opwekken bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door jose25, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jose25

jose25 Actief lid

2 jan 2010
    120
    0
    0
    doktersassistente
    den helder
    vraag heeft er misschien iemand wat tips om de bevalling door te laten zetten ik ben met 32 weken terecht gekomen in het ziekenhuis ivm vroegtijdig weeën toen weeremmers gehad en aan het infuus voor longrijping omdat ik door de weeremmers heen toch nog weeen kreeg uiteindelijk werdt het rustig na 2 weken, maar nu loop ik alweer 2 weken met harde buiken en gerommel, afgelopen zondag weer weeën om de 5 a 6 min verloskundige geweest maar kom niet verder als 1 cm ontsluiting en nu zijn de weeën weer afgezakt rommelt het nog wel af en toe wat harde buiken en stekken in me vagina, heb al van alles geprobeerd veel gevreeën wonderolie maar niets helpt weet iemand anders nog iets wat misschien kan helpen met zo moe slaap slecht en ben echt op aan het raken en de verloskundige doen niets zo lang de kleine het goed doet en ik ook geen lichamelijk klachten heb :(,
    ik hoorde laatst iemand zeggen dat je de aftermoringpil moet nemen maar ik kan me dat niet zo goed voor stellen en vind dat best eng heeft iemand hier ervaring mee, want wil niet dat de kleine wat overkomt dan zelf maar kapot zijn en wachten

2. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    De morning after pil?? Nog niet gehoord maar ik vraag me af of het wel zo veilig is voor je kindje.. Ik rommel zelf ook heel erg maar wil niet doorzetten.. (hopelijk nu wel nu ben aan t klokken) Maar zou dat niet durven denk ik..
    Ook had ik gehoord van (verse) annanashart en bitter lemon, maar bij die laatste bestaat er een kans dat de kleine in het vruchtwater poept.
    Ook hier zijn tips welkom

3. jose25

jose25 Actief lid

2 jan 2010
    120
    0
    0
    doktersassistente
    den helder
    ja ik vind het dus ook dood eng om zomaar een morning after pil te nemen lijkt mij ook niet goed en kan er ook niets over vinden op internet, en ga het niet zomaar doen wil niet mijn kindje in gevaar brengen dan maar gewoon blijven rommelen en afwachten

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    neee gekskes niet doen de morning after pil:) nee echt niet doen..
    kan echt niet gezond zijn voor je beebje...

tepelstimulatie helpt wel echt, dus gewoon je tepels stimuleren zo`n 15 minuutjes dan een uur later weer, als er al iets rommelt zal het zeker wel doorzetten..

hier nog niet echt gerommel ja beetje beenweeen maar het zet echt niet door..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Sorry hoor, maar waarom wil je in godesnaam de boel opwekken als de baby het goed doet, en jij geen lichamelijke klachten hebt? Wacht het gewoon af.

6. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Merk nu wel dat bij tepelstimulatie de weeen krachtiger worden..

@Bri: De kleine komt wanneer hij zin heb dat snap ik maar als je dan toch aan het rommelen ben wat ik nu weer de hele dag heb, is een natuurlijke stimulans welkom..
    Ik heb nu al bijna een week last van voor weeen die elke keer weer afzwakken en terugkomen.. Ik slaap bizar weinig.. Vdaag is het weer heviger en hoop ik dat het gewoon doorzet...
    Mocht dit zo blijven gaan moet ik wss een nacht in t ziekenhuis doorbrengen wat ik totaal niet zie zitten..

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

je hebt helemaal gelijk hoor,dat de baby komt wanneer hij/zij wil..

maar dat van die tepelstimulatie is een tip van mijn vk. dan stoot je oxitocine af die ook vrijkomt bij ontsluiting, dus dat zorgt ervoor dat het soepeler en iets vlotter verloopt.
    beter tepelstimulatie dan de morning after pil en wonderolie toch;)

8. jose25

jose25 Actief lid

2 jan 2010
    120
    0
    0
    doktersassistente
    den helder
    @babyhope bedankt voor je tip ga er vandaag gelijk mee aan de slag. dat kan zeker geen kwaad. en heb jij er zelf ervaring mee?

@bri en ja de baby komt wanneer hij klaar voor is maar als je al vanaf 32 weken loopt te rommelen en in het ziekenhuis heb gelegen ben je het nu wel zat aan het raken en begint me lichaam moe te raken en dan moet ik straks ook de bevalling nog doen en ben 39 weken dus hij mag komen het is niet zo dat je we er te vroeg aan denken zeg maar.en als je toch ook al steeds rommelt misschien is dit wel het laatste zetje wat je lichaam nodig heb

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik heb het zelf idd ook gedaan, maar omdat me maneke nu in de nachtdienst staat haha durf ik het niet zo goed, dus wacht ik wel af..

ik zal hem dadleijk wel eens lief aan kijken mischien dat er dan wat gebeurt want idd ik ben morgen uitgeteld en ben helemaal op hahaha

10. jose25

jose25 Actief lid

2 jan 2010
    120
    0
    0
    doktersassistente
    den helder
    nou succes hoop ook voor jou dat je kleine zich dan snel aankondigd wij gaan het hier ook proberen hihi, en vanavond me mannetje maar aan het werk gaan wie weet helpt dat ook het laatste stukje door te laten zetten

11. Bri

Bri Niet meer actief

Dat je op zoek bent naar een wat natuurlijke stimulans om een natuurlijk proces een klein zetje te geven snap ik. maar waarom wordt er dan begonnen over een MAP? Dat is geen natuurlijke stimulans, en geen 'klein zetje'. Nog los van de vroeg hoe je eraan gaat komen, lijkt mij dat er geen arts is die 'm voorschrijft aan een hoogzwangere vrouw.

Seks hebben, waarbij zowel je man als jijzelf klaarkomt. Man: er zit een stofje in sperma dat de bmm weker kan maken. Jijzelf: samentrekking van de baarmoeder kan ook net dat zetje geven.
    Dit is veilig (zolang je geen gebroken vliezen hebt en je vk niet heeft gezegd dat het voor jou niet aan te raden is) en natuurlijk.

Ik kan me echt wel voorstellen dat je er moe van wordt, maar je zei zelf dat je geen lichamelijke klachten had. Dus ik ging er van uit dat het puur vanwege nieuwsgierigheid naar de baby was. Die moet je volgens mij toch nog wel 2-3 weken kunnen bedwingen...
    sterkte, ik hoop dat het gauw begint!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    bri idd, klopt ik ben het helemaal met je ens qua morning after pil..

maar even voor jou antwoord de dokter schrift hem niet meer voor meid, die liggen bij de kruidvat en etos langs de zwangerschapstesten tegenwoordig.. (snap ik ook helemaal niet) zal zoiets nooit gebruiken echt niet..

13. jose25

jose25 Actief lid

2 jan 2010
    120
    0
    0
    doktersassistente
    den helder
    ja ik ga ook echt niet zomaar een aftermoringpil innemen maar las op een ander forum er iets over vandaar dat ik de vraag vroeg of er iemand ervaring mee, en ja seks heb weinig zin tot nu toe blijf op 1 cm ontsluiting zitten en ja constant met weeën lopen is echt niet fijn maar er zit weinig anders op dan gewoon wachten en hopen dat het snel door zet

14. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    heb wat gelezen over voetreflex massage. staat een filmpje op youtube waar je dan zou moeten masseren. heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch te werken.. en je achillespees masseren...

succes!

15. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    MAP is verkrijgbaar bij een drogist!

Tips uhm... meeste is al wel genoemd. Probeer in ieder geval te rusten zodra je de kans krijgt.

16. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dit stond toevallig vandaag op telegraaf.nl

Bevalling opwekken met seks
    Aan het eind van je zwangerschap ben je het meestal zat. Die baby moet eruit. Om de natuur een handje te helpen gaan veel vrouwen lopen, gekruid eten, hun tepels stimuleren of een stevig potje vrijen. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door het Midwestern Hospital.

Andere veel gebruikte niet medische technieken zijn het gebruik van laxeermiddelen, acupunctuur en masturbatie. De vrouwen die deze methodes proberen zijn over het algemeen jonger, zwanger van hun eerste kindje en meer dan 39 weken zwanger. Ze bespreken niet met hun arts hoe ze de weeën kunnen opwekken maar vragen advies aan vrienden en familie.
    “De meeste trucjes zijn niet schadelijk, maar toch is het belangrijk je arts hiervan op de hoogte te stellen. Het exacte startmechanisme van een bevalling is nog onduidelijk. Het lijkt erop dat het begint met bepaalde hormonen die door de foetus worden uitgescheiden. Met trucjes is dit lastig te beïnvloeden”, zegt onderzoeker Jonathan Schaffir.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, ehh dokter, ik heb gister liggen masturberen nu heb ik weeën....:D
    (sorry, beetje flauw:))

FF serieus, je kunt alleen maar wachten. En eventueel vragen of je gyn je wil strippen. Dat doen ze alleen meestal pas vanaf 41 weken, en met een reden ;).

18. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Hangt van je VK af en van je zwangerschap! Vorige zw hebben ze een paar pogingen gedaan vanaf wk 38, maar ik had het toen ook heel zwaar hoor. Afgelopen woensdag heeft mijne het zelf weer aangeboden om te doen, maar dat heb ik afgewezen. Wilde niet voor de 40 weken dit keer, maar omdat ik als de dood ben voor een inleiding wel een afspraak voor volgende week om eens een poging te wagen. Al hoop ik bevallen te zijn tegen die tijd. :D

En sex............ pffft, ik moet er niet aan denken nu. Bij de vorige de avond voor de bevalling wel op advies van de VK gedaan, tijdens voorweeen om de bevalling maar door te laten zetten. Het heeft gewerkt blijkbaar, maar of het nou anders ook door had gezet????????

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    bij mijn dochtertje had ik op zaterdag (overdag) sex, in de nacht van zaterdag op zondag braken mijn vliezen. Ze is met 38+1 geboren.
    Was ervan overtuigd dat sex net dat ene duwtje had gegeven.

MAARRRRR...
    Nu ben ik inmiddels 39+2 zwanger van de tweede en we hebben nog bijna elke dag sex. Helpt nu helaas niks.

Nu heb ik mijn theorie aangepast..
    Jongetjes zijn gewoon wat luier en blijven graag langer bij mammie zitten!!
    :)

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier gestript met 37.3 weken wél met een reden natuurlijk ben uiteindelijk ook met 38 weken ingeleid.
    Maar strippen doen ze normaal gesproken idd pas na de uitgerekende datum of met een reden.. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Verder geen idee hoe je het op moet wekken..
    Hoe is het nu met je?

Deel Deze Pagina