kleine toch weer in stuit en enorme pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam van drie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi meiden,

ik ben gisterenmiddag naar ziekenhuis geweest voor behoorlijke buikpijn en rugkrampen, daar aangekomen eerst aan de ctg en zo en ze zetten de echo erop, is me kleine toch weer in stuit gaan liggen.......
    bloeddruk en alles leek in eerste instantie veelste hoog, maar na met de goede band te hebben gemeten bleek hij maar 60/110 dus keurig, wel hebben ze urine en bloedwaardes nagekeken voor zekerheid.
    Werd dus na 4 uur daar te zijn geweest weer naar huis gestuurd met de mededeling dat we dinsdag op de gewone controle afspraak een afspraak maken voor versie, ik heb toen aangegeven dat ik alleen een versie doe als ze me ook dan daarna meteen inleiden, want dat zou eigenlijk en week later gebeuren, maar de arts assistent geeft aan omdat het me 4de is kan ze zelfs met 39 weken nog draaien, Vandaar dat ik niet risico wil lopen om donderdag of vrijdag een versie te doen en dan de dinsdag erop te komen en dan te zien dat ze weer in stuit ligt..... Wat vinden jullie kan ik er op staan dat ze dat zo doen? en wat is risico? want ben dan 37 weken en een paar dagen?

De gyn gaf aan dat voor de 38 weken inleiding niet strookt met het landelijke aangehouden aantal weken... En met me kleine is alles goed, erg beweegelijk en daardoor heb ik zoveel pijn omdat ze flink aan het stampen is op me bekken en alles.

maar zie ik dit nou zo verkeert want als alles normaal is geen stuit niets, en je bevalling begint met 36 of 37 weken, laten ze de baby toch ook gewoon komen?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Meid wat een eigenwijsje in je buik!

Jammer de draaipoging was gelukt en is de baby toch weer terug gekeerd.
    Waarschijnlijk ligt het zo lekkerder?!

Tja je moet doen wat je zelf wilt.
    Ik was heel stellig toen van als het kindje in stuit blijft dan kies ik voor de KS geen draaipoging dit wilde ik niet.

Het heeft vaak ook een oorzaak waarom je kindje in stuit ligt die doet dit niet zomaar denk ik ook.

Het kan zijn dat de baarmoeder een afwijking heeft door het groeien en het kindje niet op een prettige manier in de normale houding ligt.

het liefst leiden ze in tegen de 40 weken want dan weten ze zeker dat er weinig complicaties op kunnen treden.

Zelf ben ik met 38 weken ingeleid maar dat was vanwege PE en HELPP en dan laten ze je kindje niet langer zitten.
    Wanneer je zelf bevalt met 37 weken betekent het dat je lichaam en je kindje er klaar voor zijn anders zou het niet beginnen.

Maar misschien als ze nog een draaipoging doen en dan gelijk in leiden dat misschien neit goed is?
    KAn me voorstellen dat je baarmoeder en kindje het behoorlij kte voorduren hebben als ze een draaipoging nog ee nkeer doen en dan evt. gelijk inleiden.

Ik neem aan dat je met je bloeddruk een bloeddruk van 110/60 had? ipv andersom.

Ik denk dat je goed moet nadenken met wat je wilt.
    Ik denk dat er niets anders op zit dan of een draaipoging weer en een week wachten op de inleiding, in de hoop dat je baby dan nog steeds goed ligt.
    Als het met 39 weken ook nog kan draaien volgens het zh wat heeft het dan voor zin om het van de week weer te draaien? omdat het toch weer om kan draaien? of zie ik dat verkeerd?

Of niet voor de draaipoging en een geplande keizersnede?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou zeker weer een versie proberen!
    Stuitbevallingen zijn ook niet zonder risico voor je kindje (oa wegvallen hartslag en afwijkingen aan heupen).
    Mochten en complicaties zijn bij de versie (is zeldzaam hoor), dan kan het geen kwaad dat je uk dan geboren wordt. Maar ik snap best dat ze niet bij voorbaat al over willen gaan tot inleiden.
    Succes met je beslissing!!!

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    ik wordt sowieso ingeleid met 38 weken omdat ik suikerziekte heb , maar goed ze doen nu dus moeilijk op een paar dagen.......

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm, normaal zou ik altijd voor een versiepoging zijn. Echter, aangezien jij er al één hebt ondergaan en je meisje lekker eigenwijs weer is teruggedraaid en aangezien de artsen kennelijk zelf al aangeven dat ze tot de 39 weken nog makkelijk weer (terug) kan draaien, snap ik niet helemaal waarom ze niet wachten met een tweede versiepoging tot vlak voor je inleiding. Als ze niet willen inleiden voor de 38 weken, maar draaien na de 38 weken nog wel kan lijkt de oplossing me zo simpel. Maar misschien is het inderdaad zo dat het meteen opwekken na een versiepoging niet goed is voor het kindje...Ik zou dit nog even navragen, wie weet. En mocht draaien niet lukken (of mocht ze weer terugdraaien) dan zou ik altijd voor een ks gaan, maar dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze
    Succes, ik hoop dat ze alsnog gaat draaien!!

Deel Deze Pagina