Vliezen breken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ssgerundt, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Voel je het nou echt niet aankomen als je vliezen breken, b.v. een ssort drukgevoel of dat het eerst langzam begint te lopen?

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik voelde niks ging snachts gewoon plassen en weer in bed liggen en toen liep er zomar wat langs mn bene dat ik weer in bed lag zo raar net of je plast en er geen controle over hebt.
    je hoort ook wel dat ze een knapje voelen maar bij mji dus helemaal niets

3. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Is dat dan echt een plons of kunnen het ook beetjes zijn?

Gr. Pascha

4. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    het kunnen ook beetjes zijn , ik was net klaar met plassen stond in de kamer en er liep ineens een paar druppeltjes langs me benen en verder heb ik er niks van gevoeld

5. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    sommigen voelen een plopje, anderen voelen niks

Het ligt een beetje aan de grootte van de scheur hoeveel vruchtwater er afloopt. Als het een grote scheur is, stroomt het er wel uit, terwijl bij een klein scheurtje of een hoge scheur (bij je ribben in de buurt) het er druppelsgewijs uitkomt.

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb niks gevoeld maar het kwam waarschijnlijk omdat ik aan het slapen was.

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik had s'nachts een scheur in mijn vliezen en voelde gewoon wat vruchtwater lopen.Ik had nergens nog controle over :D

Ze hebben mij dan 's middags ingeleid en toen de gynaecoloog later wou kijken hoeveel opening ik had braken mijn vliezen ineens.
    Ik heb het wel gevoeld(maar deed helemaal geen pijn hoor)
    Ik voelde en hoorde gewoon iets knappen en toen stroomde er een paar liter naar buiten :D

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb niks gemerkt... Ik lag gewoon in bed, moest plassen (zoals elke nacht aan het eind van mijn zwangerschap)... stapte de badkamer in, en PATS... in een klap braken ze (gelukkig stond ik al in de badkamer)... ik had van de te voren niks in de gaten ;)

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij mij zijn de vliezen door de gynaecoloog gebroken in het ziekenhuis.
    Ik zou niet weten hoe het voelt als ze breken.
    Hoor alleen van mensen dat het als een soort plopje kan gaan of knakje of sommige hebben t niet door.

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik werd wakker omdat mijn bed nat werd...Dus nee, van het breken van de vliezen zelf niks gemerkt! ;)

11. Linake

Linake Lid

27 mrt 2007
    97
    0
    0
    huismoeder
    de panne
    ook hier heeft de gyn in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken

dus zou het niet kunnen zeggen hoe het breken spontaan aanveolt

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kwam net samen met mijn zus bij de vk vandaan, en even verderop nog geen 300 mtr was destijds de komart, en terwijl ik bij de bakker stond te wachten werd het ineens zo ontzettend nat en warm dat het even duurde dat het tot me doordrong dat mijn vliezen gebroken waren (bij de 1e)..... :)

heb totaal niets aan voelen komen, geen drukkend gevoel, geen plopje of wat je dan ook maar zou "kunnen" voelen, pats boem van de 1 op de andere seconde waren mijn vliezen gebroken...had liever gehad dat het 10 min. eerder gebeurde... ;)

bij de 2e werden ze in het ziekenhuis gebroken waarna ik direct mocht persen...en ook van het doorprikken heb ik niets gevoeld....

succes

Deel Deze Pagina