Hoi dames, ik heb een dilemma, ik moet dalijk mijn werk bellen om te zeggen of ik morgen kom werken ja of nee.. maar ik weet het dus niet goed, kijk ik ben nu sinds maandag middag ziek gemeld maar ik weet dus niet of ik nu echt Ziek ben of dat het gewoon door de zwangerschap komt? bij mijn 1e zwangerschap moet ik ook elke ochtend spugen tot 14 weken, maar ik stond daar gewoon eerder voor op hups spugen, en verder had ik heel de dag geen last meer van maar nu ben ik heel de dag door misselijk, en heb ik vaak het idee dat ik moet spugen, soms moet ik ook spugen, maar vaak ook niet. maar goed, ik weet dus niet of ik dit nou een reden vind om morgen nog thuis te blijven oke het is heel vervelend, maar als het door de zwangerschap komt dan denk ik ja, dat zal w.s. de komende weken toch wel zo blijven, ik kan dan toch niet de hele tijd thuis blijven omdat ik me heel de dag door met vlagen erg misselijk voel. wel werk ik op een kdv en dat is opzich best pittig werk, en sta ik morgenmiddag alleen, dus als ik dan denk te moeten spugen (of echt moet ) dan kan ik niet zomaar van mn groep af rennen ook heb ik het idee dat de meiden van mn werk dan wel heel snel door zullen hebben dat ik zwanger ben, maar dat wil ik natuurlijk ook nog echt niet! wat moet ik hier nu mee en wat moet ik nou doen, hebben jullie misschien tips??
Mag ik vragen wat er zo erg aan zou zijn als je collega's weten dat je zwanger bent? Ik heb het destijds mijn collega expres al heel snel (6 wk) verteld, juist omdat ze mij elke dag zag en me dus wat beter zou begrijpen wanneer ze het wist (misselijk, moe - erg irritant als iemand gezond zou moeten zijn, maar erg begrijpelijk als iemand zwanger is ). Verder: ik zou het gewoon proberen. Misschien als je bezig blijft dat je er minder last van hebt...? En kun je niet iets van een bakje oid in de buurt zetten zodat je niet zo ver weg hoeft als je moet spugen? Ik ben altijd nogal van het proberen: gaat het niet, dan ben je zo weer thuis, maar gaat het wel, dan is het voor jezelf ook prettiger
@mvs nou ik wil nog niet dat mn collega's het weten, en zeker mn leidingegevende niet, omdat er binnenkort uren vrij komen die ik heel graag wil hebben, en als iedereen al weet dat ik zwanger ben komt dat gegarandeerd ook bij mijn leidinggevende terecht en kan ik dus zeker te weten wel fluiten naar die uren! en als het niet gaat kan ik niet zomaar naar huis, ik werk op het kdv en daar moeten we werken naar leidster kind ratio, en dan kan ik dus niet zomaar weg gaan ook sta ik morgen middag alleen, en kan niet zomaar ergens anders mijn kinderen laten, ik zou dan inval moeten regelen maar dat werkt ook nog niet zo simpel, en daar ben ik dan net zo lang mee bezig w.s. dat ik netzo goed gewoon kan blijven. het is altijd makkelijker om niet te komen want dan regelen ze iemand voor de hele dag (kantoor doet dit dan) dan dat je zelf b.v. smiddags nog iemand moet gaan regelen. maar ik denk ook wel dat ik het ga proberen ik kijk het nog even aan
Ohw, dat maakt het allemaal wel net ff ingewikkelder, ja! (je kunt wel merken dat ik gewoon een kantoor-miep ben, haha) In dat geval zou ik het inderdaad vandaag nog even aankijken... Is er niets dat bij je helpt tegen de misselijkheid? Bij mij helpt melk altijd heel goed, maar bij veel andere mensen begrijp ik dat cola vaak wonderen doet...? Ik weet ook niet, hoor, verzin ook maar wat... Heel veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat je snel van de misselijkheid af bent.
@mvs haha bij het idee van melk alleen al moet ik al bijna over mn nek! hahaha en cola zou ik nog kunnen proberen, al hebben we dat volges mij niet op het kdv, maar dan kan ik zelf altijd wel een flesje mee nemen ofso ja ik kijk het nog ff aan, moet alleen wel het einde vd ochtend naar ze bellen, omdat ze anders nog iemand moeten regelen voor morgen wat anders niet meer lukt.. pff moeilijk hoor.... ik ga zo wel bellen en zeggen dat ik het wel probeer
heb toch besloten, op aandringen van mijn collega's om voor de zekerheid nog maar een dagje thuis te blijven (vrijdag ben ik altijd vrij) en dan om maandag weer gewoon te beginnen
Hahaha! Je boft met je collega's, dus! Nog even een paar daagjes rustig aan en dan hopelijk maandag weer fit aan de slag! Succes
Misselijkheid in ernstige vorm is wel degelijk een goede reden om je ziek te melden als je je te ziek voelt om te werken. Zelfs als het weken duurt. Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap niet meer kunnen werken door de misselijkheid. Zwangerschapsmisselijkheid is er in veel gradaties van een beetje onpasselijk tot niets meer kunnen en naar het ziekenhuis moeten. Je zult voor jezelf moeten bepalen of je in staat bent je werk normaal te kunnen doen. Zou daarbij zeker denken aan of je de verantwoordelijkheid aan kunt voor de kindjes op je kdv en of je in staat bent ze te verschonen etc. Zwangerschapsmisselijkheid wordt daarnaast vaak wat erger als je veel doet, het kan op je werk dus erger worden. Als je het wilt proberen zou je kunnen zeggen dat je een beetje last hebt van voedselvergiftiging en dat je je misselijk voelt af en toe. Kun je kijken wat je leidinggevende er van vindt. Als je moet spugen, zul je toch iets moeten regelen op de groep. Je kunt moeilijk midden tussen die kinderen over je nek gaan Succes!
Ik heb het aan mijn direct leidinggevende verteld, zodat zij wist hoe het kwam dat ik sowieso minder scherp voor de klas stond (werk in het onderwijs) en soms niet kon werken. Het was wel veel vroeger dan ik eigenlijk had willen vertellen dat ik zwanger was, maar dan zou ze in ieder geval begrijpen wat de reden is dat ik maar half functioneerde. Uiteindelijk ben ik een paar dagen ziek thuis gebleven en heb ik soms proberen te werken. De ene keer ging dat goed, de andere keer werd ik zo beroerd dat ik alsnog naar huis ben gegaan. Ik heb ook met mijn leidinggevende besproken dat ik mijn lesprogramma zo omgebouwd heb dat het nu zo rustig mogelijk is (alle filmopdrachten in deze periode bijvoorbeeld). Overigens is het wel zo dat ik na een dag werken de volgende dag extra misselijk was en meestal helemaal niets kon eten. Omdat ik maar twee dagen werk toevallig dit schooljaar was dat op zich redelijk te doen. Mijn peutertje en mijn huishouden schieten er dan echter wel bij in. Wat het huishouden betreft is dat tijdelijk niet zo heel erg, maar voor mijn dochter zijn het niet zo leuke weken. Het hangt sowieso erg van je werk af hoe makkelijk je door kunt werken als je je zo misselijk voelt. Ik moet veel staan, lopen, op het bord schrijven en praten en mijn leerlingen maken veel herrie. Juist van die dingen werd ik extra misselijk. Mijn leerlingen wilde ik nog niet laten weten dat ik zwanger was, dus ik kon dat argument niet naar hun toe inzetten. Zelfs van nakijkwerk werd ik enorm beroerd. na vier verslagen turen moest ik eerst plat om niet te hoeven spugen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het als je op een kdv werk nog erger is. Je ben dan continu de hele dag bezig en aan het sjouwen en moet ook nog eens allemaal prikkelende luchtjes verwerken. Als ik jou was zou ik per dag kijken of het wel of niet gaat. De ene dag lukt misschien beter dan de andere, maar als je wel gaat werken terwijl je je zo beroerd voel, functioneer je ook niet en kun je misschien juist beter thuis blijven. Sterkte in ieder geval!
@konijn en rosao ja ik moet het ook echt even ana kijken denk ik maar ik ben het nog zo gewend van mijn vorrige zwangerschap, hup spugen en verder er geen last meer van hebben nu die misselijkheid die of continu of steeds met vlagen komt vind ik veel vervelender en dan ook noghet spugen er af en toe bij. en zeker op het kdv bah die poepbroeken of als een kindje zelf gespuugd heeft, tsja ik mag het mooi opruimen je moet ook veel tillen en dus veel kindjes tegen je houden (buik) datvind ik ook erg vervelend en dan thuis ook nog een kleine spruit die aandacht nodig heeft en wilt nou goed, we zullen zien!! groetjes!