Ik heb met een Facebook actie een gratis poncho gewonnen. Stik leuk natuurlijk. Maar gisteren kwam hij binnen, en hij past echt net over de hoofd van floor heen net te krap, als er 1 a 2 groepje stokjes bij zouden zijn zou het oke zijn. Maar wie heeft er tips. Hij wist zelf ook geen oplossing, bood hij ook niet heb voorgesteld dat hij wat wol opstuurt zodat ik zelf effe kam kijken Wie heeft er tips en ideeën? Hier de poncho in kwestie Ps ik kan haken
Beetje nat maken en voorzichtig oprekken. Ik kan nauwelijks haken, dus zo zou ik t doen. Werkt bij.mutsjes ook
Als je 1 a 2 rijen stokjes eraan gaat haken, wordt het gat waar hethoofdje door komt niet groter lijkt mij.
Als je gaat knippen in haakwerk heb je kans dat hij compleet geruïneerd is. Ik zou ook proberen op te rekken
wasdroger of heet wassen nee ik zou het ook even nat maken en dan om een ballon heen spannen knippen zou ik niet doen
Ik zou van bovenaf een rij eraf halen. Niet gaan knippen, maar voorzichtig draadje lospeuteren/knippen en dan deze rij uittrekken. Dan even passen en desnoods nog een rij uittrekken.( nieuwe kleur dus ws weer even zoeken naar het einddraadje) Dan afhechten wat ws weer een gepriegel gaat worden, ivm met kort draadje.