Ik moet t even kwijt. Sinds een week of 8 heeft mijn vader bijna geen eetlust, regelmatig bij alleen al denken aan eten word hij misselijk en is in die tijd ook 12 kilo afgevallen. Een week of 3 geleden is hij naar de huisarts geweest was toen circa 9 kilo kwijt en hij moest maar een drankje kopen bij de apotheek tegen de misselijkheid. Het ging niet over ondanks hij nu wel wat eet maar erg snel vol zit. Maandag is hij terug gegaan en nu bij zijn eigen huisarts en hij zei meneer ik maak me best zorgen en heeft een brief naar een mdl arts geschreven. Dinsdagochtend werd hij gebeld dat hij smiddags bij de mdl arts kon komen, zij gaf aan zich ook zorgen te maken. Afgelopen donderdagmiddag kon hij komen voor een echo van zijn buik en tijdens de echo werd al gemompeld dat het maagonderzoek niet hoeft maar dat er een ander onderzoek gedaan moet worden. Toen mijn vader net thuis was werd hij gebeld door de huisarts dat zijn leverwaarden niet goed zijn en hij moest vrijdagochtend langskomen. Hij vroeg toen aan mijn vader hoe denkt u er zelf over, nou zei mijn vader ik denk dat t niet goed is, waarop de huisarts ernstig keek. Toen ze thuis waren werd hij gebeld dat hij dinsdagmiddag bij de mdl arts moet komen. Ik ben dus aardig zenuwachtig. Sorry voor mijn lange verhaal moet het even kwijt.
Jeetje... ik hoop dat het niet iets heel ernstigs is en zo wel dat het nog goed te behandelen is. Goed dat je vader zo standvastig was en dat hij een onderzoek wilde. Veel sterkte!
Jeetje.. Ik hoop ook mee dat het niets ernstigs is! En zowel, idd goed te behandelen! Goed van hem dat hij toch terug naar de huisarts is gegaan! Sterkte en hopelijk valt het mee!
De huisarts had er nog geen uitslag van behalve dat de leverwaarden niet goed zijn? Sterkte iig, hoop dat het niet ernstig is!
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen alleen met het verhaal echo met verdacht beeld en slechte leverwaarden en het vele en snelle afvallen ben ik helaas wel bang voor iets ernstigs. Ik hoop het natuurlijk niet maar ook dat de afspraak in het ziekenhuis zo snel is. Hele dikke knuffel!
He bah, dat klinkt inderdaad niet goed allemaal. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze zo lang wachten met een afspraak over wat er bij de echo gezien is en wat het vervolg/de vervolgonderzoeken dan zijn. ik vind dat je iemand niet een paar dagen daarop mg laten wachten, volgens mij kan dat ook sneller.
Helaas herken ik het helemaal met mijn eigen vader. Dat wachten op uitslagen terwijl je al voelt dat het niet goed is is zenuwslopend. Veel sterkte
Zenuwslopend is het echt. Ben zelf bang voor levercirrose. Ze hadden het er ook over toen het ziekenhuis belde dat het maagonderzoek niet doorgang want ze hadden ook steentjes gevonden. Maar omdat de huisarts zo ernstig keek en ze uit bloedonderzoek echt wel kunnen afleiden of het om galstenen gaat, denk ik aan pigmentstenen en die kun je hebben als je levercirosse hebt. Ik hoop zo dat ik het fout heb en dat t gewoon galstenen zijn maar hij heeft ook helemaal geen pijn.
Ik heb hier geen verstand van maar wilde je wel even heel veel sterkte wensen! Hopelijk valt het mee en is het iets wat goed te behandelen is!
We weten helaas nog niks. Ze hebben op de echo verwijde galwegen gezien maar waar dat vandaan komt weten ze niet. Maandag gaan ze een ct scan maken en de week daarop horen we meer. De spanning is dus nog niet voorbij.