Opvang en belasting - geschatte uren niet gehaald

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Even het volgende probleem;

Wij hebben gebruik gemaakt van de kinderopvang sinds augustus 2010 tot 1 april 2011. Je moet van te voren aangeven hoeveel uur jij denkt gebruik te maken van die opvang. Tot zover gaat dat prima, op basis daarvan krijg je een vergoeding natuurlijk. Maar nu het volgende; door ziekte en verblijf in het ziekenhuis hebben wij die uren nooit kunnen maken, waardoor we volgens de belasting dus een heleboel terug moeten betalen.
    Is daar geen speciale regeling voor? Ik bedoel; Onze dochter heeft een maand in totaal in het ziekenhuis gelegen over 1,5 maand in totaal en dus konden we geen gebruik maken van de opvang, maar hebben we wel gewoon rekeningen gehad natuurlijk. Inhalen van uren kan, maar dit waren er zoveel; dat viel niet in te halen. Daarnaast hebben we haar ook van het dagverblijf afgehaald om thuis eens fatsoenlijk aan te sterken en alles.

Wat nu? Pech of?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Je hebt het kdv toch gewoon moeten betalen ondanks dat je meisje er veelniet is geweest? volgens mij hoef je die dagen niet eens terug te betalen. je zou alleen terug moeten betalen als je haar er meer heb heen gedaan dan de afgenomen uren.

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    De uren is wel gefactureerd door de kdv en hebben jullie wel betaald. Dan hoef jij nuets terug te betalen aan de belastingdienst.het maakt niet uit of je meisje wel of niet heen geweest is. Je hebt een vast contract bij het kdv voor vaste uren in de maand.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.879
    113
    Als je allebei wel hebt gewerkt die tijd en het kdv heeft alle uren gewoon gefactureerd hoef je idd niet terug te betalen.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
  6. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik heb ze maar eens een bericht verzonden via de site over de nieuwe regeling.
    Ik ben toch echt benieuwd hoe de regering gedacht heeft dat moeders die op dit moment geen baan hebben toch werk gaan vinden wanneer zij geen opvang hebben.
    Ik zou mijn kinderen dan deze maand moeten gaan afmelden omdat het kinderdagverblijf een opzegtermijn van 2 maanden heeft, dan zijn de vanaf januari thuis en kan ik niet meer gaan werken.
    Maar als ik voor die tijd wel werk gevonden heb, dan kan ik in januari weer stoppen omdat mijn kinderen dan niet meer naar het kinderdagverblijf kunnen gaan.

Erg lekker doordacht...

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat iedereen al zegt, je krijgt KOT over de gefactureerde uren, niet over de werkelijk gebruikte. Dus als het KDV de uren dat je meisje er niet was wel heeft gefactureerd hoef je voor die uren geen KOT terug te betalen. Maar dat moet heel helder op de jaarafrekening van je KDV staan. De uren die daar op staan moet je gebruiken voor de belasting.

8. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb ook zo ongeveer hetzelfde. Ik betaal veeeeeeellllll meer uren dit jaar dan dat ik nog opneem bij Gastouder opvang.
    Aangezien je door de kob gefactureerd ben hoef je de belastingdienst niet terug te betalen.
    Maar wat ik zo rot vind is dat je ook gewoon je eigen bijdrage ook moet betalen terwijl je het niet opneem. Bij een gastouder moet je min 34 uur opnemen, maar door ziekte van de gastouder en haar vakantie heb ik veel meer betaald dat dat ik oorspronkelijk nodig zou hebben en ik kan nu niet minder dan 34 uur opnemen terwijl ik nu makkelijk met 10 uur af zou kunnen. Balen en zonde van het geld, maar ik ga toch mijn zoon niet naartoe sturen als het niet nodig is. (hij vind het daar toch al niet zo geweldig leuk)
    Afin, nog 2 mnd en ik ga met verlof en dan is het klaar:)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    #9 mirell, 11 okt 2011
    Laatst bewerkt: 11 okt 2011
    mijn dochter heeft 4 weken in ziekenhuis gelegen en je betaald dan gewoon opvang
    aangezien er op die dag ook niet een ander kindje geplaatst kan worden.
    zelfde als vakanties enz

wij hebben niets aan belasting terug hoeven te betalen hoor!

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Het is me weer duidelijk, want ik was echt even de weg kwijt.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als jij uren niet af hebt genomen wegens ziekte en vakantie van de gastouder, hoef jij die uren echt niet te betalen hoor!
    Kijk even goed je contract na, (en als het in je contract niet goed geregeld is: zorg dan dat je dat verandert).
    Wij betalen alleen de vaste uren, en hoeven dat niet als we minimaal 2 weken van te voren afzeggen.
    En als onze gastouder ziek is of op vakantie gaat, kunnen we gebruik maken van een andere gastouder via het GOB, maar doen we dat niet, dan betalen we die uren, (en dus ook de eigen bijdrage, die bij ons per uur berekend wordt), niet.

Deel Deze Pagina