Lletz met ruggenprik

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Bleh, ik moet maandag onder het mes. Ik heb al heel lang last van tussentijds bloedverlies. Half jaar geleden uitstrijkje laten maken. Was goed pap1 en geen hpv maar de dokter zag iets waarvan ze niet wist wat het was. Doorgestuurd naar het ziekenhuis. Biopt genomen, geen kwaadaardige cellen. Ze dachten een poliep. Op de poliklinische operatiekamer hebben ze het geprobeerd weg te halen. Dat is niet helemaal gelukt. Ik ben er veel bloed verloren en het bleek dat het niet echt op een poliep leek en dat mijn baarmoedermond vervormd is.

Ze zijn gestopt met de behandeling en ik zou een nieuwe oproep krijgen om dezelfde behandeling te doen op de gewone ok met een ruggenprik. Dat is dus komende week. Zie er echt tegenop. Het zou wel een dagopname zijn.

Wie heeft er ervaring met deze behandeling in een dagopname en met een ruggenprik? Hoe lang na de ingreep mocht je bv naar huis?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Man dagopname met ruggenpruk, uiteraard voor iets anders . Half 2 ok en rond 17.30 mocht hij naar huis.

3. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik heb helemaal geen ervaring met deze operatie, maar wilde je wel even succes wensen! Begrijp dat je er tegenop ziet, maar komt vast helemaal goed!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ik heb zelf geen ervaring met deze ingreep maar heb wel een ruggenprik gehad toen ik 7 weken na de bevalling van mijn oudste ben geopereerd om achtergebleven placenta resten te verwijderen. Heb je al eens een ruggenprik tijdens een bevalling gehad? Dit voelt namelijk wel anders Dat is wel goed om te weten. Tijdens een bevalling krijg je een epiduraal En tijdens een operatie een spinaal. Bij een epiduraal voel je je benen nog wel En ben je je er wel nog bewust van en soms kun je ze nog wel een beetje bewegen. Bij een spinaal is het echt alsof ze er niet meer zijn heel gek. Ik dacht dat mijn benen in een bepaalde positie lagen tijdens de operatie en toen de operatie klaar was deden ze het doek weg en toen bleken mijn benen inmiddels anders te liggen en dat was echt heel raar. Verder ben ik erg dol op de ruggenprik zowel tijdens operaties als bevallingen haha.
    Daarna op de verkoever afdeling was best gek want je ligt tussen mensen die allemaal wakker worden uit de narcose en echt een beetje raar doen. En jijzelf bent dan helemaal helder. Het duurde wel een uur of twee voor het gevoel in mijn benen weer helemaal terug was maar ik vond het wel prima. Heb zelf als kind vervelende ervaringen gehad met narcose en was heel blij dat ik een ruggenprik mocht. Oh ja het schijnt trouwens wel redelijk standaard te zijn dat je kalmeringstabletten krijgt net voor de ruggenprik Maar dat wilde ik absoluut niet. Dan weet je dat.
    Sterkte

5. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik mocht pas na een ruggenprik naar huis toen gevoel benen geheel terug was en ik kon plassen. Wilde heel graag naar huis, billen en down under waren nog gevoelloos wel gevoel benen terug. Dus waggelend naar wc gegaan en met veel moeite geplast. Tegen de tijd dat man op afdeling was was gevoel geheel terug en kon ik fijn terug naar huis.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik reageer heel heftig op een ruggenprik, dus ik mocht pas heel laat naar huis.
    Ze gingen er bijna al van uit dat een nachtje slapen werd. Maar tegen 22 uur kreeg ik weer gevoel en mocht ik rond 23 uur toch naar huis.
    (Curettage na een miskraam)

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een ruggenprik valt best mee (ik heb er al 3 gehad)
    Goed luisteren en doen wat ze zeggen.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Bedankt voor de reacties. Ik heb bij mijn bevallingen ook ruggenprikken gehad maar was tegen die tijd al zo van de wereld dat ik er niet meer veel van weet :)

Bah zie er echt tegenop. Toen ze het op de gewone behandelkamer deed zag ik er al tegen op. Daar hoefde ik alleen van te voren een pijnstiller te slikken. Uiteindelijk duurde de ingreep zo lang en moest ze meer weghalen dan gedacht waardoor ze me een paar verdovingsprikken in mijn baarmoederhals heeft moeten zetten. En het bloeden stopte niet dus ze heeft me ook nog inwendig moeten hechten en dat voelde ik wel.

Ik dacht steeds: even volhouden dan ben je zo klaar. Maar niet dus. Ik vroeg of ze niet mijn hele baarmoeder eruit kon halen. Ben 43, heb genoeg kinderen enz. Maar dat wilde ze niet. Eerst op de ok proberen.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb een lisexcisie gehad met een roesje. Mag je dat niet? Daarna uurtje op de uitslaapkamer, op de dagafdeling een boterham gegeten en toen naar huis.

Ik heb met mijn keizersnede ook een ruggenprik gehad trouwens, maar dat is een flinke buikoperatie natuurlijk dus toen moest ik een paar dagen blijven.

Ik wens je hoe dan ook succes en sterkte.

Deel Deze Pagina