Grote gok wel of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik hier een tijd terug ook wel eens iets over gevraagd, maar nu sta ik voor de keuze;).

De kans om van iemand iets over te nemen. Het gaat niet om 10 duizenden euro's maar wel een paar....:).

Het kan goed gaan, of het kan niet goed gaan!!:D.

Ik ben wel een rasoptimist, maar als het niet goed gaat, dan hebben we denk ik wel een probleem:).

Het ziet er goed uit allemaal, gaan nog in gesprek nogmaals, maar ik heb er hoofdpijn van;).

Ik wil verder geen details kwijt, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

In deze tijd een gok wagen? moeilijk moeilijk....

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik weet niet waar het over gaat, dus kan je niet echt adviseren.
    Ik zou me afvragen waarom diegene er van af wil..

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik weet niet waar het precies over gaat natuurlijk, maar heel makkelijk gesteld: Je kan beter spijt hebben van iets wat je WEL gedaan hebt dan van iets wat je NIET gedaan hebt. Maar zo denk ik erover.

Succes met je keuze !

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nou zo denk ik ook wel een beetje, maar het blijft knagen in mijn achterhoofd;).

Het gaat om een overname van een goedlopende webwinkel:).

5. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ik vraag me dan altijd af....

Als het zo'n goedlopende webwinkel is, in deze tijd van crisis, waarom wil diegene er dan vanaf?

Heb je jezelf die vraag al gesteld?

Met een webwinkel heb je geen huur/gas/licht etc in tegenstelling tot een pand

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat je in dit geval goed de voors en tegens tegen elkaar af moet gaan wegen. Maar als je het heel graag wilt, dan is er ook veel mogelijk. Het enige wat me zorgen baart is dat je zegt dat wanneer het niet goed gaat jullie dan waarschijnlijk een probleem hebben. Nu weet ik niet waar het probleem hem in zit, maar bekijk wel goed of het een overkomelijk probleem is of niet. Is het een financieel probleem, kun je het dan binnen korte tijd weer oplossen of gaan daar jaren overheen? En bij ieder ander probleem zul je dit moeten kijken of het je het risico waard is. Kijk ook naar hoe groot het risico is wat je neemt. Neem je een goed lopende zaak over met inboedel, naamsbekendheid ed, dan loop je al een aanzienlijk minder groot risico dan wanneer je iets van de grond af op gaat bouwen. Afwegen, berekenen en er goed over nadenken.

7. Verox

Verox Niet meer actief

#7 Verox, 23 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2013
    Dit vind ik altijd zo'n rare uitspraak...

Als je alle voor en nadelen tegen elkaar afgewogen hebt en je hebt er nog steeds vertrouwen in dan zou ik het risico nemen. Angst is altijd een slechte raadgever, en daar zou ik dan ook niet naar luisteren.

Ik heb in het verleden ook een kans gepakt die er veelbelovend uitzag, en daar nu spijt van. Helaas weet je het niet van tevoren.
    Spijt krijg je als het erg fout afloopt, of je het nou wel of niet besluit te doen. Het beste wat je kunt doen is de risico's tegen elkaar afwegen, daarmee beperk je de spijt in ieder geval.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dit dus, want volgens mij is er momenteel geen enkel bedrijf wat nog echt goed loopt.

Ik heb zelf een webwinkel en mag ook nog niet klagen over mn verkopen, maaarrrr ik voel de crisis ook wel.
    Net als al mn dealers, de grote jongens die leveren aan de groothandel etc.

Voor dat je beslist moet je eerst inzicht vragen in de jaarcijfers van een accountant en kijk dan niet alleen naar de omzetcijfers maar vooral naar de netto winst die ze dr aan overhouden.

Een webshop lijkt leuk en IS ook leuk, maar vergeet niet dat je een hele klein vis bent in die hele grote oceaan. Wil je daarin opvallen dan zul je veel kosten moeten maken.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Hiernaast zou ik ook bedenken waarom iemand iets van de hand doet als het zo goed lopend is. Kloppen de cijfers, hoe groot is het risico dat het mis gaat. Een webwinkel lijkt iets moois maar kost zo veel tijd. Je bent in principe 24/7 aan het werk verbonden.

Zelf ben ik van zekerheid, zeker in deze tijd dus zou je verder niet kunnen adviseren.

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat een onzin, dat ligt echt helemaal aan de branche.
    Mijn webwinkel (wel gelinkt aan de shop aan huis) loopt heel goed, veel beter dan ik had ingeschat. Waardoor ik twijfel of ik nog door wil, omdat het me boven het hoofd groeit. Ik ben gestart met iets voor erbij, dat was het idee. Nu wordt het een heel bedrijf en denken we over een 2e vestiging. Dus als iemand mijn bedrijf over zou nemen, krijgt hij een goedlopend bedrijf, waar je je echt in moet storten of gelijk personeel aannemen. Ik twijfel, aan de ene kant denk ik, nog 3 jaar en dan is de jongste ook naar school, dan gaat het weer makkelijker, aan de andere kant denk ik pffff nog 3 jaar zo door gaan en ik ben echt helemaal overspannen.

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat weg ivm ziekte. Jaarcijfers zijn aanwezig, dus daar ligt het niet aan;)

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een webshop lijkt leuk en IS ook leuk, maar vergeet niet dat je een hele klein vis bent in die hele grote oceaan. Wil je daarin opvallen dan zul je veel kosten moeten maken.

Dat weet ik hoor, ik ga echt niet over 1 nacht ijs:)

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Welke branch, doelgroep, artikel??
    Heb zelf een shop gehad, dus kan wel meepraten.

Deel Deze Pagina