Hoi, Ik ben op zoek naar een gastouder, maar graag bij mij thuis. Nu lees ik op een site dat dat maar maximaal 3 dagen kan? Kan je dat dan comibineren ofzo? Ik heb namelijk opvang voor 5 dagen (tijdelijk) nodig, kan het dan 3 dagen bij mij en 2 dagen bij de gastouder thuis? Ik kan dit nergens terug vinden... Alvast bedankt! Liefs...
Hey Winny Ik zal het morgen voor je nakijken (ik werk in de gastouderbranche) Maaar het klinkt me absoluut NIET bekent in de oren.. Wellicht houdt het gastouderbureau wat je gezien hebt die regel aan, maar ik heb er nog niet van gehoord.. T lijkt me sterk. Ik laat je morgen weten hoe het zit! Knuf Sookie
mss heb je hier al iets aan: http://implementatiekinderopvang2010.nl/data/bin/dl/a4ac4cadf86825_Voor%20ouders%20web.pdf
ik had bij humanitas gekeken. ik ken geen anderen en googlen zegt mij ook niet zo veel. ik zoek eigenlijk iemand die voor 6 mnd bij mij thuis wil komen 40 uur p/w ongeveer uit capelle a/d ijssel. ik ben alleenstaande moeder en moet voor mijn opleiding stage lopen. ik heb het een keer geprobeerd bij een kdv maar ik voelde me er niet goed bij (dat is persoonlijk) maar wel erkend zodat ik vergoeding krijg van belasting...
Ik liep tegen hetzelfde aan... Het is een wettelijke regeling dat je maximaal 3 dagen gebruik mag maken van 1 gastouder bij je thuis. Waarom weet ik niet precies, maar het heeft er mee te maken dat wanneer iemand meer dan 3 dagen bij je thuis aan het werk is, dan moet je die persoon in dienst nemen als een soort au-pair/nanny. En dan gelden er weer heel andere regels voor de kinderopvangtoeslag. Bovendien ben je dan verplicht om voor de gastouder loonbelasting af te dragen, en als ze ziek is, dan wordt ze doorbetaald, net als vakantiedagen. Al met al is dat niet erg aantrekkelijk. Wij hebben het als volgt opgelost, 2 dagen opvang aan huis en 2 dagen KDV. Groetjes van Kiki
ooh dat wist ik helemaal niet, goed dat ik dit topic per toeval tegenkom! Nu zoek ik voor hoogstens 3 dagen in de week een gastouder, dus gelukkig maar... maar toch; wel handig om te weten! (ps: ha sook, ook toevallig! hihi, kom ik je hier tegen )
Hoi, Nou ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe ik dat nou moet doen. Ik wil dus iemand bij mij thuis maar dat kan blijkbaar niet 5 dagen. Kan je dan 2 go aanvragen ofzo? 1 voor 3 dagen bij mij thuis en 2 dagen bij iemand anders thuis? Dan vraag ik me af hoe dat dat met de vergoeding van gemeente en belasting zit? Mmm moeilijk en het nu toch echt op korte termijn gebeuren...
goed om te weten dat je niet voor meer dan 3 dagen een gastouder kan krijgen. Of geld dit alleen als de gastouder bij je thuis komt? Ik ben dan nog wel niet zwanger, maar weet wel dat ik voor denk ik 4 middagen opvang nodig heb, werk namelijk maar halve dagen.
Hey Heb het ff uitgezocht, en je hebt (helaas) toch gelijk.. Hieronder een stukje teks waarin de regeling uitgelegd is: Enne, winny, in jou omgeving: Link Sorry dat ik gister niets meer heb laten horen, het gaat met mijn moeder ff niet zo geweldig.. Hoop dat ik je zo toch een beetje geholpen heb.. Knuf Sookie
Hoi Sookie bedankt voor je reacties. Wat vervelend voor je moeder! Hoop dat ze snel weer beter wordt! Ik heb even naar de link gekeken, maar er komt niemand uit bij mij in de buurt qua go wel bureaus
daar zat ik ook aan te denken, ik denk dat ik maar is ga bellen morgen naar 'n bureau hoe dat zit, ook met vergoeding...