Best UWV webcare team, Sinds augustus 2012 ben ik via een uitzendbureau 2 dagen per week aan het werk bij een verpleeghuis (12u per week). Vandaag heb ik te horen gekregen van het verpleeghuis dat zij geen uren meer voor mij hebben en dus heb ik vanaf vandaag geen werk meer. Wat zijn de mogelijkheden nu voor mij? Ik ben op dit moment bijna 22 weken zwanger en ik ben bang dat niemand mij nu nog wil. Avast bedankt. Groetjes, Jazz
Beste Jazz, Wat jammer dat je geen werk meer hebt. Als het uitzendbureau geen ander werk voor je heeft, kun je WW aanvragen. Dat kan via www.werk.nl, waar je je ook kunt inschrijven als werkzoekende. Vanuit de WW heb je recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO-uitkering). Houd er wel rekening mee dat je die zelf moet aanvragen. Dat kun je 8 weken voor je uitgerekende datum doen via UWV Telefoon (0900 - 9294). Op onze website vind je actuele informatie over WW en WAZO. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare