Opzegtermijn verminderen omdat je het niet red?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kleintje88, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed op mijn werk komen ze de afspraken die in de zwangerschap gemaakt zijn niet na, ook dom van mij om die niet op papier te laten zetten maar ik ben waarschijnlijk te goed van vertrouwen :( (al heb ik er nu wel wat van geleerd!)
    Doordat ze de afspraken niet nakomen kom ik enorm in de stress met het regelen van andere opvang en mijn uren etc.
    Ook hebben ze tegenwoordig op mijn werk bedacht dat ze je soms minder inplannen dan wat je daadwerkelijk werkt zodat je zelf nog een dag extra moet werken wanneer er gaten op het rooster zijn
    voorbeeld: je werkt 3 dagen je wordt er maar 2 ingepland en ergens anders moet je dan een dag extra terug komen waarop gaten zijn....
    Ook dit levert voor mij veel stress op aangezien ik vast zit aan vaste dagen op de opvang en vaak die dagen dat je extra kan werken dus niet op mijn dagen vallen!!! En als je dus niet extra werkt kom je in de min omdat ze je 1 dag minder inplannen (snappen jullie het nog? Ik snapte het in het begin namelijk ook niet helemaal)

Ja het klinkt allemaal misschien vaag.... maar inmiddels ben ik aan het kijken voor wat ander werk omdat ik het niet redt op deze manier, ik enorm gestresst wordt van hoe het nu gaat en ik meer rust zoek!
    NU staat er alleen in mijn contract dat ik 2 maanden opzeg termijn heb (overigens heb ik maar een jaar contract mag dat dan eigenlijk wel 2 maanden opzeg termijn?) zou ik kunnen zeggen tegen mijn werkgever dat ik het gewoon echt niet red op deze manier en dat ik me er alleen maar slechter door ga voelen en dat ik zo snel mogelijk weg wil, of kan dat niet???
    Mocht ik iets anders vinden dan wil ik ook nog wat vakantie opnemen (heb nog 123 uur maar goed daar gaat natuurlijk dan nog wel wat vanaf als je eerder dan het einde van het jaar stopt)

Dit is pas weer de 2de week dat ik werk, maar op mijn werk kan er niks meer geregeld worden (al over gehad) en het levert echt gewoon zoveelllll stress op dat ik er gewoonweg iedere x als ik werk enorm veel hoofdpijn heb!
    Dus kan ik hier iets mee?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Je zou met je werkgever kunnen overleggen dat je/jullie momenteel niet conform afspraken werkt en dat je graag wilt dat dat wel gebeurd.
    Ook kun je aangeven dat je een andere baan zoekt en daarom bij hem/haar wilt stoppen en t moeilijk vind om zo nog 2 maanden te moeten werken ( Heb ik goed begrepen dat je tot je dan ander werk hebt , thuis bent?) en dus eerder dan de contractuele 2 maanden opzegtermijn wilt stoppen.. Als je werkgever akkoord gaat, dan kan t.. Anders word t heel lastig.. ( Flink tegen mn principe, maar als t echt onwerkbaar is zou je nog kunnen vluchten in de ziektewet, maar dat "voelt" niet echt fijn....tenminste.. bij mij niet )

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou eerst wat anders gaan zoeken en daar aangeven dat je 2 mnd opzegtermijn hebt maar gaat proberen dat te verkorten. Je kunt dan met je huidige werkgever bespreken of je eerder weg kunt. Veel werkgevers zijn daar wel toe bereid omdat ongemotiveerd personeel ook niet echt productief is.

Wettelijk kan je huidige werkgever je aansprakelijk stellen voor geleden schade als je je niet houdt aan de opzegtermijn. In de praktijk komt dit meestal neer op het brutoloon van de periode die je niet vol hebt gemaakt. Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een werkgever een schadevergoeding eiste!

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Als zij zich echt bewust niet aan de afspraken houden, dan zou ik die ziektewek ook geen probleem vinden, screw them!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee ik zit niet in de ziektewet... Ik ga gewoon naar mijn werk maar het levert een hoop stress op om alles goed te regelen!
    Ik zou b.v vaste dagen werken en geen avonden doordeweeks, ja daar houden ze zich dus niet aan! Er wordt dan gezegd ja sorry daar kunnen we geen rekening mee houden..
    Terwijl ze in de zwangerschap anders zeiden!
    Ik heb ook geen familie in de buurt die kan oppassen dus dat is lastig en vrienden enz werken ook gewoon + mijn vriend is vrachtwagen chauffeur en weet nooit hoelaat hij thuis is en of de kleine dus opgehaald kan worden bij het KDV, dit alles levert voor mij een hoop stress op met andere dingen regelen etc.
    Ja ook een beetje mijn eigen schuld want ik had het op papier moeten zetten, helaas niet gedaan :( achteraf stom idd!
    Nou goed mocht ik iets anders vinden (tot die tijd probeer ik het vol te houden voor zolang ik het nog vol kan houden!) dan ga ik in overleg met mijn werkgever om te vragen of ik eerder weg kan, wil dan ook best vakantie uren opnemen want ik zou nog 5 weken hebben (waar natuurlijk nog wel wat van af gaat als je eerder stopt)

Deel Deze Pagina