Hai allemaal. Na mn bevalling zou ik voor 2 dagen blijven werken en dan zou mn schoonmoeder maandag en mn moeder op vrijdag oppassen. Toen ik nog ongeveer 3 weken verlof had is mn moeder psychisch ingestort (Lang verhaal). We hebben toen heel snel na moeten denken hoe we dat gingen oplossen. Zelf dat ze wel dat ze op zou kunnen passen, maar wij vonden het TE link. Ik heb toen nog een maand ouderschapsverlof opgenomen om in die tijd naar een oplossing te kunnen zoeken. Alleen werd toen mn contract niet verlengd. Aan de ene kant voelde dat rot, maar aan de andere kant ook fijn. Ik wilde heel graag langer bij mn kleinje blijven en was er ECHT nog niet aan toe om te gaan werken. We zijn nu een tijdje verder en het wordt nu wel erg krap financieel gezien. We moeten een nieuwe woning zoeken en alles is erg duur. Dus ik zal toch weer moeten gaan werken. Nou wil ik dus weer verder gaan met zoeken en dan het liefst iets voor 's avonds of in het weekend. Misschien iemand toevallig tips? Als het kan wel iets wat redelijk verdiend, want ik had voor mijn leeftijd een aardig salaris. Maar het belangrijkste is dat ik iets kan vinden. Eigenlijk wil ik het helemaal niet...Ik zit totaal niet lekker in mn vel door van alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Het lijkt wel een film...Ik praat hier verder met niemand over, want ik vind het erg moeilijk. Weet gewoon niet goed wat ik met de situatie aan moet. Ik merk ook dat ik de kleine erg moeilijk achter kan laten en wil hem het liefst de hele tijd bij me hebben (Niet op schoot de hele tijd hoor). Maar ja...mn probleem is dus...ik moet eigenlijk wel gaan werken, maar weet niet hoe of wat en wanneer.........Tja, misschien heeft iemand ideeen. Thnx! Liefs
ik ben aan het werk gegaan als oproepkracht in de zorg omdat er altijd wel diensten open staan in de zorg kan ik elke week diensten draaien en dus ook zelf bepalen welke diensten ik wil werken zo heb ik er voor gekozen alleen avonden en weekenden te werken ik vind dat je in de zorg best goed verdiend je krijgt ort (onregelmatigheids toeslag) en eindejaarsuitkering
Ik werk ook als oproepkracht in de zorg.. Ik juist alleen ( nou ja.. t meest) door de week omdat ik dan opvang heb. Ik mis dus vaak de ort, maar vind t heerlijk geen enkele feestdag te moeten werken en ook geen "beschikbare dienst" meer heb.. Schrijf je in op werk.nl, misschien vind je daar iets wat bij je past..
Je kunt altijd kijken of bijvoorbeeld bij de gamma kunt werken. Die zijn vaak erg flexibel met uren. Bijvoorbeeld avonden of weekenden. En dan kun je soms ook nog een halve zaterdag of halve zondag werken. Op die manier kun je de uren schikken naar wanneer je wel oppas hebt. Succes!
Maar dan moet je zeker n vooropleiding in de zorg hebben?? Ik ben apothekersassistente. Dus best wat anders werk je via n uitzendburo? Waar kan ik t beste zoeken? Lijkt me wel leuk in de zorg thnx
Dat zei m'n man idd ook. Ik kijk eerst even of ik iets kan vinden wat beter verdiend (volgens mij verdien je bij de Gamma enz niet zo goed) en anders is t zeker n idee
Het verdient inderdaad niet vreselijk veel maar zeker wel boven minimum. En het is wikken en wegen he. Je kunt niet verwachten dat je flexibel werk of werk precies op de dagen kunt hebben die jij wilt, en ook nog een supersalaris. Als dat kon, had ik het ook wel gehad
Takhen nee, maar ik kan altijd eerst even rondkijken. Had gesolliciteerd in n ziekenhuisapotheek, maar baan was echt net weg! Maar als ik bijv n baan kan vinden in de zorg en t verdiend meer dan bij Gamma oid dan kies ik dat natuurlijk. Daarom zei ik ook dat t zeker n optie is
Ik ben kraamverzorgende en vind het echt geweldig werk. Maar de zorg verdiend helemaal niet zo goed hoor, ondanks de toeslagen enzo. Het is meer dat je echt hart hebt voor je werk en je dit met zoveel passie en liefde doet dan dat het goed verdiend. Succes met beslissen.
Mamavanjprdy Maar ik heb daar geen diploma voor haha, dus kan ik weinig mee. Heb er een hele tijd terug wel aan zitten denken..
Lotte1987: er zijn er bij ons ook zat die aan een opleiding beginnen hoor, met kinderen. Maar het is wel pittig heb ik van velen gehoord.
Mamavanjordy maar dan moet je natuurlijk wel naar school of stage lopen. En dat kan op dit moment nog niet. Misschien over n tijdje!
Toevallig ben ik net de buurvrouw aan het helpen met sollicitatiebrieven enzo. Zij kijkt ook veel op Zorgplein voor vacatures. Inschrijven op Vacaturekrant.nl bijvoorbeeld?
Als ik kijk op zorgplein.nl dan zie ik geen vacatures. Misschien ga ik naar de verkeerde site? Bedankt in ieder geval!