Beste UWV-webcareteam, Ik ben zelfstandige en bijna 31 weken zwanger, en dus is het de hoogste tijd om de ZEZ-uitkering aan te vragen. Ik heb net het formulier helemaal ingevuld, maar stuit toch op een aantal vragen: - Bij vragen 4.4 en 4.5 wordt gevraagd naar mijn inkomsten over 2011 en mijn geschatte inkomsten over 2012; wordt hiermee mijn verzamelinkomen bedoeld? Of mijn winst of omzet of nog iets anders? - Bij vraag 5.1 wordt gevraagd of ik beroepsbeoefenaar ben. Ik ben freelance zangeres en zangdocente. Omdat dit onder de categorie "artiest" zou kunnen vallen, heb ik "ja" aangekruist, maar ik weet niet of dit wel klopt. Ik heb geen inkomen uit loondienst, enkel uit mijn onderneming. Ik heb geen aanmerkelijk belang en ik werk veel meer dan 1225 uur per jaar in mijn onderneming. Ben ik wel of niet beroepsbeoefenaar en heeft dit gevolgen voor mijn uitkering? - Tot slot wordt er gevraagd om aangiften inkomstenbelasting in te sturen. Wat moet ik dan precies insturen? Mijn jaarrekening? Of de achterkant vh formulier "Aanslag inkomstenbelasting" van de Belastingdienst? Of nog iets anders? - Ik ben pas sinds oktober 2009 zelfstandige. Als mijn inkomsten onder de 20.000 liggen (wat mijn verzamelinkomen dus doet, mijn winst en omzet dan weer niet), moet ik aangiftes van de afgelopen 5 jaar meesturen. In 2007, 2008 en het grootste deel van 2009 was ik echter nog niet zelfstandig. Moet ik dan nog steeds iets insturen over die jaren en zo ja, wat precies (zie vorige vraag)? Ik hoop van harte via deze weg een antwoord te mogen ontvangen! Ben namelijk bang -aangezien het UWV 8 weken de tijd heeft om mijn aanvraag in behandeling te nemen- dat ik iets te weinig of verkeerd instuur, en dat ik dan over 8 weken, rond mijn bevalling, te horen krijg dat er nog aanvullende info nodig is om mijn aanvraag in behandeling te kunnen nemen :-S... Zo zou het nog wel eens heel lang kunnen gaan duren voor dat broodnodige geld op mijn rekening staat... Alvast bedankt voor het antwoord!