Huishoudblunders

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kneiters wat ben ik dom ;)

Vanavond de was aangezet, wit en bont door elkaar, maar er zaten kleren van dochter in met een hoop vlekken en die wilde ik graag gelijk in de was doen. Ook nieuwe kleren van mij, dat wil ik dan graag zo snel mogelijk weer aan. En ach, ik heb nog nooit ongelukjes met bont en wit door elkaar gehad, zelfs geen grauwe witte was. Bovendien geven mijn nieuwe kleren nooit af, ik zet altijd alles braaf een nacht in koud water, maar ik heb nog nooit ook maar iets van een kleurtje gezien. En toegegeven: na 3 wijntjes kijk ik niet meer zo precies :)

Goed, dat was dus niet goed. Een nieuwe groene broek en witte kleren bij elkaar in. Daar krijg je mintgroene kleren van, blijkt nu.
    Mijn nieuwe shirt, een legging, t-shirtje en verjaardagsjurk van dochter, een wit topje van mij. Alles groen. Zelfs labels in de overige kleding zijn groen.
    Ik baal als een stekker, echt waar wat een dom konijn ben ik. En ik baal nog wel het meeste van mijn nieuwe shirt, die was echt mooi en ik was er zo blij mee. Als ie deze kleur van zich zelf had gehad dan had ik 'm niet eens gekocht.
    Het stomste is... dochter heeft een hele gave rode jumpsuit, die lag ook bij de was en ik dacht nog: nah, laat ik dat maar niet doen, dat is vragen om problemen. Groene broek? Gaat wel goed, gaat altijd goed. Ik doe er voor de zekerheid zo'n colorcatcher doekje bij. Volgens mij heeft die het na 5 minuten ook opgegeven.

Anyway, mijn man heeft hoofdschuddend mijn verhaal aangehoord en me naar boven gestuurd met de opdracht om het verkleurde goed met een nieuw doekje opnieuw te wassen. Ik zei nog: wie laat er nou ook z'n aangeschoten vrouw de was doen? Vond ie een stom excuus, raar toch? :p

Wie beurt me op en deelt ook een stomme huishoudblunder? Of meer. Ja, hoe meer hoe beter :D

Oh ja, dit is niet mijn eerste blunder trouwens. Toen ik eens nagellak knoeide op onze pas gebeitste tafel en ik dit wilde schoonmaken met nagellakremover, ging dat ook niet helemaal goed :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Een pan water met spenen/flesjes op het vuur zetten en dan doodleuk gaan slapen, geen aanrader! Paar uurtjes later werd dochterlief gelukkig wakker (was toen net een paar weekjes oud), alles was mooi zwart!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

eieren koken in de magnetron :):):) niet voor herhaling vatbaar

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh, hahaha naja misschien wordt mintgroen wel de nieuwe mode?:)
    Wel balen zeg, kan ik me goed voorstellen.

Ik heb niet echt iets ernstigs, maar de sterilisator van de flessen op oven stand gezet... Mmmmm ook niet heel handig..

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gatver! Ja, dat heb ik dus ook gehad, maar ipv slapen zat ik dus hier op ZP :)

En die lucht, man man man.. Verkoold plastic, geen aanrader ;)

6. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    vaatwassertabletjes waren op.dus deed gewoon afwasmiddel der in spuiten was ook niet zo suc6 heel me keuken onder de sop

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hondje kwam logeren en daar moest gekookte kip voor gemaakt worden. Braaf een pannetje met water opgezet en kipje erin, daarna vrolijk naar de markt voor wat boodschappen...
    Komen we thuis en zagen al rook e.d. Snel naar binnen, en daar was het pannetje met een zwarte drap onderin. Hele appartement vol stinkende rook...:)
    Snel de pan weggekieperd, hond onder de arm en hup naar buiten...

Nog eentje dan...
    Ik heb twee paarden en 1 daarvan draagt af en toe dekens (wanneer nodig), deken was vies en zat helemaal onder de haren (zwarte) en gewoon zonder nadenken bij de rest van de was gekieperd....je wil niet weten hoe mijn was eruit zach na het wassen:$ Alles vol met zwarte haren!

8. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik dacht met een pasgeboren dochtertje slim te zijn om s'middags het avondeten vast te koken, met resultaat wel opzetten, maar vervolgens helemaal vergeten waardoor het helemaal zwart gekookt was, het water was zelfs al verdampt...
    Heb de pannen weg moeten gooien!

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Met bleek ooit mijn witte tapijt gaan schoonmaken.
    Dat werden hele mooie gele vlekken....

10. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Draadjesvlees sudderen... Op een heel laag pitje en vervogens in slaap vallen. Wakker worden door verkoold lucht. Na 4 dagen was het pas mijn huis uit. Sindsdien zorg ik dat ik wakker blijf :D

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha, jullie verhalen doen me wel goed ja. Ondertussen wacht ik hier in spanning af tot de wasmachine klaar is, al zal dat nog wel even duren...

Voor wat betreft de uitkookblunders, ik kan me er ook bij aansluiten. Ik ben ook weleens dingen vergeten en dan kan je heel raar op staan te kijken hoe dingen kunnen vervormen ;)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb in mijn kraamtijd wel een keer wat laten aanbranden maar gelukkig verder geen bijzonderheden.. ik moet wel lachen om sommige dingen hier!

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik vind dit ook wel een heel leuk topic :D
    TS: ik heb het ook eens gehad alleen had ik alles blauw ;)

bij de Kruidvat van dat ontkleurder gehaald en alles was weer de normale kleur.

ik ga eens even denken of ik verder nog blunders begaan heb op het gebied van het huishouden :)

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hahahaha mooie verhalen, ik voel me met ieder verhaal een stuk beter :D

Man trouwens net zo lekker bijdehand. Dochter huilde in haar slaap en ik wist niet zeker of ik het goed hoorde dus ik vroeg hem of dat dochter was. Zegt ie: ja, ze huilt om haar jurkje.
    Echt... thanks a lot ;)

15. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

aardappels aan zetten zonder water in de pan (A) 't was mijn dag niet

16. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Oh, er schiet me nog eentje te binnen...

Bij een blouse van manlief was een knoop eraf, ik zou die er wel aanzetten even gauw (nette witte blouse moest aan die dag). Heel ijverig bezig geweest en klaar! Helaas had ik met het opzetten van de knoop voor- en achterkant aan elkaar genaaid....

17. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt een blunder, meer een lompe actie...
    Had mijn sim kaart tussen de bank laten vallen, zakt steeds verder naar beneden.
    Geprobeerd op te zuigen met een panty om de stofzuiger maar zonder resultaat...
    Toen de bank maar op zijn kant en een mes erin gezet... Vriendlief was niet echt blijven hij het zag... Sim kaart niet meer gevonden...

Uiteindelijk bleek ik ook een nieuwe te krijgen omdat deze niet eens in mijn telefoon paste.. Dus alsnog voor niks een mes in de bank gezet... :(

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Even met mijn nieuwe zijde pumps aan nog wat chloor in de wc gooien....en dan missen... Dag pumps!

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja het stinkt echt als de PEST!
    Had gelukkig nog één reserveflesje+speentje (die ik maar even in de magnetron heb gesteriliseerd :p) en de volgende dag maar héél snel naar de Etos voor nieuwe flesjes! :D

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ach jee dan baal je ook! :(
    Hier met 'snel even een borstel door de wc halen' een paar druppels Harpic Wc-reiniger in m'n oog gekregen. :$
    Verbrand me ook regelmatig aan het vuur of het strijkijzer. ;)

Ik doe het huishouden bij andere mensen (thuishulp) dus als ik effe nadenk kan ik vast nog meer bedenken. :D
    Ohja vorig jaar bij het ramen poetsen kwam ik van een ladder en stapte zo pardoes in een emmer sop. :)

Deel Deze Pagina