Ik heb voor mijn verjaardag een slowcooker gekregen!! Ik ben er super blij mee, maar ik ben nu op zoek naar lekkere gerechten die ik in de slowcooker kan maken. Heeft iemand tips?
Ben je al lid van de facebookgroep? Daar is ergens een bestand met superveel recepten. Zelf ben ik fan van de recepten van Ashley Willems, ohmyfoodness en eetspiratie. En gewoon dingen uitproberen is ook altijd leuk, maar ik zou eerst gewoon een paar recepten volgen. Ik heb op het moment Indo Pulled pork in mijn crockpot zitten, erg lekker! We eten het met pitabroodjes en een salade.
Geweldig apparaat hè! Ik kan ook niet meer zonder. Hij staat hier meerdere keren per week aan. Ik sluit me aan bij @Linda86: eetspiratie, ashleywillems en ohmyfoodness hebben hele lekkere recepten. En ook de fb-groep: slowcooker recepten voor vragen en inspiratie, heel handig. Dan kan je sowieso alle stoofrecepten wel ombouwen tot slowcooker recept. Is een kwestie van uitproberen en altijd de hoeveelheid toegevoegd vocht verminderen, anders wordt het te nat aangezien er geen vocht verdampt. Soms hoef je zelfs helemaal geen vocht toe te voegen en stooft het door het vocht uit groente en/of vlees. En soepen en bouillons zijn ook makkelijk tot slowcookrecepten te maken. Favorieten hier zijn: Pulled pork (bbq-style of Indo), pulled chicken, Limburgs zuurvlees, boeuf bourguignon, drumsticks in marinade, carnitas (eetspiratie), zwolsche stoof (ashley willems), babi ketjap en rendang (ook van eetspiratie), gestoofde worteltjes in sinaasappelsap en honing, honingkip, curry’s, etc. Eigenlijk ben ik sneller klaar door te zeggen dat ik er geen gehaktbrood meer in klaar zal maken. Dat werd toch te droog. Het meeste is hier wel echt een succes. En morgen ga ik er baconjam (Martha Stewart) in maken. Edit: Hier staan ook nog lekkere ideeën tussen: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/recepten-en-gebruiksideeën-voor-de-slowcooker.660099/#post-20813184
Dankje! Ik ga even op zoek naar de facebooksite en die recepten die jij noemt! Is de indo pulled pork van een van die sites? Dat klinkt namelijk erg lekker!! Ik heb op dit moment kip groenten en aardappels met een soort teriyaki saus in mn crockpot zitten.