De babykamer is helemaal klaar. Alle spullen zijn aanwezig en alles hangt op de juiste plaats. Nu zijn er verschillende lijstjes in omloop waarop staat aangegeven wat zonder meer nodig is voor de eerste paar dagen na de bevalling. Deze spullen heb ik dan ook (merendeels) gekocht en een plekje gegeven. Alleen... Nu zijn er nog diverse spulletjes die niet op de uitzetlijst staan, maar wel handig kunnen zijn om te hebben. Hierbij denk ik aan een bijvoorbeeld een wipstoeltje, babygym of draagzak. Zijn er hier 'ervaringsdeskundigen' die mij kunnen aangeven wat nog handig is om te hebben? Niet dat ik het nu al wil aanschaffen, maar kan het dan op de lijst zetten voor kraamcadeaus. Krijg nl nu al vragen van mensen wat ik/baby graag wil hebben na bevalling. Het gaat vaak ook om 'groepscadeaus', dus het hoeven niet alleen maar kleine dingen te zijn. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes
Niks gemist want uiteindelijk kun je gewoon alles bijkopen. Maar... omdat wij niet wisten wat het zou worden had ik alleen maar uniseks kleding. En dat vond ik met een mooie dochter toch erg jammer. Ik heb toen gelijk iedereen om roze kleding gevraagd. Verder vind ik een bumbo stoel erg leuk. Voor een winter kindje zou ik een hele mooie wikkeldoek vragen die ook gelijk in de maxi cosie kan.
Ik zou je de omslagdoek (of een omslagdoek) van Koeka adviseren. Wel om gelijk te hebben na bevalling. Handig zeker met winterkindje om je kindje in te hebben als hij/ zij wakker is. De wafeldeken is lekker warm en dus ideaal als de visite je baby vast wil houden. Ligt hij/ zij toch lekker warm. Tja en verder zijn veel dingen heel persoonlijk hoor. Wipstoel vind mijn dochter super. Maar kindje van een vriendin heeft er nauwelijks ingezeten... zo zie je dus maar. Maar een wipstoel zou ik dus inderdaad op je kraamlijstje zetten. En verder is het leuk om speelgoed te krijgen. Als je niet zegt wat, dan krijg je veel boxspeeltjes. Leuk maar je hebt er al snel teveel van. Je kan dan beter gericht dingen vragen zoals een houten trein, muziekspeeltjes, houten of stoffen blokken, badspeeltjes. Ik vind leesboekjes en prentenboeken ook leuke cadeau's. Schoentjes of slofjes zijn nog leuk om te vragen (zijn vaak wel nog veel te groot). En als het een grotere gift is, kun je ook een kinderstoel vragen. Wij hebben onlangs de Stokke Triptrap gekocht. Een babygym is ook niet vereist maar vinden kinderen vaak erg leuk. Suc6!
Lodger bunker heerlijk voor in de maxi cosi voor in de wagenbak en later voor in de wagen. of een zachte lekker wikkel doek. en zoals die van de lodger kan je aan ouders of ander die komen in het ziekehuis als je daar bevalt en ander eeder
wipstoeltje heb ik heeeeel veel gebruikt, een babygym had ik niet en hoef ik straks ook niet meer, een draagzak heb ik uiteindelijk gekregen, maar heb ik ook maar een paar keer gebruikt.
Een kraamboek !Ow wat een gemis was dat dat ik het hoewel ik er toen altijd aan dacht toch ben vergeten. kan er soms nog een beetje weemoe dig van worden.Een Babydagboek is ook ontzettend leuk!Een gipsding voor voetjes en handjesAls ik nog iets kan verzinnen dan zal ik hetzeggen
Daar loop je vanzelf tegenaan inderdaad. Je koopt al snel teveel hoor. Er is zo wat bijgekocht mocht het nodig zijn.