Opzetten/ inklappen campingbed- wat een gedoe

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Inez01, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik ben op zoek naar handige tips om een campingbedje makkelijk en vlot op te zetten en weer in te klappen. Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van handigheid en moet je bepaalde dingen in de juiste volgorde doen.

Voor alle goede orde: het bedje staat nu wel, maar ben een kwartier bezig geweest en bij toeval stond het ineens goed. Inklappen lukt nu bijvoorbeeld niet.

Ben benieuwd of er meer zijn die dit ook zo ervaren als ik en tips zijn van harte welkom.

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dat kan sneller........
    Wij hebben er 1 van Topmark en die gaat zo:
    Je klikt eerst de zijkanten omhoog, in iedere zijkant (in het midden) zitten 2 scharnierpunten. Zorg dat ze allebei geklikt hebben. Gewoon omhoog trekken eigenlijk. Pas daarna druk je de boden helemaal naar beneden en als het goed is heb je dan een strak in in elkaar gezet bedje.
    Inklappen precies andersom: eerst de boden omhoog trekken aan de lus in het midden. Daarna de scharnieren van de zijkanten inknijpen en naar beneden drukken. Weer zorgen dat beide scharnieren inklappen.
    Matrasje aan beide kanten omvouwen op de vouw waar de klittenbandsluiting zit. Dan eromheen vouwen, klittenband vast en klaar.
    Ik hoop dat het nu beter lukt. Laat je het even weten?

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb van baby bjorn een bedje gekregen omdat er iets fout was met onze draagzak. nou zeg wat een toppertje dat bedje. omdraaien en alles klapt vanzelf uit, klaar voor gebruik. inklappen is net zo makkelijk. Maarja is best prijzig dat bedje, maar als je er geld voor over hebt raad ik je dat bedje aan.

voor andere bedjes heb ik geen tips helaas.

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Questie van oefenen , ik stond ook te Kl.....violen in het begin.
    Nu staat hij binnen no-time. Dus geen handige tips voorradig..

5. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Staat er bij het bedje geen beschrijving? Volgens mij staat die bij ons op het matrasje, aan de onderkant.
    Is eigelijk hetzelfde als tassie al heeft uitgelegd,maar je moet er wel even 'handig' in worden!

6. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Oke, de instructies zijn duidelijk. Zo als Tassie het beschrijft heb ik het ook gedaan, alleen die scharnierpunten gaan zo ontzettend stroef. Ik heb het bedje 2hands en er zit ook geen beschrijving verder bij.

Ik denk idd. kwestie van oefening baart kunst.

Bedankt voor jullie reacties!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    oefening baart idd kunst, is ook mijn ervaring.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb er ook moeite mee, we hebben hem tweedehands, en het is echt een ***ding...

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    uitklappen: je haalt hem uitelkaar maar trket de bodum ng niet vlak.dan trek je aan vijde korte zeiden tot die vast zitten en dan als laatst trek je aan de lange zijde, ff drukken op het midden van de bodum en hij staat

inklappen zelfde als uitklappen ,maar dan andersom met losmaken. eerst brede stuk losmaken, dan smalle stukken losmaken. gewoon
    latenvallen. midden oppakken bij gespje optrkken in het midden zijkanten bij elkaar pakken matras erom en klaar

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het zit hem inderdaad vaak in de bodem..
    Bij het uitklappen de bodem nog omhoog laten, eerst de zijkanten vastklikken, en dan de bodem naar beneden.

Bij het inklappen, eerst de bodem omhoog, dan de scharnieren vrij maken, en dan samenvouwen..

Heb de 1e keer ook een uur lopen rotzooien (geen gebruiksaanwijzing of merk). Maar nu is het in 2 minuten gedaan..

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik sta nog steeds regelmatig te kl&*^% met dat ding. pff wordt er gek van. Ik weet precies hoe het moet, maar af en toe klikt ie niet. Het opzetten lukt altijd wel maar inklappen niet.

Als uiterste heb ik laatst een keer echt bijna een half uur staan klieren met dat ding omdat hij niet aan allebei de kanten de klik wilde maken..

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Inmiddels heb ik de handigheid te pakken ( de volhouder wint)... en staat het bedje in een mum van tijd en is ook in recordtempo weer ingeklapt.

Nogmaals allen dank voor de reacties!

Deel Deze Pagina