Hoihoi, Ik zit in Spanje en ben vanmiddag van 2 glijbanen gegaan. Een vrije val en iets wat erop lijkt. Ik ben met een behoorlijke klap terecht gekomen en heb het gevoel dat mijn zenuw in mijn nek en schouder vast zitten. Als ik mijn schouder draai (rondjes, net als bij een warming up) voel ik van alles over elkaar heen gaan. Het is een zeurderige pijn die aanwezig blijft. Ik heb sinds ik een ongeluk gehad heb in 2018 altijd al veel pijn aan die kant, dan neem ik pijnstillers en gaat het wel over maar dat is nu niet het geval. Ik ben woensdag pas weer in NL. Ik zat te denken om me morgen te laten masseren hier in de spa maar ik weet niet of dat verstandig is? En weet iemand zo 1,2,3 of er oefeningen zijn die ik kan doen in de hoop dat de knoop wat losser komt?
Heb je niks gescheurd? Als het zo'n heftige val was ... zo ie zo is het een zwakke plek. Ik zou even een dokter bezoeken.
Nou na uren is de dokter geweest in het hotel. Ik heb een zenuwbeknelling. Gelukkig niets ernstigs maar in NL ga ik toch even langs mijn eigen arts en of fysio. Ik heb nu spier verslappen medicatie gekregen geloof ik en ik mag niet meer van de glijbaan haha. En ook geen kussen om op re slapen.
Kan piroxicam je eventueel helpen? Verkopen ze daar als salvacam zonder recept. Helpt enorm goed bij tennisellebogen, zware ontstekingen in gewrichten etc. mogelijk zou t kunnen bijdragen maar dat weten ze wel bij de pharmacia. Reflex sprays, ook een aanrader. (Die doen t beter dan de Nederlandse en stuk goedkoper) Er is een koude en een warme variant.
Ik zou de eerste 48 uur het niet laten masseren bij een spa. Wel pijnstillers en rustig bewegen. Na 2 dagen evt verder kijken of je nog een behandeling daar wilt of in Nl ergens heen gaat, mocht het niet voldoende minder worden.