Tijdschakelaar op filter en iemand die af en toe even kijkt of alles goed gaat. 2 jaar geleden 5 dagen weg geweest. vol bad achter gelaten en bii terug komst was er ruim 1/3 deel water gewoon verdwenen Water stond onder het inlooppunt van de pomp dus ik was heel blij dat ik de pomp uit gelaten had. (Op dag van weg gaan aan gehad dus totaal 3 dagen zonder pomp gestaan). Water was nergens te bekennen. Als het via de pomp weg gelopen was dan was het naar de tuin van de buren gelopen en als het uit het bad gelopen was dan was het richting de poort gegaan en vervolgens de tuinen van de buren omdat de algemene punt verstopt zat/het water niet aan kan. Niemand heeft wat gezien. Nu was het wel heel erg warm maar 1/3e deel water wat in een paar dagen verdampt?
Dat ligt er aan hoe intensief het bad gebruikt wordt maar in principe net zo vaak als de papieren filter. Ik doe ze gewoon los op 30 graden in de wasmachine. Ik gebruikte het buisje die in de papieren filter zit. In plaats van dat sponsje zoals waar iemand een link van plaatste. Dan kan je de gewone ballen gebruiken.
Wij hebben dit jaar weer een intex gekocht. Dit keer een grijze. Dit is onze tweede. Andere was een blauwe intex maar die kreeg kleine gaatjes na 3 jaar intensief gebruik. Deze weggedaan. Nu dus een nieuwe. Weer een ronde gedaan. Wat ik zelf heel handig vind is dat ik met het schepnet draaiende beweging maak aan de rand van het bad. Daardoor krijg je een kleine stroming, kolkje. Als ik dan even weg ga en ik kom even later weer. Dan zijn alle vuiltjes, blaadjes en vliegjes naar het midden gedreven en vis ik het er met de schepnet in 1x uit. Ik vind het een ontspannen klusje. 1 keer per week het zand onder opzuigen met de stofzuiger. Gewoon de pomp van intex erbij. Volstaat prima. Nooit geen problemen. Nooit geen last van agentje spelen. Het geld meer dan waard. Al jaren veel plezier in eigen tuin
Kun je eigenlijk de Solar cover er ook s nachts op laten zitten? Mijn afdekzeil is er nog niet een anders komt er zoveel rommel in. Maar ik ben ook een beetje bang dat de wind er onder komt en hij gewoon weg waait
Weet iemand hoeveel tijd je tussen PH- en chloor moet laten? Ik heb net PH- gedaan en weet dat chloor dan niet gelijk mag. Maar ik kan even niet terugvinden na hoeveel uur ik dan chloor erbij mag doen.
Dacht het wel, mijn man heeft alles nog eens gecheckt. Ga ik het zelf ook nog maar een keer doen voor de zekerheid
Iemand een idee waar door het komt dat na het zwemmen het chloor compleet weg is? Ook nadat ik de drijver met 4 grote chloortabletten er in gooi en de pomp aan zet komt het niet meer op peil. Als ik er shock in gooi is die weer goed en dan hou ik ‘m op peil door de drijver met chloortabletten er in te doen. Maar zodra ze gezwommen hebben is alle chloor foetsie
Dames, vraagje. Onze spa heeft gewone filters in het filtersysteem zitten (de VI filters). Kan ik hier ook van die witte bollen in doen? Zoja, iemand een tip hiervoor?? Zo ziet de filterhouder eruit (die draai je dus in het bad op het aansluitpunt wat het water "opzuigt"). Hierin zit dus het filterpatroon. De VI.
Hoe verwarmen jullie je zwembad? We wilden een warmtepomp maar die zijn nergens meer te krijgen natuurlijk. Er staat weinig zon op het bad, is nu 24 graden.
Welk middel is aan te raden voor de zonnebrand waas in je zwembad. Mijn chloor en ph waardes zijn goed op peil stofzuiger en filterpomp doen het ook allemaal goed alleen wat doen jullie tegen de zonnebrand...
Vlokmiddel. Vloeibaar spul wat je erin gooit en wat in een paar uur alle zonnebrand en voor filter ongrijpbaar vuil tot vlokken bind. Dit kan je dan met stofzuiger eruit halen. Maar denk erom, met een gewoon patroon filter heb je grote kans dat deze snel verstopt raakt door de vlokken. Ik vind het het beste werken met een zandfilter
Hmm ok. Ja zandfilter word het denk ik volgend jaar. Wilde eerst kijken of dit wat zou zijn en of ik het bad goed kon houden. maar dan op hoop van zegen vlokkenmiddel toevoegen. bedankt voor de tips.
Vorige zomer het hele bad ingestrooid met talkpoeder om samenplakken te voorkomen. Straks gaan we het zwembad tevoorschijn halen. Hoe haal ik alle talkpoeder weer weg?