Wij hebben hetzelfde bad. Hebben vorig jaar, met het bad, een zo'n solarmat aangeschaft. Maar we merkten dat het noppenfolie eigenlijk nog veel beter werkte. Daarbij lag die mat maar in de weg steeds, moet je weer aansluiten en afkoppelen (omdat laten liggen geen optie was, hoog leggen was ook geen optie). Wat een gedoe. We hebben dit jaar de solarmat niet eens uit de doos gehaald. Na het vullen vorige week woensdag was het water 19 graden, vrijdagmiddag was het al 28 graden. Nu staat ons bad wel zowat de hele dag in de zon. Is dat niet zo, dan zal het lastiger worden met alleen de noppenfolie. Maar wij gebruiken nu dus alleen de noppenfolie. 's Ochtends het afdekzeil eraf halen en de noppenfolie erop laten liggen. Dan is het water zo'n 24 graden volgens mij en 's middags is het dan makkelijk 28-30 graden.
Top! Hele behulpzame reactie dit . Hier ook vrijwel hele dag zon. Wel ook het afdekzeil dus? In de omschrijving van de noppiefolie stond dat dat eigenlijk niet nodig was.
Wij doen het wel omdat het toch weer wat scheelt met viezigheid die erin komt. Zeker als het een keer wat slechter weer is. En die noppenfolie zal er echt niet zomaar afvliegen omdat het op het water ligt, maar wij vinden het met slechter weer toch ook wel fijn dat je er een afdekzeil overheen hebt wat je vast kunt maken.
Oeh nou ga ik me nog schuldig voelen over die chloorshock, omdat iedereen zegt doe ik niet terwijl dat vorig jaar júíst in alle topics hier stond, eerst chloorshock en onderhoud met de drijver...
Hier idd precies zo, afdekzeil snachts voor de troep, sochtends eraf anders werkt de noppenfolie niet optimaal. Ik twijfel nog wel over een zonnepaneeltje, omdat je die wel hoger mag plaatsen, die kan dus op de schuur, en maakt het nóg wat warmer.
oh dat hoeft niet hoor Rapunzel! Ik heb het chloordrijvertje er in met pomp aan. Ga morgen ochtend even meten met een strip en kan dan evt de gehaalde chloorshock er nog bij doen. Er zijn ook echt enorm veel adviezen. Ik moet nog heel veel leren en ben super blij dat ik mn vragen hier kan stellen.
De quick mini tabletten zijn de snel oplossende chloor tabletten oftewel de chloor shock om het bad snel op peil te brengen.. je hebt ook vloeibare chloor shock De long 20 gram is om op peil te houden dat zijn de langzaam oplossende chloor tabletten
Hier matje wat na 13:00 pas in zon komt en noppenfolie kids zwemmen er gewoon in hoe koud het ook is… Mss voor ruimte gebrek een solarbol pakken??
Shock doe ik erin bij opstarten en als er een hele dag door veel kinderen in is gespeeld en het nodig is. Verder werken de mini Quick Tabletten goed en voor vakantie een long
Wij hebben nu een verwarmingsmat liggen maar vind niet heel goed werken eigenlijk. Water is nog best wel koud en wat ligt dat ding toch in de weg. We willen nu van die verwarmingspanelen maar moet er ook een grotere filterpomp komen. Wie heeft dit en geeft tips en hoe bevalt het?
Hier ook nooit chloorshock en altijd mooi helder water. Gebruik enkel vloeibaar chloor uit een vat en geen drijver met tabletten.
Dank voor de tip! Helaas woon ik helemaal in het noorden van het land, dus dat zou een ver ritje worden
Hoe kan ik het lek in de bovenrand van ons Intex bad vinden? Zo balen. Vorig jaar ons bad gekocht. (rond 244) Van de week het bad opgezet. Is die bovenrand lek Ik moet hem een paar keer per dag opnieuw opblazen. Is zo gebeurd natuurlijk, maar is wel knap irritant. We hebben al tig rondjes rond het bad gekropen, zoekend, voelend, luisterend. Met sop erop in de hoop belletjes te zien, maar niks te vinden. Om vervolgens te zien dat hij een paar uur later weer helemaal zacht is Wie heeft de ultieme tip om dat lek te vinden?