Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.702
    2.382
    113
    Wij hebben hetzelfde bad. Hebben vorig jaar, met het bad, een zo'n solarmat aangeschaft. Maar we merkten dat het noppenfolie eigenlijk nog veel beter werkte. Daarbij lag die mat maar in de weg steeds, moet je weer aansluiten en afkoppelen (omdat laten liggen geen optie was, hoog leggen was ook geen optie). Wat een gedoe. We hebben dit jaar de solarmat niet eens uit de doos gehaald. Na het vullen vorige week woensdag was het water 19 graden, vrijdagmiddag was het al 28 graden. Nu staat ons bad wel zowat de hele dag in de zon. Is dat niet zo, dan zal het lastiger worden met alleen de noppenfolie. Maar wij gebruiken nu dus alleen de noppenfolie. 's Ochtends het afdekzeil eraf halen en de noppenfolie erop laten liggen. Dan is het water zo'n 24 graden volgens mij en 's middags is het dan makkelijk 28-30 graden.

Lm2 vindt dit leuk.
  2. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Top! Hele behulpzame reactie dit :). Hier ook vrijwel hele dag zon. Wel ook het afdekzeil dus? In de omschrijving van de noppiefolie stond dat dat eigenlijk niet nodig was.

3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.702
    2.382
    113
    Wij doen het wel omdat het toch weer wat scheelt met viezigheid die erin komt. Zeker als het een keer wat slechter weer is. En die noppenfolie zal er echt niet zomaar afvliegen omdat het op het water ligt, maar wij vinden het met slechter weer toch ook wel fijn dat je er een afdekzeil overheen hebt wat je vast kunt maken.

4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Oeh nou ga ik me nog schuldig voelen over die chloorshock, omdat iedereen zegt doe ik niet :oops: terwijl dat vorig jaar júíst in alle topics hier stond, eerst chloorshock en onderhoud met de drijver... :$

5. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier idd precies zo, afdekzeil snachts voor de troep, sochtends eraf anders werkt de noppenfolie niet optimaal. Ik twijfel nog wel over een zonnepaneeltje, omdat je die wel hoger mag plaatsen, die kan dus op de schuur, en maakt het nóg wat warmer.

nijn37 vindt dit leuk.
  6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Die mini's is de chloor shock

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, de chloorshock is weer wat anders. Dat is echt een andere verpakking.

Zeebra vindt dit leuk.
  8. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    oh dat hoeft niet hoor Rapunzel! Ik heb het chloordrijvertje er in met pomp aan. Ga morgen ochtend even meten met een strip en kan dan evt de gehaalde chloorshock er nog bij doen. Er zijn ook echt enorm veel adviezen. Ik moet nog heel veel leren en ben super blij dat ik mn vragen hier kan stellen.

9. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    De quick mini tabletten zijn de snel oplossende chloor tabletten oftewel de chloor shock om het bad snel op peil te brengen.. je hebt ook vloeibare chloor shock

De long 20 gram is om op peil te houden dat zijn de langzaam oplossende chloor tabletten

10. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Zo doe ik het ook hoor

Rapunzel vindt dit leuk.
  11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Idem hier

chloor shock heb ik niet

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bijzonder dat jij beter dan ik weet, welke tabletten in gebruik. :rolleyes:

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier matje wat na 13:00 pas in zon komt en noppenfolie kids zwemmen er gewoon in hoe koud het ook is…
    Mss voor ruimte gebrek een solarbol pakken??

14. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Shock doe ik erin bij opstarten en als er een hele dag door veel kinderen in is gespeeld en het nodig is. Verder werken de mini Quick Tabletten goed en voor vakantie een long

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Wij hebben nu een verwarmingsmat liggen maar vind niet heel goed werken eigenlijk. Water is nog best wel koud en wat ligt dat ding toch in de weg.

We willen nu van die verwarmingspanelen maar moet er ook een grotere filterpomp komen.
    Wie heeft dit en geeft tips en hoe bevalt het?

16. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

17 mei 2020
    274
    265
    63
    Vrouw
    Hier ook nooit chloorshock en altijd mooi helder water. Gebruik enkel vloeibaar chloor uit een vat en geen drijver met tabletten.

17. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Wie heeft tips voor een goede zandfilter?
    Inhoud van ons zwembad is 7kuub.
    Alvast bedankt!

18. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Cranenbroek! Hele nette prijs, maar die winkel moet maar net in de buurt zijn :p

Zeebra en MissBlue vinden dit leuk.
  19. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Dank voor de tip! Helaas woon ik helemaal in het noorden van het land, dus dat zou een ver ritje worden :D

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Hoe kan ik het lek in de bovenrand van ons Intex bad vinden?

Zo balen. Vorig jaar ons bad gekocht. (rond 244) Van de week het bad opgezet. Is die bovenrand lek:mad:
    Ik moet hem een paar keer per dag opnieuw opblazen. Is zo gebeurd natuurlijk, maar is wel knap irritant.

We hebben al tig rondjes rond het bad gekropen, zoekend, voelend, luisterend. Met sop erop in de hoop belletjes te zien, maar niks te vinden.
    Om vervolgens te zien dat hij een paar uur later weer helemaal zacht is:mad:

Wie heeft de ultieme tip om dat lek te vinden?

Deel Deze Pagina