Ik vind het lastig vergelijken. In de zon verwarmt natuurlijk sowieso, ook zonder folie. Ik heb nu noppenfolie op het water en een isolerende folie onder het bad. Ik heb in ieder geval wel het idee dat het water nu minder afkoelt 's nachts. Maar ik heb dat toen allemaal niet opgeschreven. En al helemaal niet met de dag / nacht temperaturen erbij. Maar de kinderen piepen nu wel minder dan vorig jaar dat het water te koud is.
Hier werkt het iig heel goed. Het water was vanmiddag 25 graden. Van de week toen het warmer was een dag zonder dek gedaan en toen was het water echt kouder.
Ik ben vanochtend meteen naar Van Cranenbroek in Dongen gereden (een uur vanaf Amersfoort), waren alle zandfilterpompen op! Balen! Dus ik naar de infobalie, zij bellen, je kon ze reserveren want er kwamen nieuwe. Ik weer de winkel in, vragen om te reserveren, was er opeens nog eentje, met de kleinste capaciteit, maar prima voor een zwembad van 2 x 3 meter. Ik helemaal blij, de mevrouw achter mij niet, want die wilde hem ook, maar nu was hij echt op! Daarna chloor, ph, een drijver etc en een trapje gekocht. Vriend een zwembad besteld bij top-zwembadshop/Heuts maar daar is de levertijd 2-5 werkdagen en dat hadden we helaas niet gezien. Nu dus alles in huis (alleen nog een noppenfolie) en dan maar wachten op het zwembad..... Terwijl ze bij de Welkoop verderop nog op voorraad waren, maar annuleren bij top-zwembadshop/Heuts was niet meer mogelijk en gratis retour ook niet. Geen aanrader om te bestellen daar, de postbezorging van DPD doet er zolang over zeggen ze.
Heb je wel gecheckt of die zandfilterpomp wel zo op je bad past? Ik heb een Intex bad waar eerst zo'n standaard klein filter op zat. Heb toen een zandfilterpomp gekocht maar deze paste er niet op omdat de aansluitingen op het bad 32mm waren en die van het zandfilter 38. Ik moest toen verloopstukken/adapters kopen zodat de pomp op het bad aangesloten kon worden. Nu hetzelfde probleem met zoutwatersysteem. Die heeft aansluitingen van 32 mm... Was vorig jaar een aardig gedoe om aan die verloopstukken te komen omdat er zo'n run op die zooi was. Overal uitverkocht
Hier ook mindere ervaring. Zandfilterpomp, verloopstukken en zand daar besteld. Maar ik geloof dat dpd weinig zin heeft in het bezorgen van 20 kg zand. Alles kwam behalve dat. Konden we nog stad en land af voor zand voor de pomp anders hadden we er niets aan. Volgens hun is bij dpd de verpakking gescheurd....
Oh nee!! ik heb nog gevraagd: is de slang lang genoeg? Want dat las ik hier, dat iemand’s man een te korte slang had meegenomen.... niet gehad over verloopstukken... zucht. Rapunzel gaf aan dat ze passen op het bad, maar ik lees nu dat ze geen Intex heeft....
Weet iemand dat? Het Intex zwembad heeft een aansluiting van 32 mm. Maar welke aansluiting heeft de zandfilterpomp van Van Cranenbroek van 99 euro? De kleinste pomp dus.
Ik kon het niet ontdekken ☺️ maar vriend zegt dat in het boekje staat 32/38 aansluiting, dus gaan we er voor nu maar vanuit dat hij gaat passen.
Je kon ze vanaf vandaag weer reserveren met een aanbetaling van 10%. Ze gaven aan dat je hem dan binnen twee weken kunt ophalen, maar mogelijk dus eerder.
@Nijn1977 ik had vorige week een solarmat bij heuts besteld en het zou binnen 2 werkdagen geleverd worden. Duurde uiteindelijk een week
Weet iemand toevallig of de Bestway steel pro max van 366x76 wat is? De grijze versie, ik zie dat ie er ook in het blauw is, maar kan niet zien wat het verschil is.
Ik ga er van die rubberen vloertegels onder zetten van de action. Dat zag ik hier namelijk op het forum. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar lijkt me goed.
Als je iets eronder doet werkt het ook isolerend, je water koelt minder snel af, je bodem voelt lekkerder in je zwembad en het houdt evt scherpe dingen van je ondergrond tegen. Ik zou er dus zeker wel wat onder doen, of onderplaten, of bvb piepschuim platen van de bouwmarkt, die kosten geen drol.