Hier staat ie, de pomp draait, laat het hete weer maar komen. Wij hebben gewoon 12 piepschuim platen eronder gelegd van 2 cm dik. Totaal 9 euro en werkt perfect.
Ok, onze buurvrouw stond weer eens aan de deur. Ze heeft last van onze pomp van het zwembad. Wij hebben een zandfilter pomp. Ik zet deze rond 9 uur sochtends aan en dan tot 11 uur. Ik heb vorig jaar al gevraagd wat ze een fijne tijd vonden omdat hij best wel wat zoemt en hun graag rustig in de tuin zitten( gepensioneerden). Ze vroegen of wij er geen bekisting ofzo om wilden bouwen. Hoe lang hebben jullie de pomp aan staan iedere dag?
Ik heb hem vanwege de solarbol best lang aan staan. Van 11.00 tot 15.00. En omdat ik hem als er kinderen in spelen overdag soms uitzet, staat hij van 20.00 - 21.00 ook nog even aan. Wij hebben maar een klein bad en een pomp met een veel grotere capaciteit. Dus in feite zou een uur per dag voldoende moeten zijn.
Wij hebben hem snachts aan met de timer, zo'n 2 uur (2x rond gefilterd zeg maar). Bij ons staat die in de schuur en je hoort er niks van.
Ik heb hem in de ochtend even aan meestal 2,5 uur en als er gezwommen is in de avond ook nog. Hier staat ie niet direct op de tegels dat scheelt ook al. Vorig jaar stond ie eerst wel op de tegels en toen vond ik zelf dat ik de pomp teveel hoorde. Stuk piepschuim er onder en het was al een stuk minder. De buren horen de pomp niet zeggen ze terwijl hij wel vlakbij de schutting staat.
Even een vraag aan degene met zwembad van 300x200. Hoe vaak doen jullie long mini chloorteblet in de drijver? Ik heb hem nu bijna week er in zitten en is nog niet helemaal opgelost. Ik hoorde dat er om de dag tablet geadviseerd wordt. Wat doen jullie?
Ik wacht niet tot ze op zijn, stel je hebt er 3 inzitten en die zijn al een stuk kleiner, dan doe ik er al een nieuwe bij bvb.
Ik heb een zwembad van 366 met filter, hoes, iets voor eronder en ph teststrips. Iemand een idee waar ik goedkope chloortabletten kan halen? En wat heb ik nog meer nodig? Er werd mij zojuist vloeibare ph up aangeraden en 'turbo antigroen en alg'. Ik heb het meegenomen, maar geen idee hoe vaak ik zoiets moet gebruiken . Kan iemand deze leek verder helpen , schepnet staat nog op mijn lijstje, die waren overal uitverkocht.
Bij de bouwmarkt? Ik had alles bij Hornbach anti alg zul je waarschijnlijk niet gauw nodig hebben, miss wel nooit. Schepnetjes tip, visnetje van bvb de action, veel goedkoper en werkt nog beter ook omdat het netje fijner is.
ik heb er ook long mini tabbletten inzitten. Lossen ook langzaam op maar je kunt er dus gewoon een nieuwe bij doen?
Die heb ik idd ook, ik doe dat anders zie ik het chloorgehalte gewoon zakken, dan word de afgifte te weinig.
Wat ik zo vreemd vind is dat ik 2 dagen geleden een chloorshock heb uitgevoerd met chloor granulaat. 4 gr per 1000 liter gedaan. Gister was het chloor een tikkeltje te hoog. Kids wel gezwommen en gister avond was het chloor volgens de meting er allemaal uit. Is toch gek?
Oke ik kwam er op internet niet helemaal uit of het weleens nodig is met zo een systeem. Dankjewel in elk geval
Schepneyie en stofzuiger vind ik erg fijn. Hier werd een visnet je juist afgeraden ivm scherpe randen waardoor t bad stuk kan gaan. Antigeen en alg spul nog nooit nodig gehad hier. Enkel chloorchock en lang werkende tabletten en ph+ meer dus ook niet in huis. Moet je nog filters voor je pomp? En anders een lading luchtbedden, doen t hier altijd goed.