Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het vorig jaar bij AliExpres gekocht.

2. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Als je het nog ergens groter kan vinden, je kan het gewoon op maat snijden, evt ook een optie dan :)

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Wat vervelend! Lekt het bij de slang of andere plekken?

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik heb net ook zitten zoeken. Ik zag dat Amazon ze nog wel verkoopt, alleen is de levertijd wat langer

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb toendertijd een grotere maat gekocht en die op maat geknipt. 2x3 m was toen overal uitverkocht.

Op aliexpress is hij nog wel te koop voor ongeveer 15 euro.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Bij de slangen, maar ook op andere plekken. Nu zit er overal teflontape en slangringen overheen en eindelijk lekvrij!

Shay25 vindt dit leuk.
  7. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Amazon, wel langere levertijd

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Iemand tips?
    Ik vind dat de pomp in vergelijking met vorig jaar ontzettend veel herrie maakt. Er zit geen lucht in het systeem, hij staat dichtbij het zwembad en is pas 1 jaar oud (wel vorig jaar 4 maanden lang 24/7 aangestaan). Zal hij al versleten zijn dat hij nu lawaai maakt of zijn er nog andere opties? Vind het zo zonde om een nieuwe te kopen maar man heeft nu handdoeken erom heen gewikkeld tegen het geluid en ik ben doodsbang dat er brand komt. Volgens man kan dat helemaal niet omdat zo een pomp water gekoeld word maar ik ben er niet heel erg op gerust gesteld.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Misschien staat hier wat tussen?
    https://www.heuts.nl/advies/zwembad/zwembadpomp/zwembadpomp-maakt-lawaai

Ik zou alles even los halen en opnieuw aandraaien. Evt extra dingen zoals verwarming er even tussenuit halen en kijken of hij dan nog steeds herrie maakt. En hem geen 24/7 aan laten staan. Dat is echt onnodig. Max 2-3 uur per dag (even checken in gebruiksaanwijzing van pomp) is voldoende en nu slijt hij eigenlijk onnodig.
    Hier staat hij maar 2 uurtjes per dag aan en kraakhelder water.

10. GossipGirlxoxo

Hier moet hij wel veel draaien want zonder pomp stroomt er ook geen water door de verwarming en koelt het bad af. Een paar uur per dag kan hij wel uit maar niet 8 uur of meer bijvoorbeeld.

11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Betreft de vragen over noppenfolie. Van intex hebben wij een solar cover oprolsysteem. Kleinere versie in de link.

https://zwembadcompleet.nl/intex-verstelbare-oproller-voor-solarcover

Ik vind het een aanrader.. water warmt op door de folie en de rommel blijft op de cover liggen. Bij oprollen valt het wel alsnog in het water maar kan je makkelijk bij elkaar verzamelen met een schepnetten.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Als je ik de gebruiksaanwijzing kijkt staat er wel dat hij absoluut niet meer dan 12 uur per dag aan moet. Dus zou wel kijken of dat lukt. Wellicht daarvoor toch meer slijtage in de pomp omdat je hem zoveel hebt aangehad? Verder denk ik even met bijgaande tips aan de slag. Hopelijk werkt het!

13. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Alieexpress en Amazon is misschien wel war mindere kwaliteit. Ik zag er wel 1 van Intex van 4 bij 2 meter. Dan zou ik er een meter af moeten knippen, kan dat gewoon met een schaar? inclusief verzenden ongeveer 30 euro.

14. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier! ik heb alles vastgezet met slangenklemmen en teflontape, die knop aan de onderkant blijft heeeeel licht druppelen. Dit heb ik opgegeven.

Spuit 11 lees ik nu! Weet jij hoe je hem moet ontluchten?

15. GossipGirlxoxo

Ik lees nooit boekjes en gebruiksaanwijzingen :oops: goed dat je het zegt, ik ga er nu een timer tussen gooien. Van 19.00 tot 7.00 aan, overdag doet de zon ook een hoop en dan koelt het in de nacht niet zo af.

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Je kan hem via de pomp zelf op timer zetten als je die van intex hebt. Op de tijd dat je hem wilt aanzetten en dan bijv op 12 uur lang. Dan gaat ie elke dag op dat tijdstip aan!

17. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Ik heb er eentje besteld van 2 x 4 meter. Er moet dus een meter afgeknipt worden.

18. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ja kan gewoon :thumup: het is eigenlijk iets heel simpels, net als bubbeltjes plastic maar grotere bubbels :p

19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Er wordt geadviseerd de pomp juist te laten draaien op het heetst van de dag. Anders krijg je met 30+ temperaturen snel algengroei bij stilstaand water. Hij moet minmaal 8 uur draaien (4-5 keer het hele bad rondpompen) en maximaal 12 uur om slijtage te voorkomen.
    Zal zo de website even opzoeken.

Edit:

https://www.toppy.nl/advies/406/hoe-lang-zwembadpomp-aan.html

Hier schakelt hij om 8u in de ochtend aan en 20u weer uit. Dan is ook net de zon eraf.

Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

En nog een vraag. Ik heb een skimmer maar die hebben we nog nooit gebruikt. Gebruikt iemand deze wel? Is het een aanwinst? En heb je geen last van de slang die dan onderwater zit? Kleine kinderen die met spelen blijven hangen en het lostrekken?

Deel Deze Pagina