Hier maakt die temperatuur van de dag weinig verschil door de warmtepomp is het water in de nacht namelijk net zo warm als het buiten afkoelt. Vind het lastig. Jij laat de pomp dus aan als ze zwemmen? Ik deed dat vorig jaar wel en mijn zus zei gisteren weer nooit doen is toch elektra.
Ja hier in gebruik maar niet continu vanwege de redenen die je zelf al aangeeft. Wij hebben wel een hele grote en die hangt in de weg. Maar werkt perfect Wij hangen 'm in de avond erin met een 2e backup pomp
Is geen enkel probleem dat ie aan staat tijdens het zwemmen, staat ook benoemd in het artikel. Is in een bouwkundig zwembad niet anders.....Maar als de zon vol op het bad schijnt een de pomp draait niet, is dat niet zo lekker voor de kwaliteit van het water, qua algen.
Klopt zit een timer op, maar op de warmtepomp weer niet en die mag niet droog komen te staan dus moet toch een timer op het stopcontact gooien helaas.
Ah slim! Ik heb ook een vrij grote. Ik ga morgen wel even bij de winkel kijken voor een goedkope kleine pomp die ik op de skimmer kan aansluiten die ik dan even 2 uur voor of na het zwemmen kan aanzetten.
Hier staat de pomp juist overdag aan, we hebben er een zonnebol tussenstaan dus die moet het juist hebben van de zon overdag. Zet hem in de ochtend aan, tijd wisselt beetje hoe laat ik op ben en of het heel zonnig is, en dan rond een uur of 20 gaat hij uit en de folie erop.
Volgens mij moet voor een skimmer je pomp wel een capaciteit hebben van minimaal 4m3 per uur. Weet het niet helemaal zeker, maar onze pomp van 2m3 per uur kan het niet mee.
Dilemma Ook goed om te weten. Vorig jaar heb ik het ook gered zonder de skimmer met stofzuiger en schepnet dus lukt nu ook wel weer maar dacht heb hem toch dus waarom niet.
Hier ook nog een intex isolatie afdekzeil gevonden via Amazon. Ook nog stukje goedkoper. Wij krijgen hier het chloor pijl niet echt op orde. Al veel erin gegooid, maar hij blijft bijna 0 aangeven. Wachten jullie 6 uur met zwemmen na chloor erin?
Gebruik je tabletten? Anders een keer chloor shock gebruiken. Bij ons blijft de chloor waarde ook laag ondanks dat we best wat tabletten in de drijver doen. Ik denk vanavond maar even een dubbele dosis.
Nee hoor js echt geen mindere kwaliteit. Mn zus heeft doek van aliexpress en het werkt super. Ja kan gewoon met schaar. Het is gewoon bubbeltjes plastic met aan 1 kan iets steviger
Maar zoveel koelt het toch niet af? Heb je bubbeltjes folie erop? Dan blijft het best lang warm + smiddags de zon erop? . Dan kan je toch een paar uur voordat je kinderen mogelijk het bad in willen die verwarming aan zetten? Hier geen verwarming, alleen bubbeltjes folie en bad is 25 graden. En nieuwsgierig:.tot hoeveel graden verwarm je je bad dan met dit weer?
nee hoor, ligt geheel aan de grootte van het zwembad en de capaciteit van de pomp. Gaat er namelijk om dat het water minimaal 4 keer en op warme dagen zelfs 5 keer volledig wordt rond gepompt. Info is overal online terug te vinden bij de betere websites. Hier draait ie standaard 12 uur per dag, gewoon prettig dat het water in beweging blijft en is goed voor het water. Wij hebben een zwembad van 16m3 en een veel te grote pomp, geschikt voor baden tot 30m3