Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee mijn bubbel folie was vorig jaar eind van de zomer lek bijna alle bubbels leeggelopen dus die weggegooid en nooit nagedacht over een nieuwe daarna. Heb gisteren we een nieuwe besteld maar die verwacht ik pas vrijdag binnen.

Edit. De warmte vraag. Voor dochter uit school kwam controleerde ik de temperatuur van het water en dat was 36 graden. Toen heb ik de verwarming meteen uitgezet. Ik laat de verwarming vanacht uit en ga dan kijken hoeveel graden het water morgen ochtend is. Nu zit alleen het zwarte zeil eroverheen.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier vandaag ook een watertemperatuur van 27 graden. Prima met dit weer. En dan is de solar mat nog niet eens aangesloten..
    Hebben wel bubbelfolie + overkapping

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben een bad van 220-150 is een chloorshock dan ook nodig? En ik heb tabletjes om het chloor en ph te meten, moet je die 2 pillen bij elkaar gooien in het bakje of apart meten. Vind de uitleg die we erbij hebben niet heel duidelijk.
    Ga morgen strips halen maar heb ik nu nog niet in huis.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik start op met chloorchock zodat het chloor gehalte meteen goed op peil is. Daarna onderhoud ik het met langwerkende chloor tabletten. Die doe ik een paar in de drijver.
    Ons bad is ook "maar" 200x300 cm

wishfulthinking en Mammavantwee vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je een bakje hebt met aan de ene kant PH en aan de andere kant staat DPD. Je vult het met water uit het zwembad en doet een phenoltabletje bij de pH kant en een dpdpilletje aan de andere kant erin.
    Dekseltje erop en schudden. Dan kun je de kleur vergelijken.
    Zo lees je de waarde af.

GossipGirlxoxo en Mammavantwee vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Dit doen wij ook :thumup:

nicole18 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

Dat stond indd zo als voorbeeld in het boekje. Ik heb alleen maar 1 bakje waar ik het in kan doen en daar staat indd aan de ene kant pH en de andere kant chloor, maar kan dus geen 2 tabletten er tegelijk in doen ;)

8. GossipGirlxoxo

Als je de deksel eraf haalt zie je geen schotje ertussen? Anders eerst het 1 dan het ander meten.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Oh echt, dus bij jou is het 1 bakje?
    Bij mij zelfs 3: links een smalle voor pH, rechts een smalle voor chloor en dan in het midden een brede die nergens voor dient.

Als je er maar 1 hebt moet je het een voor een testen.

GossipGirlxoxo en Mammavantwee vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

Indd maar 1 bakje. Dank jullie wel! :)

Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Vanacht de warmtepomp niet aangezet. Bad was gisteren middag 36 graden, nu 28 graden. Dus in de nacht koelt het wel flink af. Ik twijfel of ik het zwarte zeil erop of eraf moet doen om op te warmen door de zon. Ik ben nog benieuwd wat de temperatuur vanmiddag is als alleen de zon zijn werk gedaan heeft.

12. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Maar 36 graden is toch echt standje jacuzzi zo ongeveer? Ik vind zelf 28/29 graden echt wel prima, kun je tenminste lekker afkoelen.

Spectre vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ja 36 graden is warm, dacht dat jacuzi 40 graden is?, maar ik heb het zwembad niet staan om af te koelen, daarvoor gebruiken ze de tuindouche wel. Ik haat kou en met deze temperaturen (28 graden) ga ik er zelf niet in.

Butchke vindt dit leuk.
  14. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat vind ik ook prima temperaturen. Een buitenzwembad op de camping wordt vaak tot 26 graden verwarmd als het al verwarmd wordt en daar vermaken ze zich ook altijd prima in. Toen is vorige en kleinere zwembad 33 graden werd vonden ze het echt niet lekker meer om in te spelen en zo.

15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Als de zwarte folie het water niet raakt, verwarmt hij het water niet en zal het verder afkoelen. Toen het zwarte zeil eraf gehaald en vervolgens deed de zon wel zijn werk. Vorig jaar getest:D

Bubbelfolie verwarmt wel omdat dit in direct contact staat met het water. Dus wij hebben er weer een nieuwe bubbelfolie op liggen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik leg ook altijd hoepels in het water met zwarte vuilniszak omkleed. Onder het afdekzeil. Trekt erg veel warmte aan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Dank je! Dan hoop ik dat morgen het noppen folie binnen komt.

Butchke vindt dit leuk.
  18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Hier ook moeite om het chloorgehalte op peil te houden. Wij hebben maar een klein bad (1 kuub), maar na een half uurtje zwemmen meet ik de waarde en is de pH hoog en het chloor vrijwel 0. Zal het 's nachts dan zo snel afbreken? Ik gooi er elke keer maar chloorshock in.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij gaan ook aan een frame zwembad met chloor, ben benieuwd of het gaat bevallen… 260x160, dus niet groot, hopelijk goed schoon te houden zodat we er lekker lang plezier van kunnen hebben. Ik heb er zo’n solar-matje bij om het water iets op te warmen, bad staat zelf eigenlijk de hele dag in de schaduw.
    We hadden eerder altijd een opblaasbadje, en dan halfvol met water, elke 4 dagen het water aan de planten geven, bad helemaal schoonmaken etc - toch wel veel werk. Qua water gaan we met een groter bad weinig besparen - die planten moeten toch wel íets van water krijgen als ‘t heel droog wordt… Maar hopelijk wel verder wat minder werk eraan :) En groter en dieper, waarschijnlijk ietsjes warmer, dus hopelijk ook meer plezier :)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Welk folie is dan het beste? Gewoon van intex?

Deel Deze Pagina