Ja kan je beter doen anders moet je elke dag na zwemmen vlokmiddel erin gaan gooien en dat is ook een dure hobby.....
Zeker wel, het regent klachten op internet over de slechte liners van Intex. Bovendien zit op de bodem een scheurtje, geen gaatje. In de wanden zitten inmiddels 6 gaatjes. Ze komen gewoon spontaan. Hier geen steentjes gevonden. We leggen er altijd kunstgrasmatten onder en die worden van te voren grondig uitgeklopt en ik ga er met de stofzuiger over voordat het zwembad erop komt. Dit is ons 3e bad in 6 jaar tijd. En op de liner zit maar 1 jaar garantie. Frame 2 jaar. Het ultraframe bad is ook nog de duurste versie die ze hebben. Dus hier nooooit meer intex in ieder geval.
Hier gisteren er weer 2 bij gedaan. Chloor is nu weer goed gelukkig. Ph blijft op 6.8, maar volgens mijn man was dat vorig jaar ook. Of die test strips zijn niet heel duidelijk.
Ik heb met het eerste intex bad ruim 5 jaar gedaan, gewoon op de stenen en het laatste jaar op kunstgras aften en zelfs de honden hebben er op de laatste dag in gezwommen vorig jaar zag ik dat er kleine gaatjes ontstonden dus weggedaan. Dit jaar een nieuwe gehaald. Die heb ik op piepschuim gezet.
Ik heb gisteren het bad gevuld zodat de kinderen vandaag kunnen zwemmen. Nu is het chloorgehalte 0 en ph veel te hoog en alkalische gehalte ook heel hoog . Chloorschok heb ik in huis maar wil ik er nu niet in gooien omdat ik zag dat het bad dan 4 uur niet gebruikt mag worden. Iemand tips wat ik kan doen? Gewoon laten zwemmen vandaag en vanavond chloorschok erin? Zal de ph dan ook dalen?
Je alkalische gehalte zal door gebruik vanzelf dalen. Hoe hoog is je ph? En wat is de ph uit de kraan? Ik zou je kinderen gewoon lekker laten zwemmen en vanavond weer meten (aangezien hij gisteren gevuld is) Je ph daalt niet door het chloor, je zal eerst je ph op orde moeten krijgen voordat je chloor in gaat zetten, omdat je chloor anders niet goed werkt.
Ons allereerste en super goedkope metaal frame bad van intex heeft het hier ook het langst volgehouden, dit was wel een relatief klein badje. En de grotere modellen erna, allemaal de duurdere versies ultraframe, zijn bagger, tenminste de liner De rest van de onderdelen zijn kwalitatief overigens prima. Dat dan weer wel. Probleem is dat je nergens aan een losse liner kan komen in de juiste maat…. En je dus een heel nieuw zwembad moet kopen. Heb ook al contact gehad met intex, en zij geven aan dat er bij een bepaalde productielijn van liners inderdaad problemen ondervonden worden met de kwaliteit. Zelfs nieuwe, uit de verpakking komende liners waarin al scheurtjes en gaatjes zitten.
Ik zou ze vandaag ook lekker laten zwemmen. Gisteren toch pas gevuld kan nog wel zo. Zou vanavond dan die chloor shock doen
Bedankt voor je reactie. Ik heb de strips gebruikt van het merk bestway en die gaf de hoogste waarde aan (8,4). Ik heb geen flauw idee wat de ph waarde is van ons kraanwater haha. Dus ik zal waarschijnlijk ph- moeten kopen?
Bij mij is het chloor erg hoog. Hij staat inmiddels een week. Toen pH gemeten en op peil gebracht. Toen chloorshock erin. De pH blijft netjes, maar de chloor blijft hoog. Ik heb nu al een week lang geen chloortabletten in de drijver gedaan en als ik meet met die tabletjes wordt het water in de meter knalrood. Ze hebben wel gezwommen erin, maar ze liggen geen uren in het bad.
Zwemmen en daarna pas op ph brengen door ph min erin te gooien. Pas als de ph goed is kan je er chloor ingooien. Als je ph niet goed is dan heeft het geen enkele nut om er chloor in te gooien omdat die dan niet goed werkt. teststrips van bestway zijn waardeloos.