Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn bad is 9.600 liter en die legen we wel na het seizoen. Laatste dagen chloor niet meer onderhouden tot de meting 0 aangeeft dan met een dompelpomp langzaam leeg laten lopen. Ik zit er niet op te wachten de hele winter dat water te onderhouden, bad schoon te maken enz in de kou.
    Daarnaast dan kijk je de hele winter tegen dat bad aan. Ik was in september toch wel blij dat ik mijn tuin terug had.

kadootje, JUVE, Emilie69 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Die optie ken ik, maar dat plastic vind ik niet heel fraai in mijn net aangelegde tuin en border. We maken nu een box van zwart douglashout, met geluidsisolatie erin (klaagburen...) en voldoende ventilatie.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hier alles weer binnen. Dit jaar naast ons zout watersysteem een zandfilterpomp aangeschaft. Maar ik ga hem voorlopig echt nog niet neerzetten. Dit jaar komt ie wel op een andere plek waar meer zon is. En wordt laatste keer bij dit huis einde zwemseizoen gaan we waarschijnlijk verhuizen. En dan wellicht volgend jaar nog groter nu de 2 bij 3 meter.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik was van plan ‘m op te zetten na mijn verjaardag (volgende week)
    Maar als ik het weerbericht zie dan wacht ik nog wel ff.
    Wij hebben een 3x2.
    Ik doe er wel elk jaar nieuw water in.
    Heb echt geen zin om de hele winter dat ding te onderhouden.

5. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Hier precies hetzelfde. Paar dagen wachten tot het chloor eruit is en dan met een slang de put in.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat moet ik nog zien uit te vinden. In Spanje moeten wij heel zelden nog wel een heel klein beetje ph + of - toevoegen, maar dat is een normaal zwembad.
    Van de chloortabletten zijn we in elk geval wel af. :D

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wij hebben alleen maar akkerland voor het huis met veel bomen (wonen vrij) dus ook veel wind/zand/blad enz
    Ik vind een skimmer juist heel handig hierdoor
    Zand met de stofzuiger en de rest beland wel in de skimmer wat in het bad waait

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Geen probleem! Ik heb intex zoutwater systeem krystal clear, puur gemakzucht. Het zwembad en de zandfilter pomp zijn namelijk ook van intex en die bevallen goed.
    Volgens mij heb je trouwens wel sowieso een zandfilter pomp nodig eer je een zoutwater systeem kan nemen.

Koraal82 vindt dit leuk.
  9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx! We hebben een zandfilterpomp dus dat is geen probleem. Die is overigens ook van intex (zwembad ook).

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Nope kan ook met een gewone pomp! Hebben we 3 jaar gedaan.

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Oh die ja! Idd

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Vorig jaar stond hij al vrij vroeg (rond de meivakantie), maar met het koude weer van nu wachten we nog even... moeten sowieso eerst nog een nieuw zwembad aanschaffen.
    Hadden de easyset, maar gaan nu voor een frame, omdat de opblaasrand steeds lek ging. We zitten te denken aan de 300x200x75. Iemand die dit zwembad heeft?

13. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Wij hebben zo'n 2271 liter pomp, klopt het dat daar geen skimmer op kan?

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Leuk topic!
    Wij hebben sinds vorig jaar de "bestway Levant" 2x3 meter.
    Vorig jaar veel plezier van gehad!
    Nu een stofzuiger erbij gekocht. En ik kwam laatst bij de action een grotere pomp tegen dus die meegenomen.
    Iets van verwarming staat nog op de planning, maar vind 500 euro wel veel geld hiervoor.
    Opzetten doen wij pas als t beter weer word, t lijkt vandaag meer herfst dan lente.

Meteen een vraag, ik heb nu dus een grotere pomp maar nog geen filters gekocht, vorig jaar ging het hier over filterbollen of nog iets anders... Iemand tips?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Eeeuhm nee. Volgens Nederlandse normen is hij o.a. niet veilig genoeg. En daarnaast vreet hij nog eens gigantisch veel stroom. Mogelijk heeft België wat minder strenge regels waardoor hij daar wel aan de regels voldoet en toegestaan is. maar dat ze hem in België (mogen) gebruiken betekend niet dat hij veilig is.

Diverse winkels in België geven ook aan dat ze hem ook niet naar Nederland mogen verkopen.
    Als dat ding in de fik vliegt en de verzekering komt erachter dat hij voor Nederland niet goedgekeurd is dan kan je fluiten naar je verzekeringsgeld;)

Jessi79 vindt dit leuk.
  16. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #56 wishfulthinking, 4 mei 2021
    Laatst bewerkt: 4 mei 2021
    @GossipGirlxoxo heeft deze ook in gebruik ..en is er tevreden over zoals ik begrepen heb uit het topic van vorig jaar
    Dat ie veel stroom verbruikt dat had ik gelezen..

Als dat ding in de fik vliegt dan vliegt ie in de fik..
    Dan slaat vanzelf de stop er wel uit
    Het zal vast allemaal wel meevallen!
    Niet alvast beren creëren als ze er(nog) niet zijn..

17. GossipGirlxoxo

Ik vind dat veel stroom verbruiken ook wel meevallen. Misschien veel ten opzichte van andere pompen. Ik heb hem van mei tm september aangehad, bijna dagelijks en al die tijd water van 32 graden minimaal gehad. Dit heeft me €400 gekost aan stroom.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Welk verzekeringsgeld. Zoals hierboven vermeld bij oververhitting klapt de stop er direct uit. En al zal deze in de fik vliegen en de zandfilterpomp en in het ergste geval het zwembad meenemen dan is dat iets wat ik niet eens bij de verzekering zou opgeven.

wishfulthinking vindt dit leuk.
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die dingen worden getest voordat ze een keurmerk mogen krijgen. Blijkbaar zijn ze niet door de Nederlandse keuring heen gekomen. Met een reden... heeft NIETS met beren op de weg of problemen creëren te maken.
    Ik vind het gewoon super naief en eerlijk gezegd heel erg dom en onverantwoordelijk om zo te denken.
    Een apparaat in huis te nemen die mogelijk gevaarlijk is. En ja, stoppen zullen er misschien uitvliegen maar hij staat alsnog in de fik met mogelijk de schutting/heg/whatever erbij.
    Veel mensen hebben zo'n verwarming dicht bij huis staan, onder de overkapping of in de schuur. Wat denk je dat er gebeurd als dat overslaat?
    Ik heb brand mee gemaakt. Door iets waarvan veel mensen zeggen dat het "toch niet zo snel zal gebeuren".
    Dus apparaten zonder keurmerken, ali express oplaatsnoertjes enz komen er hier niet in.

Theezeefje, Mammavantwee, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Poeh dat durf ik niet zo te zeggen
    Ik heb een 3028l pomp(zat bij het bad 366/84) en daar wil het wel op

Deel Deze Pagina