Het hoogste wat gemeten kan worden. Dacht 8,4? Weet de dosering niet precies, dat heeft mijn man berekend. Maar rond de 150 gram per keer volgens mij. Kan wat meer of minder zijn. Gisteravond een keer, toen 12 uur gewacht en vanochtend nog een keer. Waardes waren toen niet gezakt.
Ja, met het chloor wachten we nog even totdat de PH waarde goed is. Had gewoon niet verwacht dat er in schoon kraanwater zo'n hoge PH waarde zou zitten. Het was namelijk eerst kraakhelder met het vullen, pas toen de pomp aanging werd het troebel. Of het komt door de pomp.. tsja. We gaan morgen maar weer meten en evt nog meer ph-minus toevoegen!
Ik denk dat je te weinig hebt toegevoegd, of iig is herhaling zeker nodig. Pas geleden mijn vriendin hier nog mee geholpen, zij had 264 gram nodig voor een bad van 3,5 kuub, maar mocht max 100gr per keer toevoegen dus moest ook herhalen. Ligt natuurlijk ook aan het merk hoeveel je precies nodig hebt, iig dus nu weer ph- toevoegen
Hier ook de stap gewaagd en het stone zwembad van Exit Toys besteld! Kleine maat, want anders past het niet in onze tuin (zit een rare verhoging in). Zit een pomp bij, en heb er ondertegels en bubbel folie als afdekzeil bij besteld. Dit weekend halen we nog even bij de heuts zo'n wateronderhoud set bij, een thermometer en een voetenbadje. Heb ik dan alles compleet?
Bubbelfolie is voor mij persoonlijk geen afdekzeil, omdat dat kleiner is dan je bad (het water moet kunnen 'ademen') en er dan alsnog vuil naast komt. Dus voor de nacht zit er bij ons ook nog een echt afdekzeil op.
Hier alleen bubbelplastic en niet of nauwelijks vuil. Dat vuil wat er evt in komt valt (hier,) reuze mee. Pomp aan en het is weg.
Hier idd wel veel in de lucht altijd wat in het zwembad land, maar daarom zei ik ook voor mij persoonlijk het afdekzeil zit er omheen, dat halen wij er makkelijker af zonder dat het vuil erin valt, de bubbelfolie lukt dat niet mee.
Ok, dat even in de gaten houden dan! We hebben wel een grote boom in de tuin, waar nogal wat blaadjes vanaf komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het bubbeltjes folie bij ons prima werkt als afdekzeil. Maar ligt misschien aan de grootte van het zwembad. We hebben ook zo’n rol om het bubbeltjes folie op te rollen, ideaal. Veel bomen in de omgeving dus veel troep erin en is nu veel minder. Pomp en skimmer doen de rest. Bij jullie ook je opblaasbeesten weggewaaid door de storm?
Hoe bevalt het met de overkapping? Wij zitten te denken om volgend jaar zo’n zwembad te kopen. Warmt het water goed op dan? Wel lekker winddicht daaronder denk ik?
Bevalt goed! Als de zon erop staat dan warmt het aardig op indd, zijn er zeer tevreden over. Je kunt de overkapping ook half open vast zetten.
Wij hebben sinds gister ook een zwembadje. Intex 3-2m Heb meteen een alle accessoires erbij besteld. Alleen geen noppenfolie. Daar hoor ik jullie over. Daar zijn ook weer allerlei soorten van. Is daar verschil in? Iemand een tip welke goed is?
Vannacht is er lekker wat regen gevallen. Dat ligt nu als een flinke plas op het afdekzeil. Wat doen jullie daarmee? Het eraf scheppen? Of gewoon bij het zwembadwater?