Hey allemaal. Ik heb niet alles gelezen dus excuses als deze vraag al eens is geweest. Na de heftige regen val was mijn water melkachtig. Ik heb een schone filter erin gedaan, anti alg en chloor erin gedaan maar nu drijft er een soort filmlaag over het water. En aan de zijkanten een witte dikke laag smeer. Enig idee wat dat kan zijn ?
Gisteren alles ontkoppeld en weer aangesloten, beetje dom niet eerst afgedopt dus was een soort van gevecht tussen mij en de kracht van het water maar het is me zonder hulp gelukt. En het belangrijkste, de lucht is uit de leidingen Alleen vandaag of morgen het bad weer een beetje bijvullen want ben nogal wat liters verloren tijdens mijn ontluchtings onderneming
We hebben een maand een warmtepomp. Maar nu draait ie niet meer de ven draait niet en word dus ook niet warm. Aan de buitenkant komt wat ijs? Al gereset, stekker er uit gehaald.. maar helpt niet. Iemand een idee toevallig?
En het is niet zo dat het zwembadwater de juiste temperatuur heeft bereikt en de pomp daardoor uit is? Ijs aan de buitenkant herken ik niet
Ja dan werd hij gewoon de ingestelde temperatuur. Zondag hebben ze er nog in gezwommen. Staat gewoon nog steeds op dezelfde plaats en er is verder niets mee gebeurd. Warmtepomp gaat ook gewoon aan, alleen gaat die ven niet draaien dus verwarmt hij niet.
Kun je hem open maken om te kijken of er vuil tussen zit waardoor de ven niet wil draaien? Hier loopt het ook niet helemaal lekker met de warmte pomp. Hij is al 2x afgeslagen als het bad nog niet op de juiste temperatuur was en vanacht is de stop doorgeslagen van het stroompunt waar hij op zit. Ben bang dat ik volgend jaar voor een nieuwe moet kijken.
De ven loopt nergens aan, kreeg hem niet open maar als ik hem een 'zetje' geef met een schroevendraaier draait hij gewoon. Oh dat schiet ook lekker op
Iemand een idee hoe dit steeds komt? Onze ph zakt steeds naar te lage waarde(6.8). Tijd terug ook, toen hebben we ph plus erbij gedaan en was het weer goed. Nu na weken weer een te lage ph. Geen idee hoe 't komt. Chloor is goed en water ziet er netjes en helder uit
Nee eigenlijk niet. Ze moeten sowieso altijd tijd vt voren insmeren voordat ze mogen zwemmen. En nadat we ph plus erin hebben gedaan is er niet meer in gezwommen. Was toen rot weer en deze week nog niet gezwommen erin.
Ik zou eens voor de grap zo een tabletjes setje bij de bouwmarkt halen. Ik heb hier ook strips en de tabletjes en die geven hele andere waardes aan. In zo een doosje strips hier zitten drie gesealde setjes strips. 2 strips uit 2 verschillende seals geven andere uitslagen op hetzelfde moment. Ik vertrouw die strips dus voor geen meter meer.
Ehm.. mn zwembad heeft ineens een dikke schuimlaag. We hebben gezwommen en even later lag er ineens een laag schuim op. Weggehaald maar het blijft steeds terug komen. Kids blijven volhouden dat ze er niks in hebben gegooid. Enige wat ik me kan bedenken is dat zo'n intex luchtbed op zn kop in het water heeft gelegen. Met de stoffige kant naar beneden. Maar lijkt me ook wel een beetje onwaarschijnlijk dat het daar vandaan komt. Iemand enig idee??
Nou, eindelijk een mail terug van Toppy. Er is een adapter kapot. Die moet dus verwangen gaan worden, maar kunnen we niet zelf. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
Wat gek dit heb ik nog nooit gehoord. Je zou toch denken dat er iets van een zeep etc in terecht gekomen is. Is het ondertussen al weg?