Nacht aanhouden wordt lastig. De stekker gaat via de achterdeur naar binnen en dan komt de kabel klem te zitten. Zou morgen de hele dag de pomp aanhouden ook kunnen helpen?
Temperatuur van het water even meten? Bij zo'n koude temperatuur zou ik hem er niet te lang in laten.. lichaam koelt dan ook best af denk ik. Maar misschien dat hij er zelf al snel weer uit wil
Dames, help!! Ons zwembadwater(rond 3 meter) is groen Ik heb een chloorshock gegeven en de pomp draait al ruim 12 uur. Zonder verbetering. Enige verandering is dat het water helder was met groene aanslag op de bodem en dat nu het hele water groen is. Is dit nog te redden???
Vlokken middel (alumuniumhydroxychloride) gebruiken, algen laten bezinken en opzuigen en dat vervuilde water meteen dumpen. Zo nodig herhalen. Is dat teveel werk, nieuw water erin. Edit: weet niet wat voor filter je hebt maar dat ook schoonmaken.
Thnx. We hebben helaas een gewone filter pomp, ik las dat die dat niet trekt en we hebben dus ook geen goede stofzuiger, alleen zo'n ding op de tuinslang. Haha. Lekker handig van ons dit
Ik heb m nog niet eens opgezet, ik wacht op de hittegolf die mogelijk niet gaat komen heb je eindelijk een zwembad, is het een ruk zomer!
Mijn zoon heeft nu een wetsuit. Dat houdt het lichaam wel warmer. Dan heeft hij na 2u ongeveer blauwe lippen en moet er dan wel uit
Ons eerste jaar met opzetzwembad was helaas niet zo’n succes met maar drie zwemmiddagen Morgen gaan we hem leeg laten lopen, omdat we op vakantie gaan. Hebben jullie nog een tip voor de backwash? Die gaat zo hard en we hebben slechts een heel dun riool gootje in de tuin die dat water niet zo snel kan wegwerken. Ik heb een extra plastic slang, zou het schelen om die eraan te zetten en het water iets te ‘geleiden’? Of is het met die slang op te vangen in een aantal emmers? Hoe doen jullie dat? Op de tegels laten lopen en het hegje in laten gaan vind ik niet zo’n heel fijn idee….. Alle tips zijn welkom!
aan ons zwembad zit een stop om de tuin slang op aan te sluiten, dan loopt t gewoon door de tuinslang de put in. En dus gewoon rustig aan zodat de put niet overstroomd
Haha wij hebben hem ook opgeruimd en ben echt blij dat die weer weg is. We hebben al een niet zo 'n grote tuin en dat ding werd echt een doorn in mijn oog. Vorige zomer veel plezier van gehad maar nu is er hooguit 5x in gezwommen en vraag me af of ik hem volgend jaar nog een keer wil neerzetten maar goed dat zien we dan wel weer.
Hoi! Dat klopt, dat hebben wij ook, maar ik bedoelde de backwash van de zandfilterpomp die je eerst uit moet voeren. Heb ik in het begin één keer gedaan en dat ging megahard de tuin in en daarna niet weer omdat er dus niet gezwommen werd. Maar ik zal het toch moeten doen, voordat we de zandfilterpomp opruimen.... Ik wil hem trouwens buiten laten staan en kijken of ik er een hoe omheen kan kopen, want dat ding binnen opruimen zal niet makkelijk worden.
Die laatste backwass gaat hier gewoon weer terug het bad in... Dus slang in het bad. Pomp laten backwassen tot er schoon water uit komt. En daarna gaat het badwater via tuinslang de put in. Vorig jaar bad deels via de pomp leeg laten lopen maar de hele poort stond toen blank En elke week backwass maar gewoon op de tegels in de tuin.is maar een paar minuten en hier loopt het zo weg naar de put. Als je regelmatig een backwash doet dan wordt het filter materiaal niet al te smerig, hoef je minder lang backwash te doen en wordt het minder nat.
Dit was ons eerste zomer met het opzetbad. Wij gaan einde van de week op vakantie dus gaan hem ook alvast opruimen. Ik had er gewoon ongedierte in zitten, wormpjes. Zo vies! Een paar maar toch, ondanks dat ik veel ermee bezig ben. Ons bad is 3x2 rechthoekig. Zal de slang erop klikken en laten leeglopen. Gaat wel even duren neem ik aan? Misschien maar over 2 dagen verdelen gezien ik niet de hele steeg en alle buren blank wil zetten. En er ligt ook al enorm veel regenwater. Daarna allea uitdrogen en talkpoeder erop las ik ergens. Doen jullie dat ook?
Ja zo hebben wij t vorig jaar gedaan. Leeg laten lopen, schoonmaken, droogmaken en talkpoeder in de vouw stukken
Ik doe de backwash sinds dit jaar ook gewoon met de tuinslang aansluiting. Gaat prima. Ik laat hem nu wel wat langer lopen, maar er gaat ook niet heel veel uit door de tuinslang.