Opzetzwembad topic '21

Discussie in 'De lounge' gestart door Wien046, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Van die hele kleine dunne rode wormpjes? Dat zijn muggenlarven. Hadden we er vorig jaar ook in op een gegeven moment. Kwam doordat er na een paar regenbuien een laag water op het dekzeil stond en we dat te lang hebben laten staan, beetje warmte en zon er bij en het was mis, ideale kraamkamer voor muggen :confused:
    Wist ook niet dat dat zo snel kon gaan. Echt vies ja!

2. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    440
    63
    Vrouw
    De backwash is gelukt, met slang terug in het zwembad, zoals hierboven werd getipt, heel fijn!
    Nu de tuinslang op het zwembad aangesloten en het zwembad loopt heeeeeel langzaam leeg. Het regent hier hard, dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Maar morgen wordt het een mooie dag en hoop ik dan het zwembad te kunnen inpakken. Wij gaan donderdag op vakantie.

De tip van de backwash met de tuinslang gaat hier niet lukken denk ik, er past een zwembadslang op de filterpomp, maar geen tuinslang. Volgend jaar maar zes emmers op een rij en dan de slang erboven houden, want die backwash gaat enorm hard.

3. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    440
    63
    Vrouw
    Wie laat de pomp in de winter buiten staan en kun je dan via het onderste dopje het water er goed uit laten lopen?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier in juni met het mooie weer een bad besteld met alle toebehoren, maar nooit op kunnen zetten (want veel regen). Nu komt er mooier weer aan, maar gaan we volgende week weer op vakantie en hebben we dit weekend een feestje in de tuin - dus dat is bad opbouwen ook niet handig. Het bad staat met het feestje in de weg en voor een klein weekje met niet eens zulke hoge temperaturen… Dus ik ga ‘m opbergen en dan hopelijk volgend jaar opzetten.

Eliesjee vindt dit leuk.
  5. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar verhaal helaas.
    Hier ook in juni het bad besteld met alle toebehoren, kwam op de laatste mooie dag aan, daarna alleen maar regen.
    Uiteindelijk toch vorige maand opgezet toen het weer een weekje warm was.
    Tot nu toe dus maar 1 week plezier van gehad, hopelijk komt er nog wat mooier weer aan en anders gaat hij de doos maar weer in tot volgend jaar.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Hier vanmiddag weer neergezet. Aan boord is het zonder pomp, met rivierwater dus als het te vies wordt is het leeg lopen, bezem erdoor en weer vullen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Er komt weer mooi weer aan! Hopelijk lekker zwemmen. Wij hebben dit jaar voor het eerst een filter met glas en een zoutwater systeem.
    Eind mei hebben we het zwembad neergezet en nog steeds super helder water! Wij dekken het bad niet af, regelmatig even met het schepnet erdoor en stofzuigen.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier is het ook nog helder, hadden er wel wat maden in na een week vakantie:cry:
    Maar alles er weer uit en is weer prima.
    Warmtepomp aangezet en badje is 30 graden:thumup:

9. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Ik had ook maden. Ik dacht eerst muggenlarven want dat had ik eerder eens gehoord maar ze waren niet rood maar wit. Het waren maar een paar en heb ze eruit gehaald en het water weer op peil gebracht met chloor. Maar toch vind ik het smerig om er nu weer in te zwemmen. Hoe komen die maden daar toch?

duimpje vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik gooi net mijn warmtepomp aan. Heb al 2 weken niet schoongemaakt dus moet morgen wel even stofzuigen (of een paar keer) voor dochter erin duikt.

11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier het water ook nog kraak helder na al die regen buien en 2 week weg geweest te zijn..
    Hier staat de warmte pomp ook aan nu

12. GossipGirlxoxo

Voordeel van de buien hier is wel dat ik 2 weken geleden al mijn bad moest bijvullen, er was aardig wat verdampt en eruit gegaan met spelen. Door de regen is hij nu weer tot de rand vol :roflmao:
    Ik zie wel op tegen het stofzuigen morgen. Hij is echt vies op de bodem.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Hier net zo ja. Kleine tuin, groot obstakel en weinig zwemmen. Heerlijk dat hij weg is:thumup:

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Echt? Niet nog de hoop op een mooie nazomer dat de kinderen na school nog een duikje kunnen nemen? Hier is het ook een doorn in het oog maar dochter heeft er zoveel plezier van als ze erin kan. En soms als het een dag minder mooi weer is is dat maar 1 uurtje als even de lucht open breekt en het zonnetje gaat schijnen, maar alleen al voor af en toe zo een uurtje laat ik hem nog zeker wel tot half/eind september staan. En als hij dan opgeruimd is dan vind ik mijn kleine tuin ineens weer groot :roflmao: en vooral heel kaal!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij laten hem ook nog wel even staan hoor, nu lift dochter er nog even in en morgenochtend gaan de jongens nog even zwemmen.
    En voorlopig is het best prima weer toch? Ze vinden het hier vaak prima om een half u / uurtje te zwemmen.

16. GossipGirlxoxo

Ja ik vind het ook heerlijk voor dochter. Even nog dat uurtje eind van de dag meestal voor of na het avond eten nog even. De komende dagen word het beter weer dus zal ze er hoop ik wat vaker en langer in liggen en kan ik even lekker in de tuin liggen.
    Ik denk wel dat we nu van die uurtjes zo nu en dan kunnen genieten door de warmtepomp. Als het water koud was geweest had ze er veel minder vaak nog voor een uurtje ingedoken (denk ik tenminste).

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Inderdaad, zonder warmtepomp was het hier ook te koud geweest hoor. Dan had ik hem denk ik ook wel opgeruimd.

18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij zetten 'm morgen eindelijk op. Al kan ze maar 3 dagen zwemmen haha, het wordt toch eventjes warm en dat ding nieuw in de verpakking laten dit jaar kan ik de waterrat niet aandoen ;) ben benieuwd of het veel gedoe is met chloor en schoonmaken, als ik het hier zo lees heb ik op voorhand al een punthoofd.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier staat ie ook nog steeds en nog kraakhelder ondanks de onweer en vele regenbuien.
    Vrijdag gaan we 2 wkn weg en ik verwacht dat ie dan nog mooi is.
    Hopelijk komt er eind aug nog een mooie zomertijd aan :D

20. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb hem vorige winter buiten laten staan en onder de overkapping. Ik kreeg hem niet helemaal leeg maar het is een vrij zachte winter geweest dus geen schade en doet het nog prima. Dit jaar gaat ie wel naar binnen.

Deel Deze Pagina