Ik kwam vanmiddag uit mijn werk en reed met mijn fiets de tuin in en het eerste wat ik dacht is wat is het weer heerlijk opgeruimd in de tuin Natuurlijk hoop ik op een mooie nazomer maar dan rijden we net zo lief nog even lekker naar het strand dus het is wel goed zo. Dochter is ook eind augustus jarig en dan kunnen we ook wat meer mensen in de tuin kwijt.
Ja snap ik ook wel, en ook dat gevoel van die opgeruimde tuin. Dat is net zo lekker als na de kerstperiode je kerstboom weer opruimen.
Heb je iets van antivries in het water gegooid? Tip om hem helemaal leeg te krijgen, huur een dagje een water stofzuiger. Ik krijg hem daarmee tot de laatste druppel leeg en kan daarna met een droge doek alles nalopen. Daarna in de talkpoeder en hij komt als nieuw weer uit de doos na een jaar in de loods.
Het is wel een rot seizoen geweest dit jaar voor de opzetzwembaden vinden jullie ook niet? Vorig jaar hebben wij er veel meer plezier van gehad. Ik baalde begin van het seizoen nog dat de sunnytenten overal uitverkocht waren maar achteraf heb ik er weinig aan gemist dit jaar. Van de winter maar op zoek naar een tent voor volgend jaar zomer. En ook marktplaats maar in de gaten houden.
Ja is ook zonde, vorig jaar hebben we er echt veel in gezwommen en ook gewoon even afkoelen maar nu staat het echt te verpieteren dat badje. Ik zie het ook bij tuinen waar ik weleens langsloop, dan zie je van die halve zeiltjes op een verlaten bad liggen, kortom opdoeken PS: hoe is het inmiddels met je man?
Nee helemaal niks mee gedaan. Het was wel de bedoeling om hem binnen te zetten maar dat kwam er steeds niet van vergeten en zo. Bij het opzetten eerst even een flinke backwash gedaan en daarna deed ie het weer prima. Wat jij zegt vind ik teveel gedoe en ben ik te lui voor. De pomp gaat dit jaar wel naar binnen maar ga hem echt niet helemaal schoon en droog poetsen
Ik had er dit jaar voor het eerst 1 , dus ik kan niet vergelijken met vorig jaar. Maar ik vind het juist ook wel leuk dat je er ook heel even in kan: Als het de hele dag prachtig weer is blijf ik toch meestal niet in mn achtertuin, maar gaan we naar het strand of reserveer ik kaartjes in het zwembad. Maar met dat wisselvallige weer ga ik geen 20€ uitgeven aan kaartjes als het misschien de hele middag regent… en als tussen de buien door een uurtje de zon schijnt kun je mooi even een duikje in je eigen bad nemen! Vandaag hebben we eind van de middag ook lekker nog even gedobberd. Dus ik ben er echt wel blij mee!
Na mijn groene water.... Was het zwembad vanochtend leeg en schoon.. En ben hem toch weer wat aan het vullen.. haha. Wij hebben nog geen vakantie en morgen wordt het 30gradeb hier.dan kunnen de kids toch even erin en we gaan proefdraaien in de vakantie. Kijken of hij het 2 weken overleeft met long tabletten, zonder pomp.
Ik laat hem toch maar even staan nog haha. maar nu gaan wij vrijdag op vakantie een week. Wat is raadzaam om te doen? wij hebben een intex rechthoekig bad 3x2 m. Met een kleine filterpomp. Die pomp aan laten staan 24/7? Ik ben bang dat er kortsluiting komt en ons huis in brand staat hoe pakken jullie dit aan? of gewoon water goed achterlaten en pomp uit?
Ik heb er een tijdschakelaar op zitten. En heb er een chloortablet in die 2 a 3 weken goed zijn werk doet. Onze buren houden oogje in het zeil (lol) en mocht het fout aflopen bellen ze mijn broer die het oplost. Maar al 2 x meerdere dagen weg geweest en nog geen probleem gehad.
Ik heb long chloortabletten, die geven vertraagd chloor af dus die zijn wel geschikt. Zal ook even kijken voor een tijd schakelaar. Goede tip.
Zou hem wel van te voren uit proberen. Heb er ook eentje voor lamp in de woonkamer die had ik net niet helemaal goed ingesteld bleek achteraf. Buren lieten toen weten dat hij tot diep in de nacht aan bleef
Ik heb de drijver vol gegooid met die long tabletten en alle gaten open ..had noppenfolie en afdekhoes erop en water was kraak helder na vakantie ondanks onweersbuien.. Heb de pomp niet aan gelaten ook niet met een timer
Zonder pomp gaat niet lijkt mij dan heb je stilstaand water daar komt ongedierte in. Kan je geen tijdschakelaar aanzetten?
Sowieso niet goed voor de pomp om hem 24/7 aan te laten ivm onder andere slijtage. 3 uurtjes per dag is voldoende. Hier een keer 5 dagen vakantie geweest en bij thuiskomst was het halve bad leeg. Waar het water gebleven was? Geen idee. Maar ik was blij dat de pomp niet aan gestaan heeft want die had dan droog staan draaien. Hier draait hij een paar uur op dag van vertrek. Dan mik ik er chloor in en staat hij gewoon een paar dagen zonder filter. Niks aan de hand.
Hier komt mijn vader 3x in de week voor post planten etc dus dan gaat de pomp aan. Vaak gaan ze daarna fietsen en komen weer terug naar ons huis om pomp uit te zetten
Wij doen voordat we op vakantie gaan altijd de drijver vol met chloor tabletten, zeil erop en pomp uit. Gaat hier al 2 jaar prima zo. En wij zijn dan 10 dagen weg. Als we terug komen chloor tabletten bijvullen pomp weer aan en zwemmen maar