Hoi allemaal, Ik heb een kleine vraag en vroeg me af of hier misschien iemand in de zaal is die me antwoord kan geven. Mijn moeder is ruim twee weken opgenomen geweest in het ziekenhuis waarna ze korte tijd bij mij logeert om weer op krachten te komen en zodat ik een beetje voor haar kan zorgen. Deze week of volgende week verwacht ze weer naar huis te gaan. Gisteravond ontving ik ineens een vrij boze brief van mijn verhuurder waarin zij zegt dat mijn moeder hier inwoont en dat ik dat per direct moet beëindigen. Ik heb zelf op Google gekeken en lees daar terug dat iemand maximaal 4 weken mag blijven logeren, maar ik zou het graag zeker weten voor ik een brief terug stuur. Ook heb ik het huurcontract erop nagekeken maar daar staat niks in over logeren. Wat zijn hierin mijn rechten? Alvast bedankt!
Kun je de verhuurder niet bellen en het uitleggen? Als je verteld dat je moeder uiterlijk volgende week weer naar huis gaat moet het toch geen issue zijn lijkt mij?
Huur je particulier of via een woningbouwvereniging? En is de verhuurder een keer aan de deur geweest of hebben je buren op de uitkijk gestaan. Onder logeren wordt inderdaad 4 weken verstaan.
Ik heb haar destijds op de hoogte gehouden van de situatie, ook omdat ik toestemming moest vragen om tijdelijk op de kat te passen. Normaal hebben we altijd gewoon contact via app of irl maar gister ontving ik ineens een heel formele, onvriendelijke brief.