Lieve meiden, Helaas kom ik mij ook in de vlindertjestuin melden. Donderdag ochtend heb ik te horen gekregen dat ons knulletje (Michiel*) niet meer leeft. Ik was 23 weken zwanger. Nou moet ik maandag naar het ziekenhuis en word de bevalling ingeleid maar ik zie er zo tegen op. Vanavond moet ik al een pilletje slikken om de weeen wat op te wekken maar ik zie er zo tegen op. Kan iemand mij een beetje tot steun zijn door ervaringen met mij te delen?
ik heb geen ervaring, alleen met 2 mk's maar las je verhaal zojuist.. wat een schrik en wat een ellende.. ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd en vooral voor maandag.. ik heb er heel weinig woorden voor.. sterkte...
Ik kan je er niets over vertellen. Wil je heel erg veel sterkte wensen. Het lijkt me vreselijk om mee te maken. Zal een extra kaarsje voor je branden meid. Het enige wat ik kan zeggen is laat je leiden door de mensen om je heen.
sorry kan geen ervaringen met je delen maar kan je wel ontzettend veel sterkte en kracht toewensen met deze bevalling en aankomende tijden..!!
Lieve Rodelief, Ik zag zelf ook ontzettend op tegen de bevalling en alles wat er komen ging. Ik ben met 22 weken bevallen. De avond voor de bevalling heb ik op internet naar fotos gekeken van kindjes van die leeftijd. Hier ben ik erg van geschrokken, maar het heeft me wel voorbereid... Ik heb me die dag ontzettend verdrietig gevoeld, alhoewel ik die pil slikken het allermoeilijkste vond, dat was voor mij toch echt het begin van je einde... De bevalling zelf heb ik als best mooi ervaren en vooral de tijd erna. Het is zo mooi om je kindje te mogen zien, te mogen vasthouden, eindelijk te mogen aanraken en liefkozen. Het is een hele heftige ervaring, met veel verdriet, maarvooral ook heel erg veel liefde! Maak heel veel foto's, houdt je kindje zo lang je zelf wilt bij je, die momenten zullen je altijd bij blijven en zijn heel dierbaar! En hoe moeilijk het ook is, de eerste kennismaking is direct ook een soort afscheid... Vraag ook of ze in het ziekenhuis afdrukjes willen maken van de voetjes en handjes. |Die staan bij mij thuis ingelijst en ik vind ze zo mooi! Ook een foto van jullie drietjes, vond ik tenminste heel fijn om te hebben! Probeer het over je heen te laten komen, maar hoe gek het ook klinkt, probeer ondanks alle verdriet en pijn ook te "genieten" (Zo hebben wij in het ziekenhuis, naast ons opverleden dochtertje beschuiit met muisjes gegeten). Hoe eng je het ook vindt en hoe erg je er ook tegenop ziet, het is je kindje, je vindt hem ongelofelijk mooi en lief en je houdt mjeteen als je hem ziet ontzettend vel van hem! Heel veel sterkte! (En als je vragen hebt, je mag me altijd pb-en, ook als alles achter de rug is) Liefs Marjolein
Lieve rodelief, Ik hoop dat je nog de tips van Marjolein hebt kunnen lezen. Ik was ook erg bang voor de bevalling omdat je niet weet wat je te wachten staat. Ik had allemaal spook beelden in mijn hoofd gehaald maar dit was onterecht. Je eigen kindje is altijd mooi en prachtig. Dit zijn verschrikkelijk zware dagen voor jullie.Je zult nu waarschijnlijk bevallen zijn van jullie 2e zoontje. Ik wil jullie heel veel sterkte toe wensen voor nu en voor de toekomst. Michiel* zal nooit vergeten worden. Liefs vlindertje mama van Djordy* en Megan
Rodelief, Ik hoop dat het weer een beetje gaat na zo'n zware tijd Het is niet niks om je kindje na zo'n lange tijd in je buik toch te verliezen. Ik wens je vanaf deze kant heel veel sterkte toe en veel liefs.