Opzien tegen de BMR prik.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 3Hearts1lOve, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Mijn dochter word over 2 mnd 14 mnd , en dan krijgt ze de bmr-prik. Nu heb ik er nare verhalen over gehoord. Werden jullie kindjes erg ziek? En zagen jullie er ook tegen op?

xx

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste heeft er 0,0 last van gehad (heeft nooit last van inentingen). En ik hoor dat van heel veel kinderen. Dus maak je niet al teveel zorgen ;)

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik lees mee! Mijn zoontje krijgt hem over anderhalve maand. Ik zie er ook wat tegen op... Heb begrepen dat ze er flink ziek van kunnen worden...

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn dochter krijgt ze maandag en er is de vorige keer door de vpk gezegd dat ze er 7 tot 10 dagen later ziek van kan worden. Ik heb mijn aanvragen op mijn werk (zorg) zo gedaan dat ik er doordeweeks wat meer ben en dan het weekend werk (papa thuis) en heb een oma stand-bye voor het geval ze niet daar de opvang kan. Ik zie het wel wie weet loopt het met een sisser af. Anders wordt ze wat ziek maar dan weten we in ieder geval wat de oorzaak is. Maak je maar niet teveel zorgen joh. Misschien wel handig om ook vast iets te regelen mocht je ook met je werk zitten en opvang.

5. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg

Ik dus ook :( Hopelijk lees ik hier wat positieve verhalen :)

6. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hier ook geen last, mijn zoontje heeft altijd overal last van! hij valt altijd bij ieder virusje oid in de prijzen... maar zijn enige reactie was een piep klein beetje verhoging en wat minder eetlust, maar dat was ook in de tijd van die hitte een paar weken geleden. dus daar kan het ook mee te maken gehad hebben!

7. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Dat ze er een week later ziek van kunnen worden, is mij bekend. Maar het schijnt dat er kindjes zijn overleden na deze prik?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen idee! Maar dan zouden ze die prikken heus niet geven!

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief kreeg ca 10 dgn na de prik wat koorts en rode vlekjes maar dat was met een paar dagen weer over.

10. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Klopt! Daar heb je een punt :) Maar die verhalen zorgen er toch wel voor dat ik me zorgen maak!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dit! Maar dan na 8 dagen. Viel mee hoor!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

klopt maar er overlijden ook kindjes na de dktp.

een goed gezond kind heeft weinig risico's. Ja ze kunnen er even knap ziek van zijn. Maar dat weegt niet op tegen de bescherming die het geeft

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou me geen zorgen maken over overlijden na de gebruikelijke vaccinaties. Er is echt geen enkel wetenschappelijk bewijs hiervoor. Er zullen echt wel eens kindjes na een vaccinatie zijn overleden, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook daadwerkelijk door de vaccinatie komt. (Als iemand overlijdt nadat er een luchtballon over vloog betekent dit ook niet dat dit de luchtballon iets met het overlijden te maken heeft.)

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze oudste had na beide BMR prikken een week later een weekend lang koorts (prikken op vrijdag gehad). Onze jongste had 1 dag koorts een week na de eerste prik, na de 2e helemaal geen bijwerkingen gehad.
    Hier in de omgeving was er in 2010/2011 een mazelenepidemie en kregen de kindjes de eerste prik al met 9 maanden. De 2e prik had hij met 11 maanden.

Ik maak me eigenlijk nooit zorgen om de vaccinaties en mijn kinderen reageren er (gelukkig) ook gewoon prima op.

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Onze dochter heeft er een lange poos door geslapen, was wat hangerig en zeurderig. Na het lange slapen kreeg ze koorst en toen heb ik der een zetpil gegeven. De volgende dag was ze er helemaal van af. De twee prikken daarna heeft ze er geen last van gehad

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft afgelopen woensdag de BMR prik gehad, dus het is hier even afwachten. Ik maak me er verder geen zorgen om. Hij heeft op de voorgaande prikken heel goed gereageerd.

17. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie heeft nooit echt last gehad van de vaccinaties. Alleen van de BMR bij 14 mnd heeft ze na een week een dag of twee verhoging gehad en was ze hangerig. Dat was alles, ze is er niet ziek van geweest.
    Elin moet 'm nog krijgen, door ziekenhuisopname is haar BMR uitgesteld. Bij haar zie ik er ook wel een beetje tegenop, ze is nu aan de sondevoeding en sowieso zwakker. We zullen zien.

18. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Onze dochter werd behoorlijk ziek precies 7 dagen na de prik. Hoge koorts, niet eten drinken, niet willen spelen alleen slapen slapen en nog eens slapen. Ik vertrouwde het niet en vond haar te ziek voor een prik, mijn gevoel bleek juist te zijn ze had en flinke keelontsteking.
    Ik wil hiermee zeggen dat het soms misleidend kan zijn om er van uit te gaan dat het van de prik komt als ze ziek worden.

19. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Mijn zoon heeft vorige week de bmr en menc gehad. Ik zag er ook enorm tegenop! Beide prikken gingen hier in de armen, tegelijk! Co-assistent ene kant, arts andere kant. Vond ik zelf heel naar! Hij is de week daarna een beetje jengelig geweest en heeft 1 dag verhoging gehad, maar of dat aan de prikken of kiesjes ligt weet ik dus niet. We zitten nu op dag tien na vaccinatie. Maar verder nog geen andere symptomen!

20. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    hier geen klachten gehad na de bmr. Ik vind het altijd wel een sneu moment, als zoonlief zo verdrietig is als hij de prikken krijgt, maar binnen 5 minuten is hij dat weer vergeten en heeft hij nergens last meer van.

Deel Deze Pagina