Pffffff, was dat een nachtmerrie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmara, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Dat was schrikken een uur geleden! Opeens ging mijn dochter heel hard huilen in haar bed. Ze was helemaal over haar toeren. Ik had haar bij mij gepakt, maar kreeg haar niet getroost. Het was alsof ik geen contact met haar kon maken. Ze ging steeds raarder ademhalen en hoesten, alsof er iets in haar keel zat. Haar bedje staat op onze kamer en om haar af te leiden van het huilen hadden we de televisie aangezet. Dit hielp, ze werd wat rustiger, ze ging alles bekijken. Mijn vriend had op de badkamer een badeendje en balletje gepakt, deze ging ze benoemen en haar ademhaling werd weer normaler. Om te kijken of er niets in haar keel zat, wilde ik haar wat water geven, maar dat wilde ze niet. Wel heeft ze een klein stukje van een cracker gegeten. Dus waarschijnlijk zat er niets in haar keel waardoor ze zo overstuur was. Ze heeft haar knuffel ook nog een hapje gegeven, en leek weer zichzelf. Ze is bij mij op schoot weer in slaap gevallen, af en toe wat protesteren, maar nu ligt ze weer in haar bedje te slapen. Ik blijf nog even wakker om haar in de gaten te houden.
    Maar wat denken jullie dat dit geweest is? Inderdaad een nachtmerrie? Ik moest het even van me afschrijven. Het was zo naar, vooral dat rare ademhalen van haar.

2. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Geen idee! Maar ik denk het wel. Wij kunnen het beter relativeren als wij een nachtmerrie hebben, maar ik denk dat kindjes er in blijven hangen. Vandaar ook de ademhaling. Wij gaan ook anders ademen wanneer we een nachtmerrie hebben. Dus ik denk dat ze er in bleef hangen op dat moment.

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Het lkinkt wel bekend! Onze zoon heeft afgelopen week 2 keer hetzelfde gehad. Vantevoren nog nooit gehad.
    hij word helemaal hysterisch wakker en is niet te kalmeren. Schreeuwen alsof zijn leven ervan af hangt, en lijkt net alsof hij niet helemaal aanwezig is.
    Over het ademhalen merk ik hier niet zoveel, dat dat veranderd. Maar vind het wel best eng om te zien.
    Op dat moment kunnen we eigenlijk ook niet echt iets doen, want niets is goed.

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Zoek maar eens op google onder nachtangst, ik denk dat je hierin heel veel herkend. Mijn zoontje heeft het ook met periodes vanaf zijn 1ste jaar en hij is nu ruim 3,5 jaar.

5. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad gaan googlen op nachtangst.
    Vannacht is Mara zeker nog 4 keer zo overstuur wakker geworden. Doordat ik zo onwijs moe was, ben ik de tel kwijt geraakt. Ze is nu weer lekker aan het spelen, dus waarschijnlijk is er niet veel bijzonders aan de hand. Maar ik houd haar in de gaten.

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    #6 quschke, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt: 16 sep 2012
    Overdag is ook totaal niets te merken aan Justin. Hier is het meestal maar 1 keer per avond, maar da tkan wel gerust een uur duren...

Ik heb ook eens op nachtangsten gegoogled. En er word gewoon precies beschreven hoe wij dat ook ervaren bij Justin!
    WEl fijn om te weten wat het is, en hoe je er eventueel mee kan omgaan!

Ts, hopelijk heb je daar ook iets aan!

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Yep heel herkenbaar. Hier is het heel vaak raak bij het middagslaapje, gelukkig niet nachts.

Je leert er vanzelf mee om te gaan, hier helpt praten en afleiden.

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Zou de rare ademhaling niet iets kunnen zijn van hyperventilatie; door een nachtmerrie misschien anders gaan ademhalen en zo gaan hyperventileren?

Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent, hopelijk is het snel voorbij en hebben jullie allemaal weer een goede nachtrust!

9. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Bedankt ook voor de nieuwe reacties! Ik hoop dat het vannacht beter gaat. Helaas is mijn dochter nu ook onwijs verkouden (misschien dat dat gisternacht ook niet echt heeft meegeholpen m.b.t. lucht krijgen en ademhalen). Ik ga in ieder geval met jullie tips aan de slag.

Deel Deze Pagina