Wat ik wel had, is wanneer ik sliep en mijn man was even boodschappen doen dat ik niet lekker sliep omdat ik bang was dat ze iets zou doen met mijn dochter slaat nergens op ze was zo lief. Maar ineens dacht ik, ja ik vertrouw haar wel maar wie is ze eigenlijk. Hahah achteraf kan ik er wel om lachen
Ohhhhh, ik kan dit zoo goed begrijpen.. Zie er ook enorm tegenop.. Ik ben gewoon totaal niet sociaal, en weet nu al dat het me heel veel energie gaat kosten als zij in huis is. Ik vind het wel heel belangrijk dat ze idd dingen over wat het beste is voor de beeb uit kan leggen aangezien we er zelf nog totaal geen ervaring mee hebben. Maar voor de rest opzouten Ik heb in het begin van mn zwangerschap voor het standaard aantal uren gekozen, maar ik hoop dus dat ik dat nu nog kan veranderen naar die 2 uur per dag. Heb nog geen intake gesprek ofzo gehad, denk dta ik ze er zo gelijk maar eens over ga mailen.. Mn vriend is ook 2 weken thuis, en het lijkt mij ook nix als ze er bv al om 8 uur is, want ik ken mezelf dan moet ik voor 8-en al gedoucht en normaal aangekleed zijn enzo...
Ik vond het van tevoren ook een raar idee en had ook het idee dat ik gedouched en al beneden moest zitten. En ik wilde de ochtend na de bevalling eigenlijk de was gaan doen. Maar toen dacht ik, ja dag, daar hebben we kraamhulp voor! Dus lekker blijven liggen, ontbijt klaar laten maken en de was werd wel gedaan. Was wel blij dat ik na een paar dagen zelf een keer mijn ontbijt had klaargemaakt, maar daar ben ik een rare in . Ik vind mijn brood het lekkerst als ik het zelf heb klaargemaakt. Een groot voordeel vond ik trouwens dat we alleen oog voor Eva (en wat visite ) hoefden te hebben, echt genieten en geen zorgen om het huishouden! Onze kraamhulp vroeg ook bij alles hoe we het wilden hebben (ook wat mijn cavia's mochten eten) en was ook wel in voor een geintje en wij houden ook wel van een beetje humor. En ze streek alles, terwijl wij eigenlijk nooit strijken. Ze was er trouwens altijd van 9 tot 14 uur, ideaal! Je moet je gewoon niets (nou ja, weinig) van haar aantrekken en gewoon je eigen gang gaan. Dus als je de hele dag in je bed wil blijven liggen, lekker doen! Laat je gewoon lekker verwennen en geniet van je gezin!
misschien een tip voor alle aanstaande moeders die er tegen op zien dat er een kraamverzorgende komt! je kan er ook voor kiezen dat de kraamverzorgende maar 3 uurtjes per dag komt, ik zelf ben kraamverzorgende en vind het heel leuk om jullie reacties te lezen over hoe jullie erover denken maar in die 3 uur komen we alleen voor de controles van jou en de baby, en mocht je borstvoeding geven ondersteunen wij je hierbij... mocht je na 2 dagen zoiets hebben van zal het fijn vinden dat de kraamverzorgende wel 5,5 uur per dag komt is dit altijd te bespreken en kan de verloskundige bij indiceren, ook als er iets misgaat in de kraamtijd
Ik vind het echt super dat er zoveel reacties zijn gekomen op dit topic. Ik voelde me echt een beetje een vreemde eend met mijn 'kraamverzorgsterfobie' Het is goed om te lezen dat ik hierin niet alleen sta en dat het in veel gevallen hard is meegevallen.
Wij hadden echt een geweldige kraamverzorgster,net zo nuchter als wij. Ze was ook ttl niet zo dat ze ons wel ff zou vertellen hoe het allemaal moest. Wij hebben absoluut heel veel van d'r geleerd. Ik vond het absoluut heerlijk dat ze er was,maar eerlijk is eerlijk vond het ook heerlijk toen het de laatste dag was. Dan ben je eindelijk ECHT met zijn drietjes. Maar je moet wel mazzel hebben dat de kraamverzorgster je een beetje ligt. Want ik was blij dat degene die bij de bevalling aanwezig was niet terugkwam tijdens de kraamtijd,want die vonden wij wel allebei vreselijk. En ik weet niet hoe het bij jullie gaat,maar als je hier de kraamverzorgster 3x niks vindt dan kun je dat aangeven en komt er de volgende dag iemand anders.
Ik heb aankomende donderdag (21-02) mijn intake gesprek van de kraamzorg. Ik ben erg benieuwd. Het telefoongesprek was in elk geval al erg gehaast, ze klonk nu al overwerkt. Ben alleen zo bang dat ze zich gaat bemoeien met de opstelling van de babykamer. Ik heb als tip van andere moeders meegekregen dat je beter niet met de kraamverzorgster in discussie kan gaan als ze iets wil veranderen En dan is er nog het feit dat ik erg benieuwd ben hoe ze gaat reageren op het feit dat ik flesfoeding ga geven. (hebben namelijk ook een hoop mensen nog een mening over) sommige doen echt net alsof je een slechte moeder wordt. Nou ik ben benieuwd donderdag, Tinkerbel
Vroeg me trouwens nog af... als je de kraamzorg nou eerder naar huis stuurt scheelt dat dan ook in de kosten? Of maakt dat niet uit, en betaal je gewoon je volle uren? Tinkerbel
@tinkerbel Toen bij mij de kraamverzorgster langs kwam was dat een vrouw die alleen de intake deed maar zelf niet bij mensen kwam om te kramen. Ook wilde ze niet eens naar het kamertje kijken. volgens mij gebeurt dat helemaal niet meer. En het is jouw kamertje dus je mag het zetten zoals je wil, ze kan je wel tips geven hoe het anders kan zodat het makelijker voor je is bijv. Ik heb alleen betaald voor de uren die ze geweest is, dat werd bij gehouden in een boek en de geschreven uren klopte precies met wat ik moest betalen aan uren.
Wij hadden een heerlijk mens, onze leeftijd, gewoon nuchter en handig. Even een stofzuiger door de tent, een sopje in de wc en verse koffie voor mama. Wat ik niet wilde, deed ze niet. En ondanks mijn keizersnede geen praatjes over 'in bed moeten liggen' of 'niks mogen doen.' Ik deed om 8 uur open, ging ontbijten, zij nam koffie en we begonnen met een gesprek en vragenlijstje. Baby'tje verzorgen, mama helpen bij het douchen, klaar Zij mag terugkomen, had veel respect voor ons en onze manier van leven Volgens mij is het juist voor een kraamhulp niet leuk om zich niet welkom te voelen... neem dan géén kraamhulp...
precies ik ben kraamverzorgende en merk het gelijk aan mensen als ze me niet willen in hun huishouden, sta positief tegenover de komst van een kraamverzorgende, en klikt het niet of voel je je opgelaten dan kan altijd nog of iemand anders aanvragen of de zorg stoppen!
@K3lly: ik vind het juist zo'n voorrecht dat we kraamhulp kúnnen krijgen in Nederland! Er zijn zoveel landen waar vrouwen het allemaal zelf moeten doen, zonder deze zorg. En het is een keuze, dus als je niet wilt, dan neem je geen hulp en laat je je moeder kramen of iemand anders. Al is het juist fijn om je familie aandacht te kunnen geven, omdat er een kraamhulp voor je klaarstaat! Hoop dat je het vaker leuk dan niet leuk hebt bij je gezinnen, trouwens
heb het bijna altijd wel leuk hoor in gezinnen, er zitten soms wat minder leuke gezinnen tussen, maar dat komt vaak door of een taalbarriere of dat er geen klik is. en ach dan ben ik er maar 8 daagjes en dan laat ik het weer achter me
Hier een wat minder fijne ervaring. We hadden zowieso eigenlijk al niet echt behoefte aan de kraamhulp omdat we inwonend zijn , maar hebben toch gekozen voor 3 uur per dag ivm de tips e.d. We hebben in 4 dagen tijd 3 verschillende kraamhulpen gehad :O Allemaal even aardig en op- de dames zelf helemaal niets aan te merken maar het is toch erg vervelend. Allemaal hebben ze andere tips , een eigen mening en ze doen het allemaal op hun eigen manier. Heb ook aangegeven toen ze belden dat dit echt niet leuk was. Verder toch veel nuttige tips gekregen en ze hielden mijn wond netjes in de gaten , das toch ook prettig hoor.
Hoi, Ik had vanochtend mijn intake gesprek en ik moet zeggen dat ik voorlopig erg positief was. Het klikte erg leuk met deze vrouw, helaas kunnen ze ook hier niet beloven wie we krijgen. Maar het kraambureu maakte op mijn een erg goeie indruk. Dus ik ben benieuwd tegen die tijd. Ik heb ook maar 3 per dag genomen, vanwege hulp in huishouding van eigen moeder. Gr. Tinkerbel
Om even terug te komen op de 3 kraamhulpen in 4 dagen , vandaag kregen we een grote kaart van het bureau met excuses.. toch netjes van ze!
Oh wat een fijn topic!Ik dacht al dat ik de enige was wie zo op dr privacy gesteld is... Het begon er al mee dat me moeder zei dat ik in bed moet blijven liggen,en dat dan de visite op de slaapkamer komt ale: .gruwel nu al bij het idee,en ze kunnen op kop gaan staan maar dat gebeurt NIET! [-( En dan idd een kraamhulp,heb vrijdag de intake,en zal wel aangeven dat ik idd nogal op me privacy ben.Vind het natuurlijk super fijn als iemand me tips geeft,en me komt helpen,maar zie ontbijt op bed enz echt niet zitten! ik vind het juist een fijn idee dat ze zorgt dat we rust kunnen krijgen als er visite ofzo zomaar langskomt!Hebben duidelijk op de kaart staan wanneer we willen rusten,en wil dus idd een kraamhulp wie mensen dan gewoon wegstuurd als ze ongelegen komen. ach,ik zal vrijdag wel zien wat het word.
@BlaBlaBla gezellig,kunnen we elkaar de hand schudden!Ben benieuwd wat ze vrijdag zeggen.Mijn moeder sloeg stijl achterover dat ik dit niet wil haha