Babyborrel

Discussion in 'Kraamtijd' started by Lexxie, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie organiseert nog meer een babyborrel? Wat doen jullie precies? Thuis, huren jullie iets, na hoeveel weken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen of ideeën....

2. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wij hebben een babyborrel gedaan toen onze zoon 3 weken oud was. Best snel maar ging even niet anders en ik voelde me prima. :)

We hadden ongeveer 120 man uitgenodigd in 2 shifts van 2 uur. Ik had geboorte cupcakes laten maken (door een vriendinnetje) en een glas prosseco) (in de aanbieding ;)) bij binnenkomst.
    Verder zelf gemaakte gehaktballetjes, sate en stokbrood. Wat komkommertjes en tomaatjes.

We hebben het gedaan bij mijn schoonouders (erg groot huis, anders hadden we wat gehuurd) en we hebben eorme hulp gehad van mijn ouders en schoonouders. Ik vond het een geslaagd feestje en van mensen die geweest zijn dat ook terug gekregen.

Pluspunt we hebben een heerlijk rustige kraamtijd gehad waarin ik alle aandacht op de kleine en de borstvoeding kon richten. Echt wat een heerlijk ontspannende tijd was dat. Ik kan alleen maar zeggen aanrader!

Zorg wel dat je hulptroepen hebt zodat jij lekker met je gasten kan kletsen en je juweeltje kan showen. Mijn zoon is continue bij mij of man geweest. Wilde hem niet overprikkelen door hem door iedereen vast te laten houden.

Groetjes Chocotof

3. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    Hoi, wij gaan ook een babyborrel doen. Ik ben uitgeteld voor 26 decemer, en gaan de babyborrel en doop samen op 1 dag doen. Wij huren een zaaltje. Wij gaan sandwishes en beleg en enkele slaatjes voorzien. Gewoon alles mooi op een buffettafel zetten, zodat de gasten zelf hun broodje kunnen maken. Dan is er ook nog taart en natuurlijk koffie, frisdrank, en wijn.

Grtssss daisy

4. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    ben ik weer, :)

ik heb vergeten te vermelden wanneer we dat zouden doen. Wij hebben beslist om het niet te snel na de bevalling te doen. Dus uitgeteld 26 december, en de doop en babyborrel zal in maart zijn :)

grtsss daisy

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. We zijn er nog niet helemaal over uit waar we het houden. We hebben zelf een vuurwerkwinkel welke dus alleen de laatste 3 dagen van het jaar wordt gebruikt. Aan de ene kant handig het hier te doen, in de ruimte naast onze winkel kunnen we wat kinderspeelgoed toestellen zetten, aan de andere kant is de tijd wat lastig (ben eind oktober uitgerekend, dus zal toch half december plaatsvinden, want hierna zal bij ons de drukte losbarsten)...

Als we het in de winkel houden moeten we wel iemand inhuren voor de hapjes & drankjes te schenken enzo... Ach, we hebben nog even! Bedankt voor jullie tips!

Share This Page