Opzien tegen (kraam)bezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nummer4, 21 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Eerlijk? Ik heb er totaal geen behoefte aan. Wil lekker in mijn bubbel blijven zitten met mijn gezin. Het liefst schop ik de kraamzorg nog de deur uit :roflmao:

    Huisarts is geweest, vk, hielprik, lactatiekundige (de enige die ik echt wilde zien haha) en ik vind het te druk.
    Cb komt nog langs werd me verteld. Pffft... Hoeft ook niet voor mij. Vk komt nog een keer... Zucht...

    Maar dan het weekend, schoonfamilie, familie, vriendin die langs wil komen. Ik weet niet of ik dat trek. Misschien ga ik maar gewoon met de kleine in bed liggen dan...

    Is dit vreemd? :oops: voel me nogal asociaal...
     
  2. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.169
    2.248
    113
    Vrouw
    Rust nemen is ook helemaal prima toch?!
    Ik zou je vooral laten leiden door waar jullie zelf behoefte aan hebben. Collega's en vage kennissen kunnen prima na de feestdagen een keer een beschuitje komen eten hoor..

    Wij vonden het destijds heel fijn om in de ochtenden geen visite te krijgen, maar spraken af dat mensen einde van de middag langskwamen (dikke pré als ze dan een avondmaaltijd meenamen, 'je kan eind van de middag wel eten komen brengen, kun je meteen de baby bewonderen ;)'), soms begin van de avond nog iemand voor een kort bezoekje, die schopten we uiterlijk 20u de deur weer uit en daarna rust! De ochtenden hadden we dan heerlijk voor ons gezin, daarna tijd om te rusten..
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.822
    21.421
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo herkenbaar! Het is dat ik het niet kon maken, maar anders was er niemand geweest de eerste weken. Nou ging het hier niet heel geweldig en zat ik tegen een pnd aan, ik trok dat toen echt allemaal niet. En niemand mocht mn baby vasthouden, haha. Van mij! :roflmao: Maar ja, oma en opa en tantes wilden natuurlijk wel, maar dat waren ook de enigen. :oops:
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Dat herken ik van de eerste. Pnd en pas na 2 weken de kaartjes gepost... Nu komen morgen de kaartjes binnen en zal ik ze deze week versturen maar dan komt natuurlijk ook het bezoek...
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.822
    21.421
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, ze komen als jij dat wil hoor. Het is jullie gezin, en juist fijn om even lekker in die bubbel te zitten? Ik zou dat zeker begrijpen, en als ze dat niet doen, hun probleem. Kraamtijd kun je niet meer over doen. En de enigen die er met een goed gevoel op terug moeten kijken, ben jij/jullie hoor.
     
    Vulpen, Vero0504 en Nummer4 vinden dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Van mij hoefde het ook allemaal niet, en er kwam ook niet zoveel. Ik zou als ik jou was in ieder geval het bezoek even afhouden voor nu @Nummer4.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.978
    32.819
    113
    Ik zou gewoon lekker naar boven gaan. Gezellig doen komt wel weer een paar week/maand later.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  8. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.034
    7.383
    113
    Vrouw
    Nee is niet vreemd! Ik had hetzelfde, ik wou gewoon rust en de wereld heel erg klein houden. En dan heb ik het niet over verre kennissen of collegas, ik bedoel elk bezoek.

    Je voelt je grens, luister er naar zou ik zeggen.. het hoeft niet zoals het zogenaamd hoort ;) ♥️
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Elk bezoek inderdaad. Zelfs ouders zijn nog niet langs geweest.
    Mijn moeder zei de eerste dag al tegen mijn vriend "ik heb met C afgesproken dat we snel langskomen" terwijl ik helemaal niks had afgesproken, in tegendeel, zelfs had gezegd dat we eerst tijd met het gezin wilden.
    Schoonfamilie woont ver weg, die geven ons ook gewoon de ruimte als gezin. Heb een keizersnede gehad en ze weten hoe zwaar mijn herstel de vorige keer was. Deze keer stukken beter maar aangezien zij ver weg wonen blijven ze ook meteen lang hangen.

    Zie er ook erg tegenop om haar uit handen te geven. Iedereen zal haar willen vasthouden en dat wil ik echt niet op dit moment.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Aangezien je vraagt of het gek is? Ieder heeft zn eigen behoeften. Ik was megatrots en wilde mijn kinderen aan heel de wereld tonen.
    Ik snap best dat er mensen zijn die niet veel behoefte aan bezoek hebben, maar enthousiaste grootouders niet laten komen daar snap ik niks van. Vind het best sneu eigenlijk, die kleintjes veranderen zo binnen een week. Voor oma is het toch hartstikke leuk haar kleindochter te zien als ze nog helemaal in de kreukeltjes zitten (zo noem ik dat).
     
    spruitje80, frummelke86, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.238
    8.946
    113
    Bij ons kwamen de schoonouders en mijn moeder snel langs.

    Misschien iets ander dan regulier. Zoon kwam 5.5 week tevroeg en lag op de neonatologie. Daar mocht zeer beperkt bezoek komen.

    Zelf kwam ik er 4 keer per dag. Na 2 weken mocht hij netveen sonde naar huis. Gelukkig niet lang nodig gehad. Mijn schoonbroer en schoonzus waren verkouden en mochten niet naar het ziekenhuis en hebben we pas laten komen toen ze niet meer verkouden waren.

    Vlot daarna verborgen reflux en schreeuwde hij of hij sliep. Liep uren per dag/ nacht.

    Had geen enkele behoefte aan bezoek. Was ook niet te doen om boven zijn geluid uit te komen, was niks mis met zijn longen:confused:

    Je moet doen waar jullie behoefte aan hebben. Er komt nu een drukke tijd aan met de feestdagen dus tijd voor jezelf is niet gek maar fijn.

    Geniet van de kleine!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    591
    504
    93
    Vrouw
    Je vraag of het vreemd is. In mijn ogen niet! Ik heb 4 prachtige kinderen op de wereld mogen zetten, en bij ze alle 4 was ik heel snel weer op de been. Dus daar lag het niet aan. Maar bezoek? Nee bedankt! Alleen mijn ouders zijn bij alle 4 de kinderen in de kraamweek op bezoek geweest (dat wouden we ook graag!) en voor de rest hebben we iedereen zeker een week of 3 op afstand gehouden. We wouden heel graag samen in een bubbel leven. Wellicht hebben we daar mensen mee tegen de schenen gestoten. Dat was dan maar zo.. die bubbel krijg/kregen we niet meer terug. Dat was voor ons het aller belangrijkste. Dus, lekker je eigen gevoel volgen. En geniet!!!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.544
    2.348
    113
    Misschien denken familie en vrienden.. alweer op kraambezoek.
    Is anders niet een idee om ze allemaal op een kraamborrel uit te nodigen.
    Dan heb je het in 1x gehad.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Ik ben het eens met @tuc Opa's en oma's zou ik altijd meteen de kans geven om hun pasgeboren kleinkind te zien. Ander bezoek vond ik ook prima, maar daarvan snap ik dan wel dat sommigen het te druk vinden meteen de eerste week. Dan zou ik het uitstellen. Ipv het bezoek wel laten komen, maar vervolgens zelf met de baby boven blijven. Of je moet het van te voren aangeven. Ik vind het anders niet netjes richting mensen die interesse tonen in jou en je pasgeboren baby.
     
    chrystel73 en tuc vinden dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.978
    32.819
    113
    Niet alle (schoon)ouders zijn leuke opa's en oma's natuurlijk. Hier zijn schoonouders direct langs geweest bij de oudste en daar hebben we veel spijt van gehad, dus zij mochten bij de 2e en 3e even wachten.
     
    Oilell en Nummer4 vinden dit leuk.
  16. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Met mijn moeder ligt het wat complex... Zij wil alles voor zichzelf houden, heeft bijv de familie niet eens verteld dat ik zwanger was of dat de kleine geboren is. Het is dat mijn vader afhankelijk is van haar qua vervoer anders had ze wat mij betreft nog lang niet hoeven komen.

    Ik vroeg een aantal dagen geleden om adressen van haar familie want mijn laptop met adressenbestand was gecrasht. Dat vond ze niet nodig want ZIJ heeft geen contact met haar zussen... :rolleyes:

    Het draait om haar en niet om de baby. Toen ik haar na de geboorte sprak vroeg ze me niet hoe het ging maar begon te vertellen over wat zij die dag had gedaan en hoe moeilijk het voor haar was met allerlei perikelen.
    Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat ik een betere relatie met mijn dochters heb later.
    Heb nu ook al sinds zondag niks meer gehoord en dat was omdat ik haar belde en niet andersom.

    Schoonouders wonen ver weg en wilden niet het eerste weekend komen (ziekenhuis) dus komen tweede weekend. Die zie ik graag net als mijn vader, maar niet uren achter elkaar in de kraamweek.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Dat stond natuurlijk niet in je eerdere post, dus dat kan ik er zelf niet bij bedenken.
    Maar nog vind ik grootouders in de kraamweek horen.
     
  18. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Dat doen we sowieso voor collega's. Allemaal tegelijkertijd wanneer ze wat ouder is en de rust wat terugkeert. Misschien inderdaad een idee voor de verdere kennissen.
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Dat klopt, en ik zou het liefst nu ook in de auto springen en naar mijn vader (woont in verzorgingstehuis) toe gaan bijvoorbeeld.
     
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.034
    7.383
    113
    Vrouw
    Kun je je schoonouders niet vragen om kort te komen? Misschien kunnen ze er voor of erna iets anders doen in de regio oid, of wat ouder kroost van jullie even meenemen naar het bos? Dan kun jij weer lekker je nestje in met de baby.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina