Opzien tegen kraambezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door BellaLuna, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind ook dat je je eigen ouders geen voorrang kan geven boven schoonouders, maar dat de man van ts al zijn ouders in het zkh wilt hebben met de inleiding is ook niet netjes.
    wat de bevalling betreft vind ik wel: vrouw bevalt, vrouw beslist.

daarna beslis je samen. hier zou ik ook liever eerst mijn eigen ouders hebben, gewoon omdat ik die beter ken. maar om het bewust te gaan plannen gaat me veel te ver, je man is idd ook net papa geworden.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij hebben nog alleen mijn moeder, zijn moeder en zijn oma op bezoek gehad.
    Verder willen wij niemand ontvangen.

Zijn tante en 4 nichtjes maakten het wel HEEL bont! Grrr!
    Ze zijn zonder met ons een afspraak te maken voor kraambezoek naar ons toe gereden (1,5 uur) om de baby te bekijken. Ik woedend want zijn oma, oom en tante waren ook al net geweest een uur daarvoor (ook vrij onverwachts, pas toen ze bijna bij ons waren gearriveerd belden ze om te zeggen dat ze ff kwamen kijken, pff!!!) en mijn kleintje en ik waren niet zo lekker die dag.

Gelukkig zei mijn vriend tegen die tante en nichtjes dat ze niet welkom waren. Kregen we ook nog te horen dat ze 1,5 uur voor ons gereden hadden. Sja, hadden jullie maar netjes moeten bellen voor een afspraak, he!! Potverdikkeme....worden we nog later teruggebeld door een andere familielid van hem die van ons verantwoording wil!!!!
    OPZOUTEN!!!! Wat was ik woedend zeg!

Gelukkig zaten mijn vriend en ik op 1 lijn en die mensen zijn lekker niet geweest!

Meiden, gewoon van je afbijten. Visite is best vermoeiend! Dus gewoon doen waar jij als kraamvrouw zin in hebt!

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hier kwam mn schoonzusje, man en kind ook gezellig onverwachts langs en we hadden al visite van mijn schoonouders en de wijkverpleegkundige was er. Hebben ze gewoon weer weg gestuurd omdat het niet uit kwam. Daarna een half jaar niks van hun gehoord......

Als je er zo tegen op ziet met alle visites dan denk ik echt dat je het beste een kraamfeest kan gaan geven. Heb je alles in een keer gehad en als excuus met baby vasthouden kun je zeggen dat het te druk dan wordt als iedereen de baby vast houdt.
    Je man kan je ouders/schoonouders wel bellen dat het geboren is maar kan hij dan niet zeggen over 2 uur dan zijn jullie welkom?

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja erg he? Dat men het in hun kop haalt om zonder afspraak langs te komen. Damn, ben net bevallen, hoor! Het is voor die mensen gewoon aapjes kijken, kan ze niet schelen hoe jij eraan toe bent.
    Nou, visite komt hier wanneer ik er zin in heb.

Mijn schoonmoeder was er van het weekend. Ze bleef van 14.00 tot 19.00 uur. Was gezellig en ze deed niet opdringerig. Maar wat mij dan weer tegenviel van haar is dat ze ons liet koken voor haar..... maar zo is ze altijd geweest. Ze heeft wel afgewassen :p Mijn ma nam juist eten voor ons mee!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @assi dat had ik dan weer niet gedaan, uitgebreid koken voor iemand. Ik had gewoon gezegd: "het was gezellig maar wij willen zo eten" en als ze perse wilde blijven dat had ik wel pizza besteld ofzo...

6. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Wat een gedoe he, al die visites! Gelukkig bedoelen ze het allemaal goed, maar wat meer rekening houden met de kraamvrouw (en gewoon die eerste hectische weken) zou wel mogen!

BellaLuna, in principe leggen ze je kindje altijd even op je buik na de bevalling (tenzij er spoed is vanwege het kind). Ik moest zelf na de bevalling direct door naar de OK vanwege problemen met de placenta, maar heb onze dochter wel even kunnen vasthouden. Mijn vriend heeft pas de familie gebeld op het moment dat ik weer een beetje bijgekomen was van de narcose. Dat was 6 uur (!!!) na de geboorte.

Een ding moet je je heel goed realiseren en ook je vriend duidelijk maken (dat hebben ze ons toen in ieder geval heel duidelijk verteld): artsen en verloskundigen feliciteren je helemaal niet met de geboorte van een kind, zolang het niet goed gaat met de moeder. Er is dan GEEN reden voor een feestje. Zolang jij dus op de ok bent, is jullie baby bij je vriend en gaat alle zorg naar jou uit. Los van het feit dat jij als moeder als eerste je kindje uitgebreid moet kunnen bewonderen, zou het werkelijk van de zotte zijn dat je vriend al met de familie de geboorte 'viert' terwijl niet duidelijk is hoe het met jou zal gaan.

Oftewel: pas familie bellen als de dokteren zeggen dat het goed met kind EN mama gaat.

Overigens hebben wij (op ouders en schoonouders na) de rest van de visite pas na een week laten komen en het heel strikt ingepland. Zeker als je onder narcose gaat zul je alle tijd nodig hebben om te herstellen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@bellaluna hoe staat je man er nu tegenover? hebben jullie het er nog over gehad?

@Assi en Miepie28, hoe halen die mensen het in hun hoofd zeg! hier komt er ook niemand in zonder telefoontje!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sja, mijn schoonmoeder en schoonzusje wegsturen omdat we willen eten zal hier niet gebeuren. Ze mogen heus mee-eten, ze komen ook best van ver. MAAR ze had op zijn minst eten kunnen meebrengen of zelf kunnen maken. Ach ja, ze kookt nooit dus ja..wat had ik ook verwacht.. Maar ik zal haar niet weer binnenkort willen ontvangen hier. Dan komen wij wel naar haar toe. Vind het anders veel te vermoeiend!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja precies! Asociaal gewoon... En dan moeten WIJ verantwoording afleggen aan zijn familieleden. Oftewel; wij zijn in hun ogen egoistisch :(
    En dan ook nog zeggen: 'We hebben 2 uur in de auto gezeten voor jullie'
    Was wel trots dat mijn vriend toen keihard zei: 'Als jullie niet fatsoenlijk bellen voor een afspraak kun je verwachten dat je voor een dichte deur staat!'

Zijn familie zal nu wel roddelen, hahaha.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik had dat probleem ook mijn moederen der man en me echte vader waren in het ziekenhuis toen ik de kezersnede kreeg meer omdat ik dat wilde zij waren er al 3 uur voor de keizersnede om me ook af te leiden toen julian geboren was heb ik hem gezien bij me papa had hem vast en toen gingen ze weg ik zou na half uur op de uitslaapkamer te hebben gelegen terug gaan maar werd een uur omdat de verdoving hoog zat ze hadden mij gezegt dat me vriend met me zoontje na boven zou komen als die klaar was dat was niet zo me vriend moest toen nmaar de kamer waar ik kwam te liggen daar waren dus mijn ouders en die zag mijn zoon en kon mijn zoon eerder vasthouden dan ik.
    ik vond het dan niet zo probleem mar wel erg jammer dat ze niet naar boven kwamen zoals beloofd van de verpleging en dat ik daar zolang moest liggen de verdoving zat namelijk tot me ademshalings spier waardoor ik het benauwd kreeg maar dan nog mijn ouders hebbben mijn zoon eerder vast gehad dan ik:) ik heb der niet zo moeite mee

qua kraam bezoek mijn schoonouders kwamen om 6 uur julian was geboren om 13:35 en toen wilde ik dat alleen me buurvrouw nog kwam die smsde ik constant en die kwam ook en veder hbe ik in het ziekenhuis lekker niemand gehad toen we thuis julian was geboren op woensdag en zondag kwam 1 vriendin en maandag kwam pas mijn schoonzus met 2 kids en man en 1 vriendin van ons en toen julian al bijna 2 weken oud was kwam mijn andere 2 schoonzussen pas met mijn schoonouders en vedere vrienden later kortom ik had het heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk :D

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Helemaal mee eens.
    Lullig of niet, je vriend heeft wat dit betreft even niks in te brengen. Het gaat om jou en jullie kind. Dus niks geen schoonouders als jij nog op de ok ligt of er net vanaf komt.
    Goed met je vriend bespreken hoor, jij gaat bevallen, hij niet!

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Overigens heb ik begrepen dat je in het ziekenhuis ook kunt aangeven, voordat je gaat bevallen, dat je bijv. het eerste uurtje met zijn drietjes wil zijn, dan zorgen de verpleegsters enzo er ook wel voor dat de baby niet bij je weggehaald word...ik zelf ga dat ook vragen of het ziekenhuis dat wil noteren op mijn medische kaart. Mijn tante en schoonmoeder zullen er waarschijnlijk bij zijn in het ziekenhuis, maar hebben allebei al aangegeven tijdens de echte persweeen op de achtergrond te blijven, en ook als het kindje er net is...

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Meid ik zou hier ook heel onrustig van worden hoor! Goede afspraken met je vriend maken is denk ik heel belangrijk - natuurlijk wil jij als eerste je kindje vasthouden hoe kan hij daar anders over denken??

Overigens hebben mn man en ik al besproken dat ik na de bevalling het eerste mijn ouders wil zien - ik vind dat heel erg logisch daar ik iets heel heftigs heb meegemaakt en dit als eerste wil delen met mijn moeder. Zijn ouders zijn ook lief maar die band is anders, dat heeft niets te maken met gunnen of wat dan ook, het heeft te maken met mijn gevoel die dag. Natuurlijk is mijn man ook pappa geworden die dag maar ik denk dat het voor de vrouw nog heftiger is. Sowieso wil ik die dag eerst even lekker met zn drietjes wennen, opa's en oma's zijn heel leuk maar komen pas later!!

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is inderdaad aapjes kijken, en het interesseert ze niet dat jij superkwetsbaar bent op dat moment. Er schiet me nu ineens weer iets te binnen nu ik dit allemaal lees. Een paar dagen na mijn bevalling hadden wij een heleboel familie tegelijk op bezoek, onder het mom van: dan hebben we het maar in één keer gehad. Ik lag boven in bed met de beeb, en mijn vriend en schoonouders ontvingen beneden de visite. Iedereen kwam natuurlijk ook boven om naar de baby te kijken. Zie ik ineens een wildvreemde meid in zijn kamertje staan :( Bleek het een of andere vriendin van een nicht van mijn vriend te zijn, die wij allebei helemaal niet kenden. WOEST was ik! Gewoon een wildvreemde die aapjes kwam kijken, terwijl het voor mij en de beeb al veel te druk was allemaal. Ik snap dat soort mensen eeeeecht niet.
    Als dat mens ooit een kind krijgt, en ik krijg er lucht van, dan sta ik een uur na de bevalling op de stoep en blijf ik 4 uur plakken :x:x:x

15. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

#35 BellaLuna, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
    Om even te reageren in mijn eigen topic.. ;)
    Ben inmiddels bevallen en qua bezoek is het allemaal goed gegaan. Schoonouders kwamen alleen 2x op een dag (1x alleen en 1x met mijn schoonzus) en dat was wel even teveel. merkte daarna dat ik total-loss was en geen oog meer had voor mijn ouders die later op de avond kwamen. Maar verder is het prima gegaan.

We hadden naar onze vrienden een smsje gestuurd met ; 'We zijn trotse ouders geworden van... " En om 5 uur 's middags stonden er ineens vrienden van ons in de kraamzaal..... Ik was woedend joh... Ze zijn pas zelf bevallen en ik was er zo slecht aantoe (1,5 liter bloed verloren, ingeknipt & uitgescheurd) dat ze onze hints niet begrepen. :(

Vandaag thuis wilde de buurvrouw, toen mijn man buiten stond te roken, ff snel naar binnen om mij te feliciteren en de kleine te bewonderen. Mijn man heeft dat afgewimpelt (gelukkig)...

Tja en verder word ik overdag gek gebeld met vragen wanneer mensen kunnen komen. Of mensen die zeggen te zullen komen. "Ik wip van de week wel ff binnen!" Nou daggggut niet! ;) Ik merk wel dat ik op mijn strepen moet staan en 'nee' zeggen vind ik erg moeilijk. Maar als ik het niet doe ben ik 's avonds aan het einde van m'n Latijn...

Deel Deze Pagina