Opzien tegen kraamhulp in huis..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tibo, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Als je er zo tegen op ziet gewoon geen kraamhulp nemen! Ik heb bij mijn eerste kraamhulp gehad, zag er ook tegen op... en vond het ook vreselijk...
    Bij nummer 2 en 3 lekker niet gedaan! Beviel stukken beter!! Bij de laatste super kraamtijd gehad!

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou het gewoon altijd aanvragen. Als het niet goed bevalt kun je altijd stoppen, maar andersom niet.

3. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik vind t wel fijn dat ze komt, ik bedoel, dit s onze eerste en we moeten alles leren, maar ben wel benieuwd he ik t ga vinden dat iemand anders n mijn huis mn was doet en stofzuigd enz.. Dit heeft mn moeder zelfs nog nooit bij mij gedaan, laat staan een vreemde. Maar misschien sta ik daar straks wel eemaal niet bij stil en vind ik t alleen maar fijn dat ze dr is.
    Ik voel me heel snel niet meer helemaal mezelf in mn eigen huis als er constant iemand over de vloer is, pas mezelf dan altijd aan ipv andersom.. Ik hoop gewoon dat ik me een beeje fijn en op mn gemak voel. Is belangrijk in de kraamtijd denk ik..

4. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Belangrijkste voor jullie is lekker genieten van de baby! En even nergens meer aan denken of hoeven doen :) Lekker met baby en man op bed hangen/slapen... heerlijk!! En alles word lekker voor je schoongemaakt, je visite word voorzien van een natje en droogje... en je kan alles delen/vragen. Ze houd de baby goed in de gaten... en jouw herstel.

Je kan altijd aangeven aan haar wat je wel/niet prettig vind of gedaan wilt hebben.

Ik kijk er echt naar uit en vind het een welverdiende vakantie ;)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    De eerste keer keek ik er ook tegenop en was ik blij dat het voorbij was. Bij de tweede keek ik er dus ook weer tegenop maar wat vond ik het balen toen die kraam weer ging :( Het liefst wil ik haar bij deze weer! En nog een weekje langer :p
    Het ligt er volgens mij helemaal aan of je een klik hebt. Bij de eerste vond ik haar wel aardig hoor maar die klik was er niet. Dat had ik bij de tweede keer wel en dat is gewoon zoveel fijner.

6. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik zie er eerlijk gezegd ook een beetje tegenop hoor!
    Enerzijds vind ik het fijn, gezien de controles en het is onze eerste, tips zijn welkom! Maar er zijn ook echt dingen waar ik tegenop zie..
    Mijn man is de eerste 3 weken ook vrij, we willen graag samen genieten, en wij zijn niet zo traditioneel, mijn man doet ook veel in het huishouden.. (hij doet bijvoorbeeld meestal de was) vind het een beetje raar als iemand opeens de was gaat doen..
    Ik ben ook erg gesteld op mijn privacy, wil niet dat de kraamzorg er bij is als we bezoek hebben, dan wil ik ongestoord kunnen praten..
    En nog een puntje.. ik heb nu zwangerschapsdiabetes en moet daar momenteel erg veel lekker eten voor laten staan (ik spuit ook insuline en heb een streng dieet).. ik kijk enorm uit naar ons kindje, maar stiekem ook een beetje naar ontbijt met croissantjes, een donut bij de koffie en man mag van mij de eerste week ook wel een pizza in de oven doen of bestellen.. ik mis die dingen echt.. ik zit echt niet te wachten op iemand die dan verantwoord mijn broodjes smeert.. (en aardappels gaat schillen ofzo)..

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kan het me voorstellen hoor.
    Mij viel t erg mee. Er kwam een superleuke meid en t klikte enorm.
    Ik voelde me soort een lui mens omdat een ander mn klusjes deed, maar heb op deze manier wel echt kunnen genieten. Mn bloeddruk was superhoog en na een douchebeurt was ik al aardig op..
    Er zaten wat feestdagen in de periode dat ze er was. Toen hebben we haar wat vroeger naar huisgestuurd.
    Op een zondag mocht ze van ons ook voor de middag weg....maar we hebben eerst gezellig met elkaar gegeten. Ze had aboluut geen haast om te gaan, t was echt gezellig en vertrouwd

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Skippy: je kan zelf aangeven wat ze wel en niet hoeft te doen ;) En je mag ook gewoon zelf weten wat jij eet hoor... Hier ook lekker pizza in de oven gegooid want het is in het begin al hectisch genoeg dus uitgebreid gaan staan koken schiet er makkelijk bij in. Hier hebben ze trouwens ook nooit voor het eten hoeven zorgen.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vond het vooral heel fijn dat er iemand in huis was die me kon helpen met de borstvoeding, want dat ging echt niet vanzelf. Uiteindelijk heb ik dit meer dan een jaar mogen doen en ben ontzettend blij dat we zo'n ervaren kraamhulp hadden. Maar bijv. de was, dat wilde ik echt zelf doen. Daar maakte ze ook echt geen probleem van. Je bent nog steeds baas in eigen huis.

Vooraf had ik ook m'n bedenkingen en dat heb ik nu weer. Maar ik heb wel weer de volledige kraamtijd aangevraagd. Wegsturen kan altijd nog. Voor hetzelfde geldt loop je ergens tegen aan wat je vooraf niet had voorzien. Ik denk dat je dan alleen maar blij bent dat er hulp is.

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ja herkenbaar. Ik had dit bij de eerste zwangerschap ook al.
    We hebben meteen afgesproken na 2 dagen dat ze alleen nog komt voor de controles bij mij en dochter en verder niets.
    Ik had dan ook al hulp van mijn moeder en me vriend was 2 weken thuis.

Nu bij de tweede, toch weer kraamzorg aangevraagd maar of ik er echt naar uit kijk.....Nee! Haha. Ik wil altijd zelf de controle hebben, zo ook in huis met schoonmaken,opruimen etc....Ik doe nu dus weer de 3 uurtjes.

Misschien ook een optie voor jou? Gewoon de 3 uurtjes per dag te doen?

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    ik vond het wel een beetje spannend maar na een ongeplande ks en een paar nare dagen in het ziekenhuis was het echt een feestje met zuster nel met heerlijke fruithapjes, een lege wasmand en goede adviezen.
    En de verrassing was dan ook groot dat ze bij de 2e ook op de stoep stond.

12. Linana

Linana Niet meer actief

De eerste keer had ik er geen zin in en uiteindelijk heb ik haar de laatste paar dagen ook eerder naar huis gestuurd. Ik had maar 3 uur per dag. Het lag ook helemaal niet aan haar, maar aan mijzelf. Ook ik ben nogal van mijn privacy en na de bevalling was ik privé en privacy dus ook echt niet ff vergeten ofzo ;)

Nu heb ik er wederom niet echt behoefte/zin in dat er weer kraamzorg komt, maar ik zie wel hoe het loopt.
    Als ik merk dat ik er flauw van ben na een paar dagen, stuur ik haar wederom weer eerder naar huis.

Gewoon over je heen laten komen en bevalt het niet of heb je het echt niet nodig, dan merk je dat snel genoeg ;)

13. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik ben bang dat ik met de baby wel erg onzeker ga zijn, dus wat dat betreft vind ik 3 uur per dag misschien weer weinig.
    Maar t huishouden enz.. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Maar ik laat het gewoon op me afkomen en opelijk is er een klik :)

14. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Als je het niet fijn vindt dat ze je hele huishouden doet, kan je altijd vragen of ze alleen de verplichte zaken wil doen (badkamer+wc) en evt iets van stofzuigen oid. Als je man de was wil doen of wil koken, gewoon lekker laten doen. Mocht hij na een paar dagen toch te moe zijn door de gebroken nachten etc, dan kan je altijd nog vragen of ze wat extra wil doen :)

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie er ook een beetje tegenop, werk zelf als.ambulant begeleider en zorg dus voor anderen.
    Lastig om nu voor me te laten zorgen denk ik. Maar goed, ga borstvoeding geven en dat is allemaal nieuw en sowieso eerste kindje dus beetje begeleiding is zeker niet verkeerd.
    En de kraamzorg is aangesloten bij mn werk, heb dus nogal wat te zeggen over wie er komt;)

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Het is kraamverzorgster en geen kraamhulp he! Een kraamhulp staat op de markt!
    Ik zeg het maar want daar kunnen ze nogal vinnig om worden hihi.

Wb erbij blijven met kraamvisite heb ik nooit gedaan. Ik overlegde wat ze wilde ivm voeden ook, mag er iemand bij zijn of liever alleen? Ik bracht koffie/thee en beschuit en ging dan mijn eigen ding doen ergens anders in huis. Hield wel de tijd in de gaten. Je hebt altijd plakkers. Maar dat soort dingen spreek je allemaal af wat je wilt.

Heb zelfs een keer op de laatste dag met de oudste in een gezin koekjes gebakken en versierd. ( voordeel van stage haha twee x hulp) en lekker boekjes met ze lezen en naar de speeltuin.

Ik ken dus de hele riedel wel maar TOCH is het anders als ik straks in bed lig... Dan zijn de rollen omgedraait... Waar ik vooral bang voor ben is een kenau. Zo'n betweterig en dominant figuur zonder humor... Ik wil gewoon een gezellige meid en een beetje luchtig. De verzorging kun je mij voor de kraamweek niet veel nieuws leren maar mijn man weet nog niks.

17. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Kijk er zelf ook erg tegen op,
    om dezelfde redenen als TS

Hoop ook maar dat ik tegen die tijd er wel meer zin in heb
    of dat ik in iedere geval een fijn persoon krijg
    maar ik ga het ook aangeven hoor bij de intake gesprek :)

18. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Wij hebben een keuze aan kunnen geven en onze kraamhulp heeft dat ook bij ons gedaan. Het kan alleen zijn dat ze al bij een ander gezin is waar ze dan weg moet of ze zit net in de verplichte vrije dagen dan komt er ook een andere vreemde kraamhulp. Aan de ene kant vind ik het niet erg maar aan de andere kant vind ik het maar niks omdat ze je hele privé meekrijgen. De kasten gaan open en ze weten welke charmante onderbroek je nu draagt ;) alles wat ze nodig heeft ligt in de keukenkasten of boven en verder hoeft ze ook nergens bij. Ik zit alleen wel vreselijk met onze badkamer in mn maag. Dat is een hele oude en die zou verbouwd worden maar er kwam een babykamer met complete uitzet tussendoor en ben continu bezig met van wat zal ze wel niet denken? Tis idioot maar toch dus herken het helemaal dat onwennige met een vreemde in je huis

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik vond de kraamhulp heerlijk. Ondanks dat ik mijn moeder, zuster en vriend over de vloer had. Ze was enorm aardig en een lekker enthousiast mens. Ook was ze geweldig met mijn zoontje en streng genoeg voor mij. Ik dacht namelijk vooraf "die bevalling doen we wel ff en dan hoppa, weer door"
    De bevalling ging super, alleen dat hoppa weer door vergiste ik mij toch behoorlijk in. De kraamhulp stuurde me regelmatig naar bed of op de bank en bracht dan lekker eten en bracht zoonlief om lekker te knuffelen.
    Ik vond het echt jammer dat ze wegging. Over privacy heb ik mij niet drukgemaakt. Het is het werk van die mensen en ze begrijpen heel goed dat het niet zomaar iets is een vreemde bij je in huis laten. Maar mij maakte het niets uit, in al die maanden voor de bevalling en tijdens de bevalling hebben genoeg vreemden meer van mij gezien dan menig ander, dat hoort er nu eenmaal bij.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee dat heb ik totaal niet. Ik vind het juist heerlijk zo n kraamzorg in huis.
    Zodra ze weer weg gaan ben ik de gene die aan het huilen is hoor! :D
    Heerlijk die extra zorg en hulp.

Deel Deze Pagina