Opzien tegen kraamhulp in huis..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tibo, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik zie er ook tegenop. De laatste keer iemand gehad die haar hele privé leven vertelde. Van vreemdgaan tot problemen met haar kinderen.
    Ik vond het enorm vermoeiend, maar door hormonen en beetje labiliteit na de bevalling was ik niet bij machte om te zeggen: ik heb hier geen boodschap aan!
    Ik hoop nu op een gereserveerd iemand die gewoon vriendelijk is en gaar werk doet en ga dit ook aangeven in het Intake gesprek.

2. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Waarom laat je het niet gewoon zo als je er tegen op ziet? Is het verplicht in Nederland? In België is het namelijk niet echt de gewoonte, en ik zou het in geen geval willen. Zo een belangrijke en intense periode die eerste dagen, zelf had ik het liefst zo weinig mogelijk bezoek, laat staan iemand die er meerdere uren per dag is.

Man is er toch om te helpen? Huishouden kan toch even op een lager pitje? Met prangende vragen kan je toch snel op het forum terecht? Of even iemand bellen?

Niks mis mee als je het wel wil natuurlijk, maar ik zie niet goed in waarom je het zou doen als je er een slecht gevoel bij hebt.

3. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Ik zag er bij mijn zoontje ook een beetje tegenopom dezelfde redenen als Ts. Was totaal niet nodig geweest, heb genoten van mijn kraamtijd en dat kwam grotendeels door de fantastische kraamzorg!

Goed aangeven wat je wel en niet fijn vindt. Het draait in je kraamtijd immers om jou en de baby!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Het is niet verplicht, maar zeker als je bv gaat geven wel heel handig ! Ook voor je lichamelijke controles en het wegen van de baby. Dus alleen daarom zou ik al het minimum opnemen van 3 uur per dag :)
    Maar hier trouwens het maximale uur en waarschijnlijk nog 6 uur extra vanwege bekkenklachten joepie ! Een dag extra huis aan kant en slapen hihi

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik weet niet hoe het in België is maar in NL sta je normaal gesproken na 3 uur ofzo weer buiten. Toch fijn wanneer iemand je even op weg helpt.

6. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Ik was inderdaad even vergeten dat jullie vaak thuisbevallingen hebben. Dan kan ik wel aannemen dat sommige zaken opgevolgd moeten worden. Ik hoop dat het voor je meevalt TS!

7. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar, ik zie eigenlijk ook wat op tegen kraamzorg. Enerzijds het hebben van een vreemde in huis ("wie weet wat ze wel niet van ons/ onze spullen moet denken"), maar anderzijds ook dat iemand gaat vertellen wat je wel en niet moet doen met een baby. Natuurlijk zal je bij een eerste kindje meestal onzeker zijn, maar ik wil ook vooral mijn moederinstinct kunnen volgen en niet de baby verplicht op de klok voeden of elke dag in bad met standaard babyzeep (om maar wat te noemen). Ik kan me namelijk niet altijd vinden in de 'mainstream' ideeën over babyverzorging en ben bang dat me dat door de kraamzorg wel wat zal worden opgedrongen.

Het idee dat iemand het meeste huishoudelijke werk doet, vind ik echter wel prettig. Zelf ben ik daar niet zo'n ster in. Ik houd me nu gewoon voor dat ik het eerst even aankijk en dat ik daarna altijd kan vragen of ze minder/ niet meer kan komen. Ik heb het vantevoren met mijn man besproken, dus mag hij het doorgeven als ik minder kraamzorg wil (minder hoge drempel).

Deel Deze Pagina