"dode"vingertjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag waren we even met ons 10 dagen oude mannetje op stap.
    Hij had een jasje aan en een mutsje op en zat in een voetenzak in de maxi cosi.

Dat we binnen in het tuincentrum liepen viel me op dat hij hele witte vingertjes had met hele lichte nageltjes (dode vingertjes noemen wij dat altijd) het bloed was er als het ware uitgetrokken door de kou waarschijnlijk, terwijl het op de binnenafdeling niet eens zou koud was.
    Ik heb zijn handjes toen in zijn jasje gedaan en de voetenzak hoger opgetrokken.

Herkennen jullie dit bij jullie kinderen?
    Heb het zelf nog niet eerder gezien bij onze andere kids, maar 3 van de 5 waren zomerkindjes en heb je dus ook niet met de kou te maken op deze leeftijd.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    mijn zoontje is van september en we hadden toen ook een zak in de mc en in de wandelwagenbak dus van toen weet ik het eigenlijk niet
    maar nu heeft hij het wel eens hoor! hij stopt ze dan niet zelf in de voetenzak van de wandelwagen maar als ik zn handen erin stop laat hij ze goed zitten.

maar jeetje, jij bent al snel weer op pad joh! zie dat de kleine pas 1 weekje oud is! snel herstel? lekker hoor, geniet ervan!

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mijn zoontje had het ook vaak, ook midden in de zomer.
    Volgens mij heeft het met de bloedsomloop te maken.
    Handjes en voetjes zijn het laatst aan de beurt zeg maar.
    Hij heeft het nu soms nog heel sporadisch.

Deel Deze Pagina