Opzien tegen punctie IVF, hoe hebben jullie dat????

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingeping, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Ingeping,

Was jij ook in eindhoven bij de info avond 13 September?
    Zo ja, ik dus ook! :)
    Wij starten ook binnenkort met ICSI.
    En jij? IVF of ICSI?
    Ik vind het ook zoooooo spaanend!
    Maar inderdaad niet te veel die enge verhalen lezen hoor.

Liefs x Mayrha

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi Mayrha,

Ik was niet in Eindhoven. Ik was in A'dam naar de info avond. Wij beginnen waarschijnlijk met IVF. We worden nog besproken over welke we nou precies gaan doen, maar ze ging er vanuit IVF. En anders tijdens de lab periode en ze komen erachter dat IVF niet haalbaar is hebben we toestemming gegeven dat ze mogen overstappen naar de ICSI!!!
    Dus dat komt wel goed. Het is idd allemaal heel spannend. Weet je al wanneer je mag beginnen!!!???

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tweede poging, nu voor ICSI.
    Vorige ronde had ik 10 follikels, 6 eitjes, en maar 1 emmy.
    Dus nu gaan we voor ICSI, met de hoop op meerdere emmy's.

Pil, geen enkele bijwerking, daar kan ik je niet mee helpen helaas.

Succes met de punctie. :)

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zag er eigenlijk niet echt tegenop en was ook niet heel erg bang. Ik las meer spookverhalen over een HSG dan over een punctie en dames die beiden hadden gehad vonden de HSG erger. Die vond ik eigenlijk wel meevallen. Op het moment dat ik veel pijn had, was het al bijna klaar.
    De punctie was inderdaad minder pijnlijk dan de HSG en ik vond de punctie dan ook allebei de keren heel erg meevallen. Het enige wat ik heb gehad is paracetamol, naproxen en een tabletje valium. Dat was voor mij ook voldoende. Ik vind mijn kies laten trekken erger!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Allebei mijn puncties waren trouwens in Eindhoven.

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @brabbel: Dat was wel even een tegenvaller dan de vorige keer. Hoop voor jullie dat jullie een paar moie emmy's zullen hebben dit keer!!

@saskia: Ik heb de HSG ook gehad. Die vond ik zeker niet prettig. Dus weet wel wat je voelen kan tijdens zoiets. Ik probeer er blank in te stappen, maar vind het zeker wel prettig zo wat ervaringen te lezen van allemaal meiden!!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Probeer je te focussen op je ademhaling tijdens de punctie en de verpleegkundigen stellen je gerust. Geef van tevoren ook gewoon aan dat je bang bent, dan zijn ze nog liever voor je heb ik gehoord :)

8. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Wat fijn om al deze verhalen te lezen over meevallende puncties.
    Ik ga zelf 4 oktober beginnen met de eerste injectie Gonal-F. Dus halverwege oktober zal de punctie ongeveer zijn, als alles tenminste goed gaat. Het is onze eerste IVF en moet zeggen dat ik best wel zenuwachtig ben over alles, maar vooral voor de punctie.
    Ik ben nu 3 maanden d.m.v. medicatie in de overgang gezet, omdat ik endometriose heb.
    Het is allemaal geen pretje, maar we mogen blij zijn dat de mogelijkheden van IVF er zijn. En we doen het allemaal voor een wondertje.
    Ik hoop dat alle puncties mee gaan vallen, zoals ook de andere dames hier schrijven.
    Ik blij nog even met jullie meelezen.

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey,

We lopen dan aardig gelijk. Ik zal rond 10 okt. met Gonal-f starten. Ga eerst volgende week met de Decapeptyl beginnen. Vind het ook super spannend en voor de eerste IVF. In welk zkh zit je als ik vragen mag!!

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Ik heb vorige week de 3e lucrin (legt cyclus stil) gehad. 4 Oktober dan de Gonal-F en de Decapeptyl krijg ik pas de 11e geloof ik. Bij mij zorgt de Lucrin dat er geen eitjes gaan springen, vandaar dat Decapeptyl later komt.
    Ik zit in Erasmus MC. En jij?

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ok, dus je zit al een tijdje aan de Lucrin. Ik slik nu een pilstrip en ga over een week met die Deca beginnen. Decapeptyl onderdrukt je eisprong. En dan Gonal-f en die stimuleerd. Ik loop in het VU in A'dam voor de punctie en TP. De rest is in mijn zkh hier in de buurt!!

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik scheet ook zeven kleuren bagger voor de punctie. Daarnaast heb ik ook een naaldenfobie, dus het zelf hormonen spuiten was voor mijzelf al een enorme overwinning.

Dat heb ik aangegeven in het zkh, en toen stelden ze voor dat ik Dormicum zou krijgen.

Met dat middel kom je in een soort tussenstadium tussen wakker zijn en slapen. Je krijgt amper wat mee, maar bent net niet helemaal weg.
    Het werkt ook nog in op je geheugen, en zorgt ervoor dat je achteraf weinig meer herinnert.

In het echt heb ik 15 follikels laten aanprikken en heeft het dik een kwartier geduurd.

In mijn beleving was het hooguit twee minuten met twee doffe, zeer goed te hanteren prikjes.

Het is mij dus ook zeer meegevallen, en ik wil het de volgende keer (als dat nodig is) weer op deze manier.

Ik vond het HSG-onderzoek vele malen pijnlijker!

Tegen het infuus zag ik ook enorm op, maar daarvoor hebben ze Emla-zalf. Dat maakt de huid gevoelloos, waardoor ik de prik totaal niet voelde. (Emla wordt vooral bij kinderen en Katalaya's gebruikt...)

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #33 Kanshebber, 21 sep 2011
    Laatst bewerkt: 21 sep 2011
    Ingeping en alle andere bange meiden: ik heb mijn ervaringen met de punctie al gedeeld, maar ik wil jullie het resultaat vandaag ook meedelen: ZWANGER! Daar doe je het dus voor (tenminste, voor het eindresultaat over een maand of 8)! Niet dat ik daar tijdens de punctie ook maar een seconde aan dacht, maar toch. Enne... de medicatie verschilt per zh, en als je je angsten duidelijk maakt, denken ze vaak wel goed mee, zoals Katalaya ook aangaf. Ik kreeg dormicum en een sterke pijnstiller in de bil. Ik voelde me heel helder, kon normaal reageren, was ontspannen en heb er weinig van onthouden. Achteraf kan ik zeggen: maak je niet te druk erom!

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kijk, kanshebber, dát zijn de verhalen! Gefeliciteerd!

15. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @kanshebber: SUPER GEFELICITEERD meid, geniet er maar van.

@Katalaya: Ik zal zeker tegen de tijd dat het zover is eens aangeven dat ik er zo tegenop zie. Zou wel wat willen hebben voor de tijd dat we die kant op moeten. We moeten een uur rijden minimaal, ligt aan de files. Als je dan zit te stressen is ook niks!!!

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik kreeg de avond van te voren een Lorazepam. Daarvan slaap je als een roosje, en daardoor word je uitgerust en nog steeds een beetje mellow wakker.

Ik had dus:
    - avond ervoor om 21.00 Lorazepam
    - uur ervoor een diclofenac (pijnstiller)
    - uur ervoor Emla zalf in mijn elleboog (huid gevoelloos maken)
    - tijdens de punctie dormicum
    En niet te vergeten heel fijn medisch personeel.

'Alles wat voor jou stress kan vermideren, doet de slaagkans toenemen.'

(Da's nog eens wat anders dan een tandarsassistente die me toebijt: 'Even doorzetten, hoor! Dit doet geen pijn.' (Terwijl ik lag te gebaren dat mijn lip klem zat. Maar dit is een heel ander verhaal.)

17. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Kijk, ja ik krijg een prik in me pil als pijnmedicatie en een tabletje uur van tevoren.
    Dus zal eens informeren iets te krijgen voor de avond ervoor en de ochtend misschien ook nog. Gewoon voor je eigen gemoedstoestand!!

18. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 x een punctie/IVF gehad en de 2e x zelfs zonder toediening van morfine, kreeg allergische reactie. Dat laatste zou ik niet aanraden:( maar met de 'hulpmiddelen' die men aanbiedt in het ziekenhuis, is het goed te doen!
    Ook hier weten we net dat we zwanger zijn van IVF 2!!:)

Heel veel sterkte met de volgende poging en zoals ik het heb ervaren: wij vrouwen zijn nog sterker dan we al zijn!;)

19. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Jaira: SUPER GEFELICITEERD met je zwangerschap. IVF is toch echt wel een stap met meer slagingskans dan met IUI!!
    Geniet lekker van je zwangerschap en bedankt voor je reaktie!!

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik zit in de ww van een eiceldonatie poging.

Na de punctie kijkt de donor op en kijkt heel verschrikt: "Was dit het?"

Zij vond het heel erg meevallen en zou zo weer een punctie voor mij willen ondergaan.

Het ligt eraan wat je verwacht, verwacht gewoon dat het pijn gaat doen, maar weet dat die pijn ook zo weer weg is. Het is en blijft gemeen, maar echt het kan echt reuze meevallen.

Deel Deze Pagina