Ik herken het echt helemaal niet! Ik vind het juist heerlijk om een paar weken geen verplichtingen te hebben Wij gaan ook niet op vakantie, kijken op het moment zelf wel voor leuke dagtripjes, maar zullen net als voorgaande jaren bij mooi weer lekker gaan picknicken. Hoeft niet bijzonder te zijn, park opzoeken, kleedje mee en wat lunch & lekkers, kinderen in de speeltuin en ik lees een boek. Heerlijk! S'nachts het matras van het ene kind in de kamer van de ander leggen en ze hebben logeerfeestjes en pyjama-feestjes en ze zijn dolgelukkig. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld en duur te zijn of veel energie te kosten, er zijn zoveel simpele dingen die voor het vakantie gevoel kunnen zorgen. Ze doen hier ook nog mee aan kvw, voor het eerst dit jaar dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Mijn lijkt een continurooster juist ideaal! Je kan smiddags nog wat doen en je hoeft dus niet 4x naar school..
ik snap ts wel. heb die jaren ook gehad. ik heb er drie kort achter elkaar en toen ze nog wat jonger waren dacht ik ook weleens hoe overleef ik dat. we zijn ooit eens een jaar ook niet op vakantie gegaan maar 6 weken thuis, ik zei meteen, dit nooit weer. maar naarmate ze ouder worden word het makkelijker. vermaken zich goed met elkaar en ja ruzie is er ook maar dat is ook als ze naar school gaan. het beste is om ze een beetje los te laten, hun gang te laten gaan. zelf ook niet teveel aan de structuur te hangen maar gewoon kijken wat de dag brengt. stukje fietsen, even naar de speeltuin en een ijsje vinden ze hier al goed. dit jaar zijn we maar anderhalve week thuis, de rest op vakantie dus dat scheelt alles. maar goed daar zal ik ook weleens knettergek van ze gaan worden. ik hou ook wel van de structuur hoor zo ook bv met mijn trainen. dat moet nu ook anders, minder en de sportschool is ook nog eens met gewijzigde openingstijden. allemaal goed te doen maar na 6 weken ben ik ook weer blij als alles normaal is. maak er wat van en probeer niet teveel leeuwen en beren te zien. dan komt het best goed, fijne vakantie
Ik heb wel zin in de vakantie. Onze oudste zoon moet nog 1 week naar school. De eerste 2 weken gaan de jongens nog 2 dagen per week naar KDV/BSO. Mijn vriend en ik werken dan nog. Dan 3 weken Frankrijk en de laatste week komen opa en oma extra dagen oppassen. Ik probeer zelf wel altijd wat structuur in een dag aan te brengen. Ook als we op vakantie zijn. Daar zorgt het middagslaapje van de jongste ook voor. Maar ook een boodschapje doen ('s ochtends broodjes halen bijvoorbeeld) zijn altijd goede herkenningspunten op een dag.
Bedankt voor de felicitatie. Fijn dat jullie mij perfect noemen. Ik snap helemaal dat het lastig kan zijn de kinderen te vermaken. Maar dit topic deed me gewoon aan die moeders denken en in het verlengde daarvan aan dat je kinderen op de eerste plaats altijd jouw verantwoordelijkheid zijn (en vd vader natuurlijk). Ik kan ze ook vaak zat achter het behang plakken maar je moet er het beste van maken en de voordelen proberen in te zien (geen gehaast etc). Maar snap dat het lastig als de vader niet mee kan helpen. Ik zorg doordeweeks ook voor het grootste gedeelte alleen voor de kinderen (papa komt net met avodneten thuis of als ze al op bed liggen). Ik weet dus hoe het is.
Juist. MAAr deze moeders, toevallig werken ze allemaal niet die hierover in gesprek waren, vonden dit dus te kort. Er zat teveel tijd tussen school en bedtijd. Misschien had ik de vergelijking met TO niet moeten trekken maar hier kreeg ik dus vraagtekens bij.
Maar dat doet TS toch? Mag je dan niet zeggen dat het soms zwaar is en dat je er al eens geen zin in hebt?
Apart. Nee je zegt ook niet dat dit bij ts van toepassing is. Ik zag juist al helemaal op tegen brengen halen brengen halen
Onze oudste gaat 10 dagen naar vakantiekamp. Dat is sport, spel en activiteiten van 9.15 tot 16.00 uur. Buiten de dagen om dat ik werk (3 dagen per week) heb ik dus enkele dagen alleen de jongste, nog prima te doen. Na vakantiekamp zijn we twee weken thuis waarin we lekker gaan bijkomen. Picknicken en zwemmen in het park. Naar het bos, lekker fietsen en dan ergens wat gaan drinken. Naar de boerderij of lekker wandelen met onze hond. Misschien dat ik nog een of twee (goedkope) uitjes plan. De planning is daarna om +- twee weken naar de camping te gaan waar we vooral lekker buiten spelen, fietsen en naar het strand gaan. Met uitzondering van de laatste twee weken blijven man en ik gewoon werken (man fulltime, ik drie dagen per week) dus enigszins blijft de structuur hier nog. Ik denk dat ik vooral het gehaast niet ga missen (school, zwemles, etc). Kijk eens naar uitstapjes in de omgeving (onze oudste is echt gek op natuurspeeltuinen en we gaan allemaal verschillende langs voor de afwisseling).
Lees nog eens mijn bericht. Tuurlijk mag je dat zeggen. Maar ik snap nooit dat ouders klagen over dat kinderen vrij zijn of te kort op school zitten. Ik ben de eerste die zal toegeven dat het heel zwaar is kinderen de hele dag bezig te houden maar dat is niet anders.
Oh ik kijk er écht naar uit. Eerst 2 weken in Nederland, lekker uitslapen en niksen. Ja hopen op mooi weer haha. Dan bijna 3 weken italie en dan nog een ruime week thuis. Ook hier is er het timmerdorp de laatste week. Nu zijn mijn kinderen ook al wat ouder en hoef ik er niet tegelijk uit en zo 😬 Die smeren zelf brood, zetten de tv aan etc.
Het kan soms wel helpen/opluchten om het met anderen te delen, te weten dat je niet alleen bent en eventueel tips te krijgen. Ik snap dus wel dat ze een dergelijk topic opent. Juist omdat ze van haar kinderen houdt en haar verantwoordelijkheid voelt en neemt (!).
Ik hoop nu niet een reltopic geopend te hebben gezien de reacties... Ik denk dat het ook heel erg aan de leeftijd van de kinderen ligt. Hoe ouder hoe makkelijker ze zichzelf kunnen vermaken en snappen al meer dingen. Hier is de jongste 1,5 en is heel jengelig waardoor ik niet altijd optimaal de aandacht voor dochter kan geven. Als ik alleen met dochter vakantie had wist ik me wel te vermaken met haar alleen kan ik meer dingen doen dan als er een jengelende dreumes bijstaat. Misschien dat dat nog wel het grootste ding is. Ik ben ook van plan om een lijst te maken met dingen die we kunnen doen. Vind het wel fijn als we beetje een planning hebben en niet van we zien wel.
Dat snap ik best hoor! Ik houd ook van structuur in de dagen en weken. Heb ik dat niet dan ben ik niet vooruit te branden. En dan twijfel ik over een activiteit wel of niet te doen, wanneer en met wie. Het is pittig, vooral als je de zorg voor de kinderen niet kan delen. Tegelijk zoek ik en heb ik altijd medemoeders gezocht om gezamenlijke activiteiten te ondernemen. Heb jij die mogelijkheid ook om samen met een buurvrouw/vriendin/kennis op pad te gaan? En hoe zelfstandig ben je? Je kan bijvoorbeeld alleen met de kinderen een weekje weg gaan. Of je moeder/zus mee vragen. Of op vakantie gaan in de buurt waar een vriendin woont. Leuke combi! Zoals jij de situatie schetst, zou ik ook enorm op zien tegen de vakantie. Welke mogelijkheden zie je om wel zin in de vakantie te krijgen? En hoe ga je er voor zorgen dat die mogelijkheden ook echt gaan gebeuren? Succes!
Weet niet of je een kampeerder bent? In de meivakantie ga ik altijd kamperen met de kinderen (man houdt er niet van). En kamperen in Nederland is zo leuk met kleine kinderen. Een veldje, speeltuin in het midden. De kinderen vermaken zich en jij ook .
Hier een jengelende kleuter, ook erg lastig. Ik ga ook regelmatig met de buurvrouw en haar kinderen op stap. De oudste is van dezelfde leeftijd als mijn jongste, de jongste is bijna 2. De kinderen vinden het gezellig samen en wij hebben ook een beetje aanspraak. De oudste is wel een beetje zielig, want heel weinig mensen in mijn omgeving hebben kinderen van haar leeftijd, voor haar moeten we het qua leeftijdsgenootjes dus echt zoeken bij kinderen van school.
Eens met boordevol. Tuurlijk mag je klagen, maar probeer de knop weer om te zetten door te beseffen dat dit gouden jaren zijn die nooit meer terugkomen, hoe zwaar ze ook zijn soms. Probeer voor jezelf een modus te vinden met tijdens de dagen dat ze naar de go gaan ook echt lekker voor jezelf te pakken, te ontspannen zodatje er weer fris tegenaan kan. De dagen dat ik niet werk vind ik soms op momenten ook best pittig, hele dag die verantwoordelijkheid. Voordat ik in een zucht en Kreun modus raak probeer ik me te beseffen hoe mooi en kostbaar deze periode is. Iedereen bleef en blijft maar tegen me zeggen hoe mooi deze tijd is en hoe deze voorbij vliegt. Dus ik probeer echt de zware momenten te relativeren door genieten centraal te zetten, want kennelijk ga ik deze periode later vreselijk romantiseren en dan zou het jammer zijn als ik het gevoel had er niet genoeg van genoten te hebben.
Ik zie er ook tegenop. Oudste van 5 heeft ass, jongste wordt in september 4, is heel gevoelig en angstig en kan zichzelf niet vermaken. Een weekend is lang genoeg. Mijn kinderen gedijden heel goed op de structuur van school/weekend en vakanties zijn flink aanpoten. Ik heb geen partner die er Is. Ik heb zoveel mogelijk vaste structuur in de vakantie. Ondersteund met pictogrammen. Ook "rode stiptijd, dan moeten ze zichzelf vermaken (van tevoren kiezen wat ze willen), en groene stiptijd, dan doen we gezamenlijk iets. Ik hang dan dus letterlijk een rode of groene stip op. Zoonlief gaat een vaste dag per week naar opa en oma en dan doe ik iets met dochter. Een dag per week komt hun vader, een dag per week doen we een uitje en een dag per week gaan ze bij familie of vrienden spelen (Naja 1 van de 2 en de ander Is dan bij mij voor 1 op 1 aandacht). En zo plan ik zoveel mogelijk om de vakantie Door te komen.
Ik zat wel te denken om misschien een weekendje alleen te gaan.met kids maar denk dat ik dat niet durf. Vind een dag alleen naar de dierentuin of speeltuin prima, maar pretpark of vakantie doe ik liever met partner. Ik heb wel een moeder van school waar het mee klikt en we hadden al afgesproken om Iets leuks te gaan doen. Het is ook echt niet zo dat ik het continue heel zwaar vind, ik geniet ook echt wel samen met de kids. Vandaag aan dochter gevraagd wat ze graag wil doen, ze zei met mama in de shovel rijden en dan de muziek heel hard aan en thuis in een boom klimmen. Dus veeleisend is ze niet hah!a Ik merk ook wel dat ik er tegen op zie omdat bijna iedereen het geeft over waar ze op vakantie gaan. Wij gaan 1 weekend per jaar alleen dit jaar zit dat er niet in. En verder werken we hier gewoon. Koeien gaat dag en nacht door. Ik hoef ook geen drie weken weg maar ben soms wel eens jaloers op gezinnen waar het gezin echt samen drie weken heeft, samen genieten samen de zorg delen... We wonen hier verder prachtig voor de oomgeving en uitzicht hoef ik.ook niet weg maar je hebt hier altijd werk..
Ik kijk er echt vreselijk naar uit. Niet vroeg op hoeven staan op vrije dagen. Kids die s avonds lang mogen spelen als het lekker weer is. Dagjes weg, lekker op vakantie. Ik heb er zin in! Overigens gaat mijn man voor zijn werk weg midden in onze vakantie. Laat me niet tegenhouden, ga evengoed twee weken met ze kamperen. Hard werken in je eentje met twee kindjes zonder zwemdiploma, maar komt helemaal goed.