Lieve moeders, Ik geef borstvoeding aan mijn dochter Faey. (5 weken, 5100 gram) Ik wil graag de laatste voeding per fles doen zodat ze gewend raakt aan de fles, en zodat mijn man het af en toe kan doen. Nu ben ik alleen benieuwd, hoeveel CC moet ik afkolven en aan haar geven? Of zal ze dat zelf aangeven als ik er gewoon een hoeveelheid in doe? Ook een vraag aan andere moeders met een baby van 5 weken en borstvoeding, hoe vaak geven jullie per dag? maken jullie de baby ook wakker om de 3 uur of kan ik ik er nu ook 4 uur tussen laten als ze toch slaapt? Liefs, L.
Heehee! ik voed mijn kleine man op verzoek ,soms is dat om de 2 uur en sinds 2 dagen om de 4 uur of meer Als je kleine goed groeit en zelf relmatig aangeeft dat ze honger heeft is het geen probleem Als ik kolf drinkt mijn zoontje zo 140cc ,maar je kan ,als je genoeg melk hebt eens 200erin doen en kijken wat ze drinkt Met bv maakt het niet uit,ze mag zoveel ze wilt
Zolang je kindje goed groeit, voldoende plast en tevreden is dan zijn veel dingen heel normaal bij borstvoeding. Vaak geeft je kindje goed aan wat hij/zij nodig heeft. De ene baby zal vaker drinken dan de andere baby. Zelf zou ik er niet voor kiezen de laatste voeding met de fles te geven omdat kleine baby's in de avond soms graag clusteren en ook voor de productie is dat wel belangrijk. Ik oefende zelf overdag met ongeveer 30 cc voor ik de borst gaf (kolfde ik dan af), toen het oefenen goed ging kreeg ze wel eens een volledige voeding in de fles. De hoeveelheid kan per kindje verschillen, je kunt steeds een beetje opwarmen en kijken hoeveel ze in totaal drinkt. Ik voed zelf op verzoek en toen ze zo klein was zat er bij ons meestal ongeveer 3 uur tussen, als ze na 3,5 uur nog sliep overdag dan ging ik wel rustig een luier verschonen maar meestal kwam ze zelf dan al wel.
Dit idd. Je productie is nog in ontwikkeling en je kindje groeit. Ze heeft meer melk nodig van jou, en dat regelt ze door te clusteren. Als je daar niet aan toe geeft krijgen je borsten niet het seintje dat de fabriek harder moet gaan werken ..dus je kan beter op een ander tijdstip een flesje laten geven. Over een tijdje kan dat eventueel wel hoor, (zolang als je er maar een kolfbeurt voor in de plaats zet). Wat betreft de hoeveelheid, gewoon even kijken! Wat ze niet wil drinkt ze toch niet op Leuke naam trouwens!