Opzoek naar allergie met borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Serendipity, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ik doe hier boodschappen bij de digros en die heeft ook brood zonder melk en soja, heb laatst zelfs witte bolletjes ontdekt zonder melk en soja, heerlijk om even wat luxe te hebben!
    Afbakbroodjes zijn ook zonder melk soja en ei!! :) en de afbak croissants hier ook!

hier op vakantie geweest in frankrijk! was idd wel even zoeken naar producten, en ik was toen alleen op koemelk dieet! maar als je de vertaling weet is het best te doen! ik vond zelfs dat ze veel producten hadden zonder melk! zelfs koe

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    koekjes zonder melk, wel met soja..

hier van het weekend bij de hap geweest! Tijn had veel jeuk op zijn hoofd, en een dag later was zijn hele hoofd en buik vol met grote rode schijven! hij huilde ook veel! hap dacht aan 6e ziekte, dat zou wel kunnen want het jeukt niet op zijn buik! maar verklaart niet de jeuk op zijn hoofd!
    ik denk nu aan peer, drink veel perensap.. aangezien mijn dochter allergisch sp voor appel.. en peer een kruisallergie is..
    maar shampoo kan het ook zijn.. dus hier ook die sea med ofzo, hoe dat ook heet haha en dag erna neutral gehaald, omdat ik dacht dat de uitslag van sea med ne

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    kwam, hij is namelijk ook allergisch voor wasverzachter.. dus dacht parfum!

verder eet ik geen geitenyoghurt meer maar soms wel geitenbrie.. heb niet het idee dat hij hier op reageert! en omdat mijn dochter ook tegen geitenmelk kon, heb ik dit nog niet weg gelaten.. soja ook nog niet helemaal weg gelaten, maar probeer ik wel zo min mogelijk te gebruiken!

Ow gisteren trouwens pannenkoek gegeten zonder ei en met soja melk.. had op internet gelezen dat je de ei ook gewoon weg kon laten en was prima te eten !

sorry voor de meerdere berichten, mijn mobiel doet soms echt raar bij zp

4. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ei vervangen door banaan, dat wist ik niet.
    Bedankt voor de tips!

Hier had ik na geitenmelk, koemelk opnieuw geïntroduceerd, maar helaas na 2 dagen vanmorgen rode eczeem plekken die flink jeuken over zijn hele lijfje. Dus direct weer met alle koemelk producten gestopt. En gestart met smeren van hormoonzalf. Gelukkig was het vanavond al een stuk minder rood. (zelf vond ik het wel weer ff emotioneel, zielig zo'n jeukend zoontje, maar ook dat ik op dieet moet blijven zolang ik bv geef (ook al is de grootste helft al voorbij ws.) pfff, ik vind het altijd ff slikken.

In het begin heb ik een keer de dame achter de brood afdeling van de H.oogvliet gevraagd naar brood zonder melk/ei/soja (of sporen) maar ze had het niet. (zelfs al stond het niet op het etiket kon het er volgens haar toch in zitten??? Gek he!?)
    Ik bak nu m'n eigen brood. Met brood bak machine van een vriendin.
    Of koop m'n brood bij een natuur winkel.
    Hoe doen jullie dat?
    En koekjes? Bak je die ook zelf?

Laten jullie ook producten staan waar sporen van melk/ei/soja in zitten?
    of Sojalecithine? Laat je dat ook staan?

Goed, ik ben nog niet zo heel lang bezig (nu ongeveer 7 weken). Soms vind ik het allemaal wat veel. Andere keren wil ik het gewoon doen en het over hebben voor zoon lief. En over een dikke maand is hij een half jaar oud en gaat dan ws. steeds meer zelf eten en wordt het bv. geven minder. En wie weet (ik hoop het niet) maar moet hij nog veel langer het dieet houden, dus wat zeur ik...
    Verder is het een gezond ventje, lacht veel en zit boven in de groeicurven. :)

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    als er sporen in kunnen zitten, dan eet ik het wel gewoon.. waarschijnlijk mag het officieel niet, maar heb nooit het idee gehad dat dat problemen gaf!

het klopt dat het er soms in zit, zonder dat het er op staat.. in sommige e nummers schijnt het te kunnen zitten ofzo? maar dat geldt dan niet alleen voor brood natuurlijk, dus als het er niet op staat, eet ik het gewoon

hier heeft Tijn ergens last van, maar weet niet wat! Heb melk, soja, ei, appel en peer laten staan.. krampen zijn echt minder nu.. maar als hij aan de borst drinkt dan wordt hij na een tijdje onrustig, gaat zich overstrekken, gaat in zijn ogen en over zijn neus wrijven en op zijn hoofd krabben.. snap er niks van.. zijn 2e tand is sinds gisteren door, hoopte dat de onrust daar mee weg zou zijn, maar niet dus!
    iemand die het herkend?

ik had laatst cream creakers in mijn handen, tot mijn verbazing staat er niet op dat er melk in zit! heb hem wel 100x na gelezen! kan het me alleen niet voorstellen, weet iemand er meer van? :)

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    je kan ook cake en boterkoek bakken zonder melk.. zonder ei weet ik het niet eigenlijk? ik heb iig wel een pak brownie liggen zonder melk en ei.. ik zondig trouwens wel eens met soja, omdat ik denk dat hij daar niet op reageert en om het mezelf makkelijker te maken..
    in sommige pure chocolade zit ook geen melk of ei
    en wajang boter, is de bakboter voor je koek en cake enz

7. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Serendipity, is het nu beter met de huid van je zoontje?
    Of nog jeuk?
    Heb je ook hormoonzalf van de huisarts gekregen?
    Hopelijk gaat t beter!

Grappig dat onze zoontje bijna even oud zijn. Olivier heeft ook 2 tandjes, onder, gister vond hij t even nodig mij te bijten tijdens het voeden, nou das toch erg pijnlijk.

Ik mijd ook de sporen, omdat een allergische reactie, ook uitgelokt kan worden door een kleine hoeveelheid. Daardoor mis ik wel veel producten die ik erg lekker vond. Zoals chocolade. Maar ja. Ik maak met cacoau poeder en margarine en wat suiker een soort pasta, dat vervangt, mn chocolade trek :s :)
    Wat ik ook mis zijn de toetjes, maar ja over een paar maanden weer. Ik wil voor de kerst (12 dec) stoppen met bv. Dan is Olivier 9 mnd.

Cake en boterkoek heb ik nog niet gebakken.
    Dus dat weet ik niet precies, ik bak kleine koekjes. En eet nu veel fruit als tussendoortjes.

Fijn weekend!

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    wel goed dat je ook de sporen uit je voeding laat! dat is nog het meest pittige volgens mij! ik eet vooral vleeswaren of jam op mijn brood, was altijd heel erg van de kaas en brie, dat mis ik het meest! en mayo of knoflook saus mis ik, maar laatst zelf een sausje gemaakt van soja.. tja wel soja soms dus, maar soja yoghurt met knoflook en komkommer, dat was best lekker bij shoarma of een wrap iets..

het gaat nu veel beter met Tijn!! hij is rustiger en vanavond was de eerste voeding zonder dat hij beet, onrustig werd en in zijn ogen ging vragen! was lang geleden dat hij zo rustig was! denk dat het hier een combi is geweest van allergie, tanden krijgen en tussendoor de 6e ziekte gehad, hopelijk blijft hij rustig en worden de nachten beter

eigenlijk zou ik nu iets weer moeten her introduceren, maar geniet eerst nog even van de rust!

ik ga denk wel meer soja proberen. kijken of dat goed blijft gaan, aangezien ik dat nog niet helemaal uit mijn systeem had gehaald en het is toch wel makkelijk dat je met soja veel kan vervangen!

Ow gisteren brownie gebakken met banaan ipv ei!
    kan idd helaas wel sporen bevatten.. maar lekker!!

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    is olivier nu ook weer rustiger? en zijn huidje?
    Tijn heeft nooit zo heftig via huib gereageerd, die reageert altijd later.. krijgt eerst een droge huid en later eczeem.. maar tot eczeem is het nauwelijks gekomen.. bij Tijn is het meer kramp en onrust

bij mijn dochter was het wel eczeem geworden, maar ook zij reageerde vertraagt er op.. en duurde ook weer 6 weken voor het weg trok.. nooit hormoon zalf gebruikt, voor beide niet, alleen vaseline lanette creme, ken je dat?

10. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ja dat ken ik we gebruiken het ook voor Olivier. Zo blijft zijn huid wat minder droog.
    Hij heeft een droge huid. Zijn huid was een dag na zijn geboorte al gescheurd op zijn buikje. Ik was verbaasd. Zijn hele huid is toen ook verveld. En ik ging toen al aan de slag met vet. Eczeem kwam pas nadat de 6 wk pukkels weg gingen.
    Dit weekend werk ik en op een of andere manier zijn de eczeem plekken dan wat rooder. Of misschien valt het me meer op omdat ik hem dan een deel van de dag niet zie?
    Ja ik wil ook soja introduceren het zit in zoveel producten idd.
    Fijne avond / nacht!

Deel Deze Pagina