Jongens... Hoe gat in spijkerbroek netjes maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lindangel, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik heb dus duidelijk een zoon geproduceerd. Meneer heeft 5 spijkerbroeken, en in 3 zit een gat op de linkerknie. Het is natuurlijk wachten totdat dat gat er in die andere 2 ook zit. Grrrrr. :x

Hoe kan ik dit netjes - en zo onopvallend mogelijk - maken? Ik heb een naaimachine en ben er redelijk handig mee. Liever geen lapjes erop met schreeuwerige plaatjes e.d., maar een oplossing die zo onzichtbaar mogelijk is.

Tips?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een klein lapje spijkerstof erop in dezelfde kleur. Als je dat een beetje mooi doet, met mooie naden enzo, en je doet het dan ook op de andere knie, ziet geen hond meer dat dar lapje er ooit niet zat... ;) Want sommige spijkerbroeken hebben van het model zelf al een soort van 'lapje' op de knie.

3. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    met strijklapjes eventueel in spijkerstofmotief aan de binnenkant erop strijken

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @rozemarijke: bedankt voor de tip!
    @snoemf: ik dacht ook dat je van die kant-en-klare lapjes had. Maar als je die aan de binnenkant doet, zie je toch die scheur nog steeds zitten...?

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Je kan er ook een wit stukje achter maken, stoer!

Ik laat in sommige trouwens gewoon een scheur zitten, leuk! Vooral in de zomer...

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dat heb ik tot nu toe ook gedaan, maar het scheurt steeds verder door... Straks valt de hele onderkant eraf... :)
    Ik baal er wel een beetje van ook. Het zijn toevallig alledrie H&M-broeken, en de imps & elfs-broeken zijn nog heel: toeval?

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik strijk er altijd een lapje spijkerstof achter met strijkvlieseline (schrijf je dat zo?). Dan zie je inderdaad de scheur nog wel, maar dat vind ik niet zo heel erg. Zo is het in elk geval wel dicht. Tegenwoorden zijn die scheuren helemaal in toch?
    En als je iedere keer een nieuwe broek moet gaan kopen als er een scheur in zit, ben je zo blut, haha....

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou ik heb ook echt een jochie, want die van mij valt ook om de haverklap een scheur in zijn broek. Ik heb laatst zo'n strijklapje gekocht dat je aan de binnenkant kan strijken (van spijkerstof), maar ik vind het geen gezicht. Ik krijg het niet echt heel netjes. En ik vind het ergens dan ook weer zo'n armoedig gezicht om hem met zo'n scheur te laten rondlopen. Dus hup dan maar weer een nieuwe broek...

Hier zijn het trouwens ook altijd h&m broeken die scheuren, en name it broeken. Maar ik heb nu ook twee h&m jeans van een veel dikkere stof, die blijven wel goed.

9. XoXo

XoXo Niet meer actief

Als ik een nieuwe broek koop, strijk ik er gelijk van die lapjes aan de binnenkant in. Blijven zijn broeken een beetje langer heel ;)

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hmmmzzz, hier hetzelfde probleem. Om die reden gisteren 2 nieuwe broeken gehaald...zucht...Die strijkdingen wil ik wel eens proberen....waar kan je die krijgen (en dan bedoel ik die in spijkerstof)?

11. LovelyDK

Ik vind scheuren helemaal niet zo armoedig eigenlijk.. Heb laatst zelfs 2 paar jeans gekocht waar ze al in zaten! Haha..

Ik vind die lapjes eigenlijk veel armoediger kijken.. Zo deed mijn moeder het vroeger bij de broeken van mn broer!

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant

Haha, ik ook!

Lapjes vind ik persoonlijk helemaal niet mooi :)
    Maar wat mij wel opvalt is dat mijn zoontje eigenlijk nooit scheuren in zijn broeken heeft, tenzij ik de broek zo gekocht heb. En mijn zoontje is echt een wildebras en doet de hele dagen niets anders dan voetballen, op de grond vallen en andere gekke dingen.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Naja, smaken verschillen... Ik houd weer niet van gaten/scheuren.

Maar ik vind die lapjes dus ook niks. Dat is ook mijn probleem. Ik wil het het liefst zo onopvallend mogelijk oplossen

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dan koop je toch gewoon een nieuwe broek?

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Misschien moet ik dan bij elke nieuwe broek een geldboompje kopen... :cool: Dat kind valt me arm!

16. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Wat mijn zus altijd doet bij de spijkerbroeken van haar zoontje:
    van alle oude spijkerbroeken die ze wegdoet, knipt ze de kontzakken af. Deze naait ze op de knieen van een nieuwe spijkerbroek, waar een scheur of gat inzit (da's meestal al na een dag of 3 haha). Staat best leuk, vind ik.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

yep heb vandeweek voor mezelf een baggy gekocht met scheuren en slijtplekken:D

18. LovelyDK

Dus dan zitten er kontzakken op de knietjes? Mooi ja ;)

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vroeger hadje van die lapjes die je er op kon doen van disney en zo of een ander plaatje.

Is dat geen optiel.

Bij mijn zoon deed ik vaak als het niet meer te redden was er een korte broek van maken voor de zomer;)

En het houd niet op hoor zoonlief heeft in een paar van zijn broeken nog steeds gaten. maar gelukkig is het mode;)

20. LovelyDK

Ja zo'n giga cars auto op de knie ;)

Deel Deze Pagina