Ik heb ook alleen ervaring met een keelabces waardoor ik niet meer kon praten en nauwelijks m'n eigen speeksel kon slikken. Ik hield het bij drinken (appelsap en tot mijn verbazing was lauwe thee eigenlijk nog prettiger, heb me niet aan eten gewaagd. Wat niet gaat, gaat niet. Maar het scheelde dat ik de frustratie kwijt was. Pas na vijf dagen weer iets dikvloeibaars gegeten (yoghurt). Volhouden, het wordt beter!
Ik stond er ook verbaasd van! Ik lag daar op het bedje en tegenover me had een jongen een ongeluk gehad. Een vriendin van hem kwam op bezoek en dan hoor je die gesprekken natuurlijk. Die vriendin was de dag ervoor naar een andere vriend geweest die in een ander ziekenhuis lag en bij die vriend lag een meisje die het uitschreeuwde van de pijn. Ze was helemaal overstuur en had zoveel pijn. Dus die vriend vroeg waarom dat meisje zo overstuur was (snap je t nog haha) en toen zei ze....Ze is geholpen aan de keel amandelen!!! En ik moest toch nog Maar t is me reuze mee gevallen. Gelukkig geen ontstekingen, bloedingen enz maar ik kan me echt voorstellen dat t echt veel pijn kan doen. Positieve is wel...het helpt. Geen keelontstekingen meer, veeeeel minder verkouden en niet bij elke hoge noot wat ik zing een snijdend gevoel in mn keel. Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Ik was 19 toen ik ze liet verwijderen en de eerste week kon ik ook niks eten, week 2 alleen vloeibaar en week 3 en 4 langzaam wat vast. Pas na ruim een maand kon ik weer normaal eten en zonder PCM. Ondanks alle pijn en langzaam herstel nooit spijt gehad! Sterkte! En het komt echt goed
Het vervelendste is nog dat ik ook nog eens snot verkouden ben geworden. Ik hoest de longen uit MN lijf (jippie) De pijn is in de ochtend het ergste denk omdat ik dan ook het langste zonder pijnstillers doe. En het trekt door MN hele hoofd m'n kaak m'n oren echt hoofdpijn grrrr
Oh ja, heel pijnlijk is het! Vond het vreselijk. Ik kreeg diclofenac en paracetamol, was net te doen. Ik dronk heel veel kamillethee en dan goed warm, dat vond ik erg prettig aanvoelen. Om toch wat binnen te krijgen nam ik flesjes modifast ijskoud.
oja die operatie heb ik ook gehad toen ik zo'n 27 jaar was. Wat een FEEST! De eerste week alleen maar lauw gepureerd eten, elke slok was het vergaan van de pijn, alsof je zout in een open wond strooit. Ook 5 kilo eraf (maar die kan ik niet echt missen). Als je pijn hebt helpt een ijskoud compres in zakdoek tegen de keel aanhouden (tenminste bij mij wel). Verder paracetamol en wachten. Het wordt echt beter. Bij mij was het met 3 weken weer dat ik gewoon kon eten. Echter heb ik tot een half jaar nog last gehad van een dikke tong en daardoor ook een rare smaak en wat moeilijker praten. Maar o wat een opluchting, ik heb nu veel minder keelpijn, ontstekingen etc. Als ik echt erg verkouden ben heb ik nog wel pijn op de plek waar de amandelen zaten Het komt echt goed!
Bij mij duurde het precies2 weken. Ik probeerde vaak wat geklutst ei te eten gemengd met melk en gebakken totdat t net gaar was, dat kon redelijk makkelijk naar binnen glijden
Knakworstje? eten kun je kapot zuigen en slikken. Ik was na 5 dagen het zat en heb toen al gewoon aardappels en zo gegeten het voelde alleen erg rouw aan maar ach was al lang blij. paracetamol 3 dagen of zo. En nu (2010 geholpen) alleen goed verkouden maar geen keel pijn meer. Houd moet
Ja dat lukt mij idd ook dus dat eet ik vaak als lunch. In de avonden eet ik voornamelijk soep met heel veel vermicelli en rijst.
Nou helaas heb ik geen echt pisitief verhaal voor je behalv dan dat ik nu heel erg blij ben geen keelontstekingen meer te hebben! Ik ben vorig jaar september geholpen aan mn keelamandelen. En man man wat heb ik een vreselijke pijn gehad! Ik heb de eerste week bijna niks kunnen eten behalve lauwe thee en wat vla en bouillion maar zodra ik ook maar iets meet vast voedsel probeerde ging ik door de grond vd pijn! Dus ook ik slikte me suf aan pijnstillers, zkh heeft me ook nog extra diclofenac gegeven na een week want trok t echt niet! Vooral toen de korsten in mijn mond los gingen laten deed t weer vreselijk pijn. Maar na negen dagen dacht ik voor t eerst savonds ik probeer een heel klein stukje soppige pizza en nog wat andere kleine dingetjes en waarempel dat ging redelijk! Totdat ik midden in denacht wakker werd, ik voelde ineens iets warms in me mond stromen, dus iik naar de badkamer en ja hoor bloed! En geen klein beetje, het stroomde eruit. Meteen manlief gerooen en gezegd dat ie het zkh moest bellen, opa en oma opgetrommeld voor de kids en op naar t zkh. Dienstdoende kno arts oogeroepen en dat bleek per toeval mijn eigen arts te zijn gelukkig. Hij heeft t toen geprobeerd dicht te branden ter plekke. Ik heb het nog nooit zo benUwd gehad en ik kokhalsde alsof mn leven ervan afhing vreselijk! En ondertussen stroomde het bloed maar door...uiteindelijk is het niet gelukt en moest ik midden in de nacht door naar de ok om met spoed opnieuw alles dicht te maken... Conclusie: ik begon weer van voren af aan met alle pijn pffff Dus voor mij was t een helse ervaring op dat moment mAar nu ben ik heel blij want heb nooit meer keelpijn en bijna niet meer ziek!
Ik hield trouwens continu een koud compres tegen de keel en dronk alleen ijswater, ijsjes kon ik ook niet verdragen
Ohh ja die korsten ik kan niet wachten tot die loslaten..Heb me toch een ranzige smaak in mn mond van die dingen